Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onze droomreis: cycling the Americas! - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Onze droomreis: cycling the Americas!

160 berichten
Had al even niet gepost hier maar volg jullie wel natuurlijk, het is altijd heerlijk fijn wegdromen bij jullie verhalen en foto's :D
roosterveld schreef:Jullie maken me nu wel nieuwsgierig! :shock:
Nog even geduld Rutger! ;) Wij wachten ook met smart op het moment dat Elmar z'n verjaardagskadootje mag uitpakken. :D

Thanks Friso!

We zitten inmiddels in Merida, Mexico en ik zal de komende dagen vast wel weer wat nieuws posten. :)
Gezien de plannen voor het vervolg van de reis: Dit topic misschien :lol:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=24630
berger schreef:Gezien de plannen voor het vervolg van de reis: Dit topic misschien :lol:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=24630
;) Nog even geduld, de dozen zijn gearriveerd en we gaan ze zo uitpakken..

Intussen weer wat korte verhaaltjes op de site geplaatst, in Midden Amerika volgden de landen elkaar snel op. In Mexico zullen we toch wel ruim 2 maanden nog blijven en dan eindelijk op naar de Great Divide!

Hier de link naar de drie nieuwste blogs

Of bezoek gewoon de homepage, heb je ze ook gelijk in een overzicht onder elkaar. ;)

Tot snel en groetjes vanuit Mexico!
El & El
Nou, berger, dit zijn ze: de nieuwe fietsen :)

Vanmorgen met de ferry aangekomen in La Paz in Baja California; lees hier hoe of wat!

Keep on pedaling!
El & El
Super mooie fietsen hoor, ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Pinion.

Ik had het overigens stiekem al op jullie blog gelezen. Grappig, mijn vriendin volgt jullie blog ook, dus af en toe tijdens het eten vragen we ons eens af hoe het zal het met El & El zijn :lol:
Wauw - mega nice! Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Pinion. Keep us posted!
Mooie fietsen hoor! Ben benieuwd naar de ervaringen tussen Rohloff en Pinion.
Fijn dat jullie nu de hitte en vochtigheid achter hebben gelaten, veel plezier!
@berger: leuk om te lezen! Oh enne, gaat goed met ons hoor. :) Ja, was wat laat met het posten hier.. ;)

@Friso* en @Inge1: thanks! we zullen onze bevinden tzt zeker posten, maar we houden de spanning er nog wat kilometertjes in. :)

Groetjes uit Baja California!
He :( ! dat is nu jammer - had gehoopt op een voorzichtige eerste impressie maar zal dus nog wat langer geduld moeten hebben
@Inge1: ;) zo op het eerste gezicht kunnen we dezelfde voordelen beschrijven als Christophorus doet (merk je meteen tov de Rohloff), maar we zijn vooral ook benieuwd hoe de naaf het houdt op langere termijn. En dat heb je dan natuurlijk nog van ons tegoed!

We zitten nu op de 1500 km, dus komt goed!
Precies :wink: - naar dat laatste ben ik erg benieuwd. Maar ook hoe het extra gewicht dat de Pinion tov Rohloff meebrengt zich verhoudt tot de praktijk. wat merk je er wel/ niet van.

Ik blijf geduldig wachten en de ervarings updates in de gaten houden..
@Inge1 inmiddels zo'n 2000km mee gereden, maar alles verhard. Over paar dagen gaan we beginnen aan de Great Divide, eens kijken hoe het onverhard gaat!

Gisteren dus Amerika in gefietst, een bizarre verandering! We hebben het hoofdstuk 'Latijns Amerika' nu definitief gesloten met een laatste verhaaltje over de tocht door Baja California.

Have fun!
Ellen en Elmar
Met veel plezier heb ik jullie blog gevolgd en vooral de prachtige foto's bewonderd.
Ik lees dat jullie het laatste stuk via Londen naar "huis" fietsen.
( hebben jullie nog een huis ? :D )

Ik ben wel benieuwd naar jullie thuis gevoel.....en naar jullie toekomst plannen.
Dank voor het leesplezier.

Peter
Hi Peter,

Dankjewel voor je berichtje! En in het nieuwe jaar gaan we ook lekker fietsen hoor, we zijn niet voor niet junkies. ;)

Fijne jaarwisseling!
El en El
fietsjunks schreef:
zo 08 dec, 2013 19:48
Ook houden we via Track my Tour onze route bij.
Hi, de link naar jullie route werkt helaas niet meer. Ook op jullie website werkt een van de links naar een track in Zuid Amerika niet meer. Staat de route/tracks nog ergens online?

Edit: vraag vervalt, de link werkt bij vijfde keer proberen ineens wel :wink:
Maar als jullie nog ergens de volledige gpx tracks hebben, houden we ons aanbevolen!
AH, gelukkig. Zo vaak check ik die link niet meer, krijg ik heimwee van. ;)

Maar helaas, ik heb geen enkele gpx bewaard van de lange reis, heb ik nu een beetje spijt van, maar had er tijdens de reis geen zin in.

We hebben destijds route info van bijv. Andes by Bike gebruikt. Nu vind je veel van die routes ook terug op bikepacking.com.
Je kan ze waarschijnlijk nog uit je GPS krijgen met een soort van dump van het geheugen dat verborgen ergens in je gps zit ookal zie je ze niet meer, ben even de exacte naam kwijt. Of heb je dat ooit gewist door je gps te resetten naar fabrieksstand? :wink:
Niet dat ik weet, maar hij is kapot gegaan, dus dat gaat niet meer werken. :(
We hebben ‘m vervangen voor de gpsmap 64, waar we nu alweer een tijdje mee fietsen.
Tja dan houdt het op :? Dat hadden wij ook ooit maar gelukkig had ik al van het meeste een dump gemaakt. :P
Dank voor de moeite!