Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste solo fietsvakantie - Forum Wereldfietser

Eerste solo fietsvakantie

Mensen, mensen, mensen...

Gisteren teruggekomen van mijn eerste fietsvakantie. Ben niet naar Frankrijk, Duitsland of Italië gefietst. Gewoon lekker weg in eigen land. Voor een beginneling was dit een hele gave en onvergetelijk ervaring :-)
En, als vrouwelijke solo fietser, heb je altijd aanspraak!! Dat maakt het nog eens extra leuk.

Het maakt je sterk, onafhankelijk en toch ook sexy :)

Volgend jaar weer!!!!
We willen meer horen Miss Apple :D
Wat wil je horen; het geklungel met de tent opzetten, de fietskar die niet altijd dezelfde kant op wilde als ik, de knooppunten-bordjes over het hoofd zien omdat je geniet van de omgeving of het koken :-D

Weet je, als je alleen op fietsvakantie gaat, en ook nog een vrouw bent, dan zijn er altijd wijze en sterke mannen die een helpende hand toesteken ;-)
Goed gedaan meisje :wink:

En, grote plannen voor de volgende reis nu dat je weet dat het allemaal best mee valt als vrouw alleen?
Juist die ervaringen van jou als startende wereldfietser zijn vaak veel leuker om te lezen dan al die verhalen van cracks die de hele wereld over hebben gefietst. Doet ons weer herinneren aan de 'goede oude tijd' waarin je zelf nog lekker alles moest uitvinden en je nog veel werd verrast. Zou soms best wel eens terug willen naar die tijd.
Dus vermaak ons maar met alle nieuwe ontdekkingen... :lol:
applemeisje schreef:... de knooppunten-bordjes over het hoofd zien omdat je geniet van de omgeving of het koken :-D
:shock: Niet meer koken op de fiets hoor! Is gevaarlijk, en niet alleen vanwege die knooppuntenbordjes. Wel fijn dat je geniet van het koken. ;)

Nu willen we natuurlijk weten waar je precies geweest bent (en je hebt helemaal gelijk, Nederland is prachtig!), of je nog een beetje geluk had met het weer dit weekend, wat je allemaal gekookt hebt, en we moeten de foto's zien! (Ja, vooral die van het opzetten van de tent...)

Groeten,

Carl
En natuurlijk of je nog pech gehad heb en dat zelf hebt kunnen oplossen dankzij de fietsreparatiecursus.
En foto's. Anders is het niet gebeurd :wink:
Gefeliciteerd en nog vele jaren fietsplezier!
applemeisje schreef:Wat wil je horen; het geklungel met de tent opzetten, de fietskar die niet altijd dezelfde kant op wilde als ik, de knooppunten-bordjes over het hoofd zien omdat je geniet van de omgeving of het koken :-D

Weet je, als je alleen op fietsvakantie gaat, en ook nog een vrouw bent, dan zijn er altijd wijze en sterke mannen die een helpende hand toesteken ;-)
Jaaaaaa,..dat willen we horen en zien :D :D :wink:
applemeisje schreef:Mensen, mensen, mensen...

Gisteren teruggekomen van mijn eerste fietsvakantie. Ben niet naar Frankrijk, Duitsland of Italië gefietst. Gewoon lekker weg in eigen land. Voor een beginneling was dit een hele gave en onvergetelijk ervaring :-)
En, als vrouwelijke solo fietser, heb je altijd aanspraak!! Dat maakt het nog eens extra leuk.

Het maakt je sterk, onafhankelijk en toch ook sexy :)

Volgend jaar weer!!!!
Leuk om te horen dat het zo goed ging en zo goed bevallen is.
Net als de rest ben ik nieuwsgierig naar een reisverslag(je) en foto's.
Wooow, wat een leuke en enthousiaste reacties. Dank jullie wel!!

