Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 449 km op de Loekie 16" - Forum Wereldfietser

449 km op de Loekie 16"

Beste Wereldfietsers,

na een paar maanden meelezen op dit forum zijn wij op fietsvakantie gegaan, hieronder ons verslag! Bedankt voor de vele leuke tips op dit forum :)

Ons gezin bestaat uit papa, mama en 3 jongens van 7, 4 en 4 jaar. Bepakt en bezakt vertrokken we op een zaterdag met de trein naar Emmen; Papa op zijn Cube LTD met een fietskar, mama op haar Giant custom lite met voor&achter tassen, zoon van 7 op een 20" van een onbekend merk met dubbele fietstas en zoons van 4 op hun 16" Loekies ook met dubbele fietstassen. We slapen in een 3 persoons koepeltje, krap maar gezellig.

Deze vakantie begint als een experiment, als het ons of de jongens niet bevalt dan gaan we gewoon weer terug en pakken de auto en de grote tent... Maar nee; het is een succes! We blijven 22 dagen weg en er staat bij thuiskomst 449 km op de teller.

Vanaf Emmen zigzaggen we door het prachtige Westerwolde, de Hondsrug en het Drents-Friese Wold. We maken gebruik van het fietsknooppunten netwerk. Wat hebben we toch een mooi landje. We fietsen steeds 2 dagen met bagage en blijven dan 2 of 3 nachtjes op een leuke plek om bijv te zwemmen, naar een museum te gaan etc... De jongens fietsen super, tot wel 42 km per dag. En als we dan "eindelijk" op een kampeerterrein arriveren gaan de fietstassen eraf en.... gaan ze fijn nog een tijdje crossen!

Succesjes deze vakantie (en wellicht tip voor andere beginnende fietsers?);
-reis-handdoeken van de Xenos, heel klein, drogen meteen en kosten weinig.
-kinderkleding per kind in een kleine (zelfgemaakte) kussensloop, zo is de tas georganiseerd en hebben ze meteen een fijn kussen.
-Grondzeiltje van een oude tent onder de snelbinder, ideaal als picknickkleed of om onder te schuilen zonder iets te moeten spannen.
-Het groene boekje; wat zijn ze geweldig die natuurkampeerterreinen! De Thyencamp en De Dennen gaan we zeker nog eens bezoeken.
-Een rolletje ziplock zakjes voor... waarvoor niet eigenlijk?
-Gaatje in de band opsporen mbv de drinkwaterbak in een weiland :)

Wensjes voor de volgende reis (want die gaat er zeker komen!)
-Leuke tips op dit forum.
-Een nieuwe tent.... en die vonden we al via marktplaats; een multinova! Nu nog een floorcover...
-"Echte" fietstassen voor de kinderen.
-Een plan; blijven we in NL? Rondje Ijsselmeer misschien?

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 7250_o.jpg

Groetjes van de "Loekies" ;)
Fijn dat je zo van de vakantie genoten hebt!
Loekies schreef: -Gaatje in de band opsporen mbv de drinkwaterbak in een weiland :)
Het is ondertussen meer dan 20 jaar geleden dat ik water hebt gebruikt voor het opsporen van een lek. Ik vind het een omslachtige en onnodige methode en ben er nog nooit niet in geslaagd een lek op te sporen door de band goed op te pompen en dan te horen en te voelen.

Renaat
Leuk, Nederland is inderdaad ook prachtig om te fietsen. En kids zijn inderdaad veel sterker/fitter dan veel mensen denken. Niettemin, stoer van je kids.
Goed bezig :D
Knap en dapper hoor, dat die kinderen van 4 al zo ver kunnen fietsen!

En inderdaad, de Dennen is een hele fijne kampeerlokatie waar je lekker kunt vuurtje stoken en kunt zwemmen in het Loomeer, ik ben er vaak geweest!. :D
Volhouden. Deze kinderen gaan als het mogelijk is 25 jaar later nog steeds mee.

Afbeelding
Bij Emmen heb je het gehucht Loeksham daar zit ook een leuke camping. Ik heb daar een aantal dagen gestaan en toen rond gefietst het gebied is zeker mooi om er een aantal dagen te gaan fietsen.
Knap hoor, zo lang met drie kinderen.

Toen mijn nu 21jarige zoon 5 jaar was, heb ik met hem in zes dagen ongeveer 200 km door Nederland gefietst met een tentje en zware bepakking op mijn en hoog opgestapelde slaapzakken die niks wogen op zijn fiets. Leuk om te kijken hoeveel commentaar wij kregen met die gigatasjes bij hem achterop die zwaar leken maar niks wogen. Hij was er berestoer op, maar het was dan ook (en nog steeds) een stoere bink.
Zijn fiets? Inderdaad een Loekie, volgens mij 14 inch. Het was prachtig weer en als hij even geen fut meer had, deed een 'pil' wonderen. Een aantal van die 'pillen' had ik in mijn stuurtasje (Snicker, Marsen, Nutsen e.d.). Hij heeft het er soms nog over, maar fietst nu alleen nog maar als hij uitgaat.....
Nou, ze gaan niet alledrie immer mee maar voor kortere peroden hebben nog wel eens begeleiding. Voordeel is in ieder geval dat de afstanden groter kunnen worden. Met name de toen kleinste fietst me er volkomen uit :-)
Wat een leuke reacties, bedankt!
@Aart; wij werden ook vaak gek aangekeken, maar kinderen zijn zo sterk!