Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste solo fietsvakantie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eerste solo fietsvakantie

Wie O wie is toch het appelmeisje :D
Wat lees ik nou, vrouwen die niet van aandacht houden? jaaaaahjah?! :shock: :wink:
Matthie9001 schreef:Wat lees ik nou, vrouwen die niet van aandacht houden? jaaaaahjah?! :shock: :wink:
O jee ik vergat er een :wink: achter te zetten
Zal het snel alsnog doen voor ik nog meer commentaar/aandacht krijg. :D
Vrouwen en aandacht gaan hand in hand ;-)
Moet zeggen dat ik die aandacht wel erg leuk vond. Maar.... soms is het genoeg.
Als je al vele km's hebt gefietst, je komt vermoeid (lees: verhit) aan op de camping. Dan is het juist zo fijn dat je lekker op jezelf kunt zijn... toch?!

Even geen pottenkijkers, maar gewoon rust!!! :-D
applemeisje schreef:Moet zeggen dat ik die aandacht wel erg leuk vond. Maar.... soms is het genoeg.
Als je al vele km's hebt gefietst, je komt vermoeid (lees: verhit) aan op de camping. Dan is het juist zo fijn dat je lekker op jezelf kunt zijn... toch?!

Even geen pottenkijkers, maar gewoon rust!!! :-D
Volgende keer een leitje meenemen dat je aan je fiets hangt met daarop waar je vandaan vertrokken bent, hoeveel dagen je fietst, begin- en eindpunt van die dag met aantal kms, en hoeveel je fiets kost. :wink: Ondervang je het grootste deel van de vragen mee. (Behalve 'vindt u dit een verantwoorde manier van vakantie houden', wat ik overigens ook een meesterlijke vraag vind!)

(Enne, vind je 't gek dat je bekijks hebt als je de bouw- of supermarkt binnenfietst! :) )

Carl
Op de natuurcamping (SVR) in Lunteren was ik, al was het maar voor even, het zat om al die meesterlijke vragen te beantwoorden.
Ik had voor aankomst de Hoge Veluwe doorkruist. Nu weet ik waaraan deze de naam aan te danken heeft ;-)
Met fiets en fietskar de "heuvels" beklimmen, was een pittige onderneming. Jullie kunnen je voorstellen dat ik bij aankomst op de camping ff rust wilde.

Toch ben ik gecharmeerd van al die aandacht. Dat geeft voor mij het gevoel dat ik een solo fietsvakantie best aan kan. Toegegeven, het was met vallen en opstaan. Maar, dat maakt het juist zo leuk en verslavend :-D!!

Volgend jaar weer, en in de tussentijd zoveel mogelijk een korte fietsvakantie houden...
En ja, ik doe mijn best om bij meer WF evenementen aanwezig te zijn.
Dan zal vast de discussie "fietskar vs tassen" in alle hevigheid weer oplaaien :-)

Zal dit weekend wat foto's plaatsen!
Herkenbaar verhaal! Niets zo spannend als je eerste solo fietstocht. Ik had destijds nog van die hele grote bruine fietstassen die lekten aan alle kanten. En een tent die woog als dieplood op een fiets met 3 versnellingen. Om de route te bepalen gebruikte ik een autokaart. Heb inmiddels vele tochten gemaakt, maar de eerste vergeet je nooit.
Applemeisje het weekend was al voorbij. Heb nog geen foto's gezien :)
Leuk om te lezen Appelmeisje.

Ik ga eind deze maand mijn eerste echte solo-fietsvakantie doen. Vind het nu nog enorm spannend!
Vandaar dat ik me op dit forum heb aangemeld, voor informatie.

Vanuit Haarlem fiets ik naar Groningen, daar een paar dagen kamperen met een vriendin en dan weer solo richting Haarlem.

Ik ben een vrouw van net 50 dus verwacht niet zo heel veel aandacht onderweg :wink:
Abri schreef:Leuk om te lezen Appelmeisje.

Ik ga eind deze maand mijn eerste echte solo-fietsvakantie doen. Vind het nu nog enorm spannend!
Vandaar dat ik me op dit forum heb aangemeld, voor informatie.

Vanuit Haarlem fiets ik naar Groningen, daar een paar dagen kamperen met een vriendin en dan weer solo richting Haarlem.

