Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies voor een bestemming voor een reis van 3 maanden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies voor een bestemming voor een reis van 3 maanden

Ai Jose dat is minder twee maanden door de regen. Zal eens checken hoe het seizoen vanaf januari loopt.
Van Singapore naar Bangkok lijkt me ook wel leuk. Ben wel eerder in Singapore en Bangkok geweest maar goed dat is enkel het begin- en eindpunt. Het tussenliggende gedeelte is mij geheel onbekend :) Zowel Maleisie als het zuiden van Thailand nooit eerder bezocht. Afstand een stuk korter maar wel een hoop te zien onderweg wat ik niet eerder gezien heb in tegenstelling tot Cambadja en Vietnam wat ik reeds uitgebreid bezocht heb. Op het gemakkie fietsen en een hoop eilandjes bezoeken, bootje varen, strandje liggen, natuurparkje bekijken en Kuala Lumpur als stad. Klinkt niet verkeerd, toch?
Klinkt inderdaad goed...maar voor de Thaise zuidelijke provincies Yala en Songkla geldt meestal negatief reisadvies wegens onrust.
Niet-essentiële reizen naar de provincies Narathiwat, Yala, Pattani alsook naar de provincie Songkhla worden afgeraden. Voor de drie meest zuidelijke provincies (Narathiwat, Pattani en Yala) gelden bijzondere voorzorgsmaatregelen. Sinds januari 2004 tot heden worden in deze provincies bijna dagelijks aanslagen gepleegd. Deze aanslagen zijn gericht tegen Thaise gezagsdragers, maar sporadisch vallen ook buitenlandse slachtoffers. Zo hadden eind maart 2012 ernstige bomaanslagen plaats in Yala. Personen die toch in deze provincies dienen te reizen worden aangeraden hun verplaatsingen bij daglicht te maken en extra waakzaam te zijn in de nabijheid van openbare gebouwen.
Ik weet het, die reisadviezen van BuZa zijn veelal bijzonder voorzichtig, maar ik ken Thai die in die regio wonen en zelfs 's avonds niet te veel buitenkomen als het niet nodig is (info kan gedateerd zijn - jaartje of 5 geleden).

Misschien de grensgebieden even overslaan? De rest ziet er schitterend uit.
Dank voor je tip Aniphys. Tsja het blijft altijd lastig die adviezen van Buza. Ik was zelf afgelopen Februari nog in Bangkok tijdens de "Bangkok Shutdown" toen geen negatief reisadvies maar wel waakzaamheid van kracht in het centrum van Bangkok. Ik heb er op uren in de taxi zitten vanwege de verkeersdrukte ivm de afgesloten kruispunten weinig van gemerkt. Maar goed het is en blijft een andere wereld dan in ons veilige Nederland daar ben ik het mee eens. Toevallig afgelopen september weer in Bangkok geweest, toen niks aan de hand volgens Buza... echter toen we in de taxi zaten werd een scooter die voor ons stond beschoten door een andere scooter op klaarlichte dag vlogen er een tweetal kogels langs onze taxi af. Wij schrikken natuurlijk maar onze taxi chauffeur gaf geen krimp.... enige wat hij zei in gebroken Engels: Maffia. Ik denk dat als ik gewoon goed op let dat het overdag allemaal wel zal meevallen. En 's avonds ben ik toch zo moe van het fietsen dat ik vanzelf vroeg in mijn bedje lig :)
Hoi,
Ik heb in nov-jan 2010-2011 twee maanden door Nieuw-Zeeland gefietst (en slechts 3 dagen veel regen, verder bijna altijd droog) en vertrek over twee weken voor drie maanden naar ZO-Australië: ook veel mooi weer!
Groet, Petra.
jjjdebrouwer schreef:
Heeft er iemand een idee of de afstand Bangkok --> Hanoi te halen is in drie maanden?
Met de gegeven dagafstand van ongeveer 75km. Dit lijkt me momenteel het leukste om te doen. Duidelijk begin/eindpunt helemaal mijn ding... :D
Wij zijn in 2012 in drie maanden vanaf China naar Bangkok gefietst. Dit gaat heel goed. Je hebt ruim voldoende tijd om op allerlei leuke plekken een paar dagen te blijven hangen. (Onze dagafstanden waren wel net wat langer.)
in 2010 samen met mijn vriendin thailand, laos, cambodja, vietnam, laos, thailand in 3maanden gefietst. is prima te doen waarbij je soms wel iets meer km's maakt dan 75.. maar dat is echt geen probleem.

kunt het een en ander lezen op www.wrapties.waarbenjij.nu, openbaar vervoer is uitstekend geregeld dus altijd n mogelijkheid om n stuk niet te fietsen mocht je in tijdnood komen...

Heel veel plezier gewenst
Dank voor jullie reacties Kenben en Maarten & Linne. Ik ga jullie websites eens doornemen.
Die 75km is geen vast gegeven hoor. Meer om een beetje een gemiddelde aan te geven.