Mijn fietsvakantie was één groot avontuur!! Maar ook een ontdekkingsreis.
In anderhalve week heb ik 400 km afgelegd. Ben mijn Le Tour De Jans begonnen in Rotterdam en vervolgens overnacht in de volgende plaatsen: Made, Hilvarenbeek, De Rips, Nijmegen, Zutphen, Lunteren, Utrecht en weer terug in Rotterdam

Ik kon van familie en vrienden wat kampeerspullen lenen. Dat had weer als voordeel dat ik kon ontdekken of dit fietsavontuur wel iets voor mij zou zijn. Nou.... dit avontuur ga ik langzaam maar zeker uitbreiden!!! Het is echt geweldig

In mijn vakantie heb ik gemerkt dat mensen ONTZETTEND nieuwsgierig zijn.
Bij een plaatselijke supermarkt probeer je uit alle macht je fiets en kar te parkeren, maar ondertussen spreken mensen je aan en vragen je het hemd van je lijf.
" Waar gaat u naartoe? Bent u alleen op vakantie? Tentje bij je? Vindt u dit een verantwoorde manier van vakantie vieren?"
Geloof me....bij elk fietsers- stoplicht, spoorwegovergang, supermarkt, bouwmarkt, veerpont, kampeerterrein en terras had ik aanspraak. Dat maakt deze vakantie toch wel erg speciaal!!!

Ook de tent opzetten was een feest. Van tevoren nog ff geoefend, maar op vakantie moet je het zelf doen.
De eerste keer was ik aan het klungelen met de haringen (was een hamer vergeten). Gelukkig zag mijn Vlaamse buurman dit met lede ogen aan, en gaf mij zijn hamer te leen.
Vervolgens had ik ruzie met de buitentent. Had ik eindelijk het tentdoek op de tent liggen, maar zat deze binnenste buiten of met de ingang aan de verkeerde kant!!!!
En dan heb ik het nog niet gehad over het inpakken van de tent... Veel vouwen en rollen om deze in een te kleine zak op te bergen. Of is de zak groot genoeg, maar is mijn vouwkunst niet goed :-D

Natuurlijk hoort pech onderweg ook bij een fietsvakantie. Het is mij twee keer overkomen, terwijl ik het 1x had kunnen voorkomen door simpelweg een moertje en boutje aan de fietskar te bevestigen, zodat de bovenkant van deze kar niet los kon gaan.
De tweede keer pech had te maken met mijn remmen, helaas was ik een inbussleutel vergeten!!! Dus, heb bij vliegbasis Gilze Rije aan de bewaker gevraagd of hij mij kon helpen..... Volgens mij had deze bewaker medelijden met mij, het zweet wat uit elke porie sijpelde en helmhaar :-)
Ff sleutelen, en ik kon weer op weg!!!

Tja, jullie lezen het goed, deze vakantie was een groot fietsavontuur.
Maar wel eentje om nooit te vergeten..
applemeisje schreef: De eerste keer was ik aan het klungelen met de haringen (was een hamer vergeten). Gelukkig zag mijn Vlaamse buurman dit met lede ogen aan, en gaf mij zijn hamer te leen.

Tja, jullie lezen het goed, deze vakantie was een groot fietsavontuur.
Maar wel eentje om nooit te vergeten..
Tip: ik neem nooit (meer) een hamer mee. Er is altijd wel iets in de buurt om die dingen in de grond te meppen. En anders is er altijd een te leen. Soms krijg ik dan ook nog wat te drinken aangeboden omdat wij fietsers zo 'zielig' zijn :wink:
helemaal hoe een fietsvakantie hoort te zijn. het klinkt geweldig.
applemeisje schreef:In mijn vakantie heb ik gemerkt dat mensen ONTZETTEND nieuwsgierig zijn.
Bij een plaatselijke supermarkt probeer je uit alle macht je fiets en kar te parkeren, maar ondertussen spreken mensen je aan en vragen je het hemd van je lijf.
" Waar gaat u naartoe? Bent u alleen op vakantie? Tentje bij je? Vindt u dit een verantwoorde manier van vakantie vieren?"
Geloof me....bij elk fietsers- stoplicht, spoorwegovergang, supermarkt, bouwmarkt, veerpont, kampeerterrein en terras had ik aanspraak. Dat maakt deze vakantie toch wel erg speciaal!!!
Ha, fantastisch! vooral "Vind u dit een verantwoorde manier van vakantie vieren" :D
Ik was dit voorjaar ook voor het eerst op de fiets voor een rondje Nederland, en hoewel ik zat aanspraak had, was het toch lang niet zoals jij het beschrijft. Zou het geholpen hebben als ik wat meer spullen en een aanhanger mee had genomen, of is dat echt het verschil tussen alleenreizende mannen en vrouwen?