Ik ben een vrouw van net 50 dus verwacht niet zo heel veel aandacht onderweg :wink:
Hi Abri,

Ook als vrouw van net 50 krijg je aandacht genoeg hoor.
Ben net terug van een fietsvakantie vanaf Nancy naar Noord Spanje.
Niet mijn eerste fietsreis, die was al jaren terug, maar wel mijn eerste fietsreis in mijn eentje, en zeker niet mijn laatste.
Genoten en afgezien, maar dat hoort er bij en maakt het ook zo'n mooie ervaring.
Heel veel leuke ontmoetingen, zowel op campings als onderweg…van een kort "bonjour" en "hola" tot uitnodigingen voor een drankje en tapas tot lange diepgaande gesprekken in de avond…
Ben het helemaal met je eens!
Ik zou ook, als vrouw alleen, de jutlandroute fietsen maar mijn zoon van 15 wou heel graag mee. Was super! Ik heb nu al plannen voor de volgende keer, Hart van Engelandroute. Door mijn enthousiasme willen mijn man en andere zoon ook mee en hoef ik niet alleen te fietsen. Dat is natuurlijk heel gezellig maar als hun het niet zagen zitten was ik ook gewoon alleen gegaan. Ben besmet met t fietsvakantievius en zo te lezen jij ook! Geniet
Prachtig zo'n enthousiast verhaal van een nieuwe vrouwelijke 'bekeerling'. Ik ben wel benieuwd wat je allemaal bij je had, vanwege die fietskar, hoewel je geleende tent waarschijnlijk een zware jongen zal zijn geweest.

Op mijn 16e ging ik voor het eerst solo op de fiets, ook door NL. Op zo'n stalen racefietsje met een knoeperd van een zware tent achterop. Een paar jaar later met dezelfde uitrusting naar Frankrijk en eenjaar later een wekenlange trektocht door Duitsland.

Toen jaren niet meer. Wel toen mijn oudste zoon vijf werd, met zijn tweetjes een week gefietst. Inmiddels ben ik 50 en de laatste jaren heeft het virus me weer te pakken: Hanzefietsroute van Michael Wannet (tot Stralsund), Frontlinieroute WOI van Cees Swart (tot Verdun) en komend jaar van Sneek naar Rome (route Benjaminse).
Ik ben een beginnende wereldfietser, maar dit lijkt me echt gaaf.
Ben in training voor volgend jaar :-)
Aart, die geleende tent weegt 5 kilo, de fietskar zo'n 2-3 kilo en dan heb ik het nog niet over de rest van de bagage gehad.
Maar, nu weet ik wel wat ik volgend anders moet doen. Een lichtere tent en een betere en betrouwbare fietskar. Op marktplaats ben ik al wat te koop aangeboden Bob Yaks tegengekomen.
Verder was de vakantie één groot avontuur... echt gezellig, leerzaam en zeker voor herhaling vatbaar!
Volgend jaar de ronde v Nederland fietsen en de jaren daarna...... we gaan het zien :-D
Dat weekend duurt wel lang haha
Op naar de Harskamperdennen Jans!
Iedereen is benieuwd naar jou persoontje en de foto's!
Dag appelmeisje,

Ik ben geen gewichtfreak, weet dat het handiger, gezonder en goedkoper is om zelf van mijn 100kg gewicht 10kg af te vallen dan met allerlei dure investeringen nog lichter spul in te kopen. Maar een fietskar fietst zwaar, die heb je als je in je eentje gaat echt niet nodig. Ik doe het slechts met drie tassen achter en een stuurtas.

Verder: Een tentje van Vangoo of Coleman van 1,5 kg is niet duur en prima.

Is het grondzeil niet zo sterk en ga je de bergen in, is het handig om een stukje worteldoek mee te nemen. Weegt bijna niks en je kunt ook nog eens droog zitten als het worteldoek een metertje breder is dan je tent. Heb je geen stoeltje nodig.
Hè Aart,

Een vakantiefiets met voor- en achterassen zou geweldig zijn.
Maar, om nu niet te diep uit te weiden over mijn huidige financiële situatie, ben ik genoodzaakt om de komende jaren met een goede fietskar op vakantie te gaan. Bovendien ben ik door het fietsen in het anderhalf jaar 22 kilo afgevallen.
Kortom: laat mij maar schuiven met een goede BOB Yak!
Tip 1: koop eenoude vakantiefiets. Die van mijkostte 300 euro

Tip 2: als je toch een fietskar meeneemt kun jeook zo'n opgooitentje (quecha) van de Decathlon kopen voor zes tientjes. Onze kinderen doen er al vijf jaar mee, steeds drie weken per jaar en nog nooit lekkages. Je moet dat ding opgooien en dan staat hij al, vier haringen er in en je hebt een ruime tweepersoonstent.
Die zullen vaak wel iets breder zijn dan de fietskar.