Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marjan, waar gaan jullie dit jaar fietsen? - Forum Wereldfietser

Marjan, waar gaan jullie dit jaar fietsen?

Wij zitten erover te denken om dit jaar een rondje in Schotland te gaan fietsen. In het rondje mogen voor ons the Isle of Skye, Edinburgh en Cairngorms National Park niet ontbreken. Of we op de buitenste Hybriden, the Isle of Mull of Fort William terecht komen zien we wel.

Favoriete gebieden, stadjes enz. zijn welkom.

En Marjan, waar gaan jullie fietsen dit jaar? :D
Twee van de mooiste stukjes van ons Rondje Schotland waren voor mij de A861 (oversteken bij Ford William en dan naar het zuiden: het magistrale Inverscaddle Bay) en het ronden van van Loch Leven (en het beste eten van de vakantie: Lochleven Seafood Cafe). Maar misschien kwam dat omdat we de eilanden niet haalden en het hier erg mooi weer was. Overigens is het verbindingsstukje tussen beide verschrikkelijk (erg druk verkeer op een smalle weg).
:) Ben Marjan niet, maar... Leuk! Schotland is erg mooi! De Cairngorms vonden wij het mooiste stuk en hadden we meer tijd willen besteden misschien. We hebben daar een deel over die lange afstands fietsroute gefietst, zitten ook onverharde stukken bij, erg mooi.

Veel plezier!
fietsjunks schreef::) Ben Marjan niet, maar... Leuk!
Waar jullie het komende jaar gaan fietsen kunnen we gelukkig volgen via jullie site met fantatische foto's bij de avonturen!

@arno; Dank voor de tip wat het eten betreft. Lekker eten is ook altijd erg fijn op reis.
Wat zijn jullie plannen voor dit jaar?
fietsjunks schreef: :) Ben Marjan niet,
Ik ook niet. :lol:
Maar het wordt druk in Schotland. :(

Voor mij staan de Shetlands en de Orkneys op het programma.

En tips voor Schotland?

Outer Hebrides!
Golden Road op Harris. Maar ook de westkust is niet te versmaden. Met een goede, maar eenvoudige camping in Horgabost. (Op Harris is wildkamperen verboden, in tegenstelling tot de rest van Schotland.)
Ga hoog in de bergen van het ene eiland naar het andere.

Maar let er op dat sommige veerboten niet varen op zondag. Timetables hier.

Peter
:D
Leuk!

Wij hebben het plan om in juni in Bretagne te fietsen en in september in Denemarken.
Daar willen we dan alleen gebruik maken van Overnatting I det fri.

Verder iedere maand op pad, we zijn lid gebleven van de ntkc en vinden het heerlijk om iedere maand, ook in de winter, nou ja, winter? te kamperen.

Schotland lonkt overigens ook!
Misschien wordt het dit jaar Oostenrijk, maar niet alleen fietsen. Ook wandelen of een (hutten)trektochtje behoort tot de mogelijkheden.
Wel laat in het 'seizoen' (tegenwoordig is het het hele jaar 'seizoen'?), september, maar dat komt door wat uitdagingen bij het afstuderen aan de studie die ik 4 jaar geleden ben begonnen.
Over 2 weken, 3 weken Sri Lanka.
Van September t/m Maart van Argentinie naar Colombia 8)
Het kan slechter denk ik zo...
Is het bij Schotland trouwens verstandig om als je een rondje gaat maken met de klok mee of tegen de klok in te rijden i.v.m. de wind? Of maakt het niet uit omdat je toch wel dagen met wind tegen of wind mee hebt?

@Peter; dank voor de tips en je blog. De Outer Hebrides zijn inderdaad prachtig ruig of de foto's. Of we er tijd voor hebben zullen we vanzelf merken waarschijnlijk.
Maarten & Line schreef:Is het bij Schotland trouwens verstandig om als je een rondje gaat maken met de klok mee of tegen de klok in te rijden i.v.m. de wind?
Ik ben 2x in Schotland geweest. In 2007 min of meer links om, in 2010 andersom. Ik moet zeggen dat ik me niet kan herinneren dat het veel uitmaakt. Door het continue draaien en keren van de weg, heb je de wind toch van alle kanten. :shock:

En voor de regen maakt het niet uit. Die gaat van boven naar beneden. :lol:

Peter
Robertjan schreef: maar niet alleen fietsen. Ook wandelen of een (hutten)trektochtje behoort tot de mogelijkheden.
Daar hebben wij ook over zitten kletsen, om misschien een paar dagen te gaan wandelen. Genoeg voorpret dus.
De westkust van Schotland is bijzonder mooi - over de eilanden. Voor meer info weet je ons te vinden. Groetjes sinds een paar uur uit Muscat!
Leuk draadje!

Onze plannen voor dit jaar zijn Sri Lanka in September en eind Mei naar Denemarken, naast dat ik heel nieuwsgierig ben naar dit land ben ik ook gek op Borgen, de Killing, Bridge, etc, dus een bezoek aan Kopenhagen om die sfeer te snuiven staat dan op het programma.
misschien staan er in mijn reisverslag nog wel wat interessante plekjes:
http://themeeg.nl/index.php?option=com_ ... 60&lang=en

aanraders: mull, isle of skye, applecross, assynth
Marianne schreef:.... een bezoek aan Kopenhagen....
Let je dan wel goed op? :wink:
Er vallen nogal wat doden als je die series mag geloven....
Wij gaan over 4 weken vanuit Malaga een rondje, gedurende twee weken, maken in Andalusie. In de zomer hebben we 4 weken, w.s. Duitsland maar kan ook elders in Europa worden.
Vanmiddag twee kleine fietsdozen geregeld. Zonder voorwiel,zadel en stuur passen onze mtb's prima. Daarmee verwacht ik de scanner en Ryanair te vriend te houden.

Harmien & Reinder
Maarten & Line schreef:Wij zitten erover te denken om dit jaar een rondje in Schotland te gaan fietsen.
Favoriete gebieden, stadjes enz. zijn welkom.
Wellicht hebben jullie hier ook nog wat aan. En dat alles onder het motto:

When a Cyclist dies, god sends him to Scotland so he can spend the eternity in Heaven.

Peter
Haha, qua landschap kom je dan in de hemel wel aan je trekken maar ik vind de grote kans op regen en koud weer toch vrij groot. (En dan zag ik nog maar even niets over de midgets.) :wink:

Dank voor de tip Peter.
Ons zomer-canvas is nog maagdelijk wit. Iemand goede ideeën voor een tripje van 3 weken met kinderen van 9, 11 en 13? Geen Denemarken(dat kennen we nu wel) en geen Frankrijk(zijn we vorig jaar geweest). Moet wel per auto bereikbaar zijn.
Hoi Erik,

Duitsland vonden wij erg prettig. Ik kan me voorstellen dat het ook met kinderen goed toeven is.
Je zou bijvoorbeeld een stuk van de Via Augusta kunnen fietsen.

Maarten