Aan een ietwat *ahum* uitgebreid reisverslag wordt trouwens nog gewerkt...
urje schreef:Ik was dit voorjaar ook voor het eerst op de fiets voor een rondje Nederland, en hoewel ik zat aanspraak had, was het toch lang niet zoals jij het beschrijft. Zou het geholpen hebben als ik wat meer spullen en een aanhanger mee had genomen, of is dat echt het verschil tussen alleenreizende mannen en vrouwen?
Applegirl gaf het zelf al aan met het woord 'sexy'. Misschien net datgene wat jij mist? :wink:
Misschien een beetje meer eh.. borsthaar laten zien of 't juist eraf scheren? :D

Of je vermommen als blonde vrouw want die doen het wat aandacht betreft erg goed (meer dan me lief is want ik hou er helemáál niet van). :wink: (speciaal voor Matthie)
Yopie schreef:Of je vermommen als blonde vrouw want die doen het wat aandacht betreft erg goed (meer dan me lief is want ik hou er helemáál niet van).
Ha ja, goed punt. Wat dat betreft scoor ik al redelijk goed van de achterkant, maar voordat mensen op gespreksafstand zijn hebben ze meestal wel door dat dat gezichtsbedrog was. Meestal. (Van de voorkant zie ik er natuurlijk uit als een woeste Norrman ;) ) Maar er wordt dus weleens uit vrachtwagens naar me getoeterd...
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je helemaal niet zit te wachten op de gesprekken die dat aantrekt, en misschien raak je door een overvloed daarvan wel een beetje imuum voor ontmoetingen die wel ergens over gaan. Maargoed, laten we het feestje niet verpesten, leuk dat Applemeisje het zo naar haar zin heeft gehad, met alle aandacht!
applemeisje schreef: Bij een plaatselijke supermarkt probeer je uit alle macht je fiets en kar te parkeren, maar ondertussen spreken mensen je aan en vragen je het hemd van je lijf.
:D In 2008 had ik een Amerikaanse vriend over die ook graag vakantiefietst. Een van de fijne kanten van samen rijden leek mij dat er een bij de winkel op de fietsen kan passen, terwijl de ander op het gemakje boodschappen doet. Ja, het gaf wel een rustig gevoel in de supermarkt, maar voor we eens weg konden als ik weer buiten was! Elke keer had hij wel een groep locals aangetrokken waarvan we eerst alle vragen moesten beantwoorden...

Tip: ga volgende keer eens Duitsland in. Daar kun je, in mijn ervaring, niet even stilstaan op een kruising om een foto te maken of er stopt wel iemand naast je die vraagt of je de weg kwijt bent, hulp nodig hebt etc.

Nog een tip: ga binnenkort eens zitten met je paklijst, zet die inbussleutel erop (en kijk gelijk even welke maten/soorten bouten en moeren er allemaal op je fiets zitten!), kijk welke dingen je meegenomen hebt en niet gebruikt en schrap die van je paklijst af. (Behalve dingen die je hoopt nooit te gebruiken maar toch volgende keer ook weer bij je wilt hebben natuurlijk, zoals een reservebinnenband, EHBO-spullen en regenkleding. :wink: )

Groetjes,

Carl
Carl... ik ben ben met mijn fiets en fietskar de gamma en verschillende supermarkten binnen gereden. Uiteraard wel netjes gevraagd, maar zo weet je zeker dat je fiets en aanhangsel veilig staan.
Toch keken een hoop mensen vreemd op, wat ook niet zo raar is :D

Maar, zodra ik mijn parelwitte glimlach liet zien, vonden veel mensen het goed.
Nu ben ik zeker benieuwd naar de foto's haha :)