Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onze droomreis: cycling the Americas! - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Onze droomreis: cycling the Americas!

160 berichten
Wat een mooie foto's! Veel afwisseling. Enge spinnen... Naar het einde toe (onverhard, hoog in de bergen) echt bijzonder prachtige landschappen. Mooi licht ook. Ga zo door!
Dankjewel Willem!

Peru is ook echt heel mooi en afwisselend en zeker niet makkelijk om te fietsen. De mensen zijn tot nu toe ook echt geweldig! Het is een land om zeker eens naar toe te gaan als je van bergen houdt! :)
Hola!

We gaan bijna Peru verlaten na een fantastische tijd hier! We hebben een paar rustdagen aan de kust, geen zon :roll: , dus tijd om weer eens wat te posten.

Twee korte films van onze tijd hier in Peru, deel 10 gaat vooral over Cusco en omgeving (Lake Titicaca, Machu Picchu & Tambopate NP) en deel 11 gaat over Peru's Great Divide: een prachtige, vooral ontzettend rustige tocht door de bergen. Nauwelijks verkeer, single tracks en veel klimmen.

Bekijk de films hier!

Veel plezier en tot het volgende verslag, groetjes Elmar & Ellen
We kunnen maar geen genoeg krijgen van de bergen in Peru! We hebben dus nog maar een 'loopje' gemaakt door de Cordillera Blanca; een relatief klein berggebied maar wel met 33 toppen boven de 6000 meter. Ook Peru's hoogste berg (Huascaran - 6768 meter) staat hier met z'n witte top te pronken.

Dat alles wilden we natuurlijk zelf ook zien! Het is geen lange route en een deel ervan is zelfs verhard. Twee passen boven de 4700 meter lagen op ons pad en de gehele route is in 5 dagen te fietsen.

Lees hier ons verhaal van deze route met natuurlijk weer een hoop foto's!

Veel plezier!
Mijn petje af en wat en geweldige foto's!
bert sitters schreef:Mijn petje af en wat en geweldige foto's!
Ik sluit me hier graag bij aan :D Wat een vrijheid!
Waanzinnig mooi! Hulde aan onze reporters!
Mooie foto's en films, ik begrijp die keuze voor de stevige hoge wandelschoenen wel...bikkels!
Dankjulliewel voor de mooie woorden. :)

Op naar Ecuador!
Leuk om de Huascaran weer te zien.
Lijkt me een erg mooie route.
Het ziet er wel behoorlijk koud en nat uit.

Jammer dat de doorsteek door de Cordillera Huayhuash niet meer is gelukt.
Staat ook altijd op mijn to-do list.
Thanks Luddo. Ja, ik baalde er ook ontzettend van dat ik 'weer' last kreeg van de darmen (om het maar netjes uit te drukken ;) ).

Ach, blijft er wat te dromen over!

Het was wel nat, maar echt heel koud niet. We hebben het in Bolivia veel kouder gehad, dus dat viel gelukkig wel mee.
Zoooo, bijna twee maanden geleden dat we ons blog hebben geüpdatet met een nieuw verhaaltje, filmpje en wat kiekjes!
We hebben niet stil gezeten hoor (hoewel we ook even hebben gewacht op een pakje in Trujillo...), maar we zijn nu zo goed als bij.

Op dit moment zitten we in Quito en overmorgen fietsen we richting Colombia. Ergens gaan we kerst en oud&nieuw vieren, misschien wel gewoon in ons tentje. :)

In ieder geval iets om de feestdagen door te komen:

- kort filmpje (4 min, ook al zegt Vimeo ruim 23 minuten :roll: ) van ons ritje door de Cordillera Blanca. Bekijk de film.

- kort eenvoudig verhaaltje van onze 'avontuurtjes' in Ecuador, uiteraard met een aantal kiekjes. Lees het verhaal hier.

- foto's van de spectaculaire Galapagos eilanden! Wow, wow, wow. Deze bestemming staat met stip op nummer 1 van mooiste plekken waar we ooit geweest zijn zonder de fiets. Oordeel zelf en bekijk de foto's!

Morgen probeer ik nog een kort filmpje van deze prachtige bestemming samen te stellen.

En last but not least... fijne Kerstdagen allemaal en alvast een fantastisch fietsjaar voor 2015!!!

Hier onze kerstwens voor iedereen! (afbeelding is te breed voor het forum...)
Super mooie foto's jonges nog heel veel plezier tijdens jullie reis.
Wauw - gaaf filmpje, verhaal en mega mooi foto's van de Galapagos. Laatste staan ook nog op mijn verlanglijstje.

Vanuit het winderige Utrecht alvast een hele fijne kerst en een goed uit einde.
Dankjulliewel!

Inge, doen! Het is echt een heel bijzondere bestemming! :)
Vandaag zijn we de evenaar over gefietst en zijn we na ruim 15 maanden weer op het Noordelijk halfrond! ;)

Intussen zijn de twee andere films ook gereed, dus veel kijkplezier! Hopelijk een beetje inspiratie voor het nieuwe jaar. :lol:

Film 13: 3:30 minuten afzien in Ecuador!

Film 14: 3:55 minuten genieten van de Galapagos eilanden!

Nogmaals hele fijne feestdagen en tot in het nieuwe jaar!

Fietsjunkies El & El
Pittig afzien was het inderdaad! Als beloning mogen genieten van de Galapagos eilanden, heel mooi. Fijne feestdagen en jaarwisseling, gezond 2015,
Thanks Friso! Op de een of andere manier vinden we afzien leuk. ;)

We zijn inmiddels iets meer dan een weekje in Colombia en zijn op zoek gegaan naar een afwisselende route 'weg van de PanAmericana'.

Lees hier onze eerste belevenissen in dit bijzondere land; 'Colombia: weg van de snelweg'

Hier staan een paar kiekjes tot nu toe, voor als je liever plaatjes kijkt. :)

Veel leesplezier, wij stappen ondertussen weer op de fiets om de bergen weer eens door te steken. Lekker afzien de komende dagen! :)
Wederom een tof verslag en gave foto's. Ben nu al benieuwd naar jullie nog te komen belevenissen.

Weet niet of ik het zou aandurven door Columbia ("for that matter" latijns America te fietsen) maar denk dan ook als vrouw alleen. Wil er nog wel ooit naar de Jungle toe ben een enorme papegaaien liefhebber en wat is nu mooier dan ze daar "life" te zien.
Dankjewel Inge!

We hopen in Costa Rica inderdaad ook papegaaien te zien. We hebben ze ook gezien in Peru en je hebt gelijk, in het echt zien is veel leuker. :)

Fietsze!