Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsgidsen buiten Europa - Forum Wereldfietser

Fietsgidsen buiten Europa

Hallo!
Na enkele fietsvakanties binnen Europa, zijn mijn vriendin en ik klaar om ook enkele weken te fietsen buiten Europa. We volgen liefst van al een "voorgekauwde route" en hebben binnen Europa prima ervaringen met oa de route van Hans Reitsma (richting Rome) en meerdere van de Benjaminse... jullie wellicht gekend.

Heeft iemand weet van soortgelijke routeboekjes met fietsroutes buiten Europa? We willen liefst vanal een vrij "makkelijke" route met veel kampeermogelijkheden... Dat is voor ons al avontuur genoeg :)

alvast bedankt voor jullie advies!
mvg, Frank
Waar wil je naar toe Frank, dan zal er zeker een WF'er zijn die jou kan helpen.
Ja, ook buiten Europa is dat wel mogelijk. De amerikaanse organisatie http://www.adventurecycling.org heeft veel mooie routes door de USA uitgezet. Die kan je kopen en dan krijg je een route kaart met veel extra informatie erbij.
In Azie is awol.nl actief, een NL-organisatie die "halfgeorganiseerde" reizen verkoopt, dus incl vliegticket, hotel aan het begin en eind en een routeboekje met veel info voor onderweg. Zij hebben veel mooie bestemmingen.
En ik dacht dat bikeline.de, de duitse boekjesmaker ook en aantal boekjes voor buiten Europa heeft.

En daarnaast kan je natuurlijk zelf een voorgekauwde route maken, dus thuis alvast flink wat uitzoeken, googlen, gps-track maken, etc. Dat voorwerk is ook erg leuk!
Dag allemaal
Dank voor de tips!

Ondertussen heb ik alvast wat meer info opgevraagd bij awol.nl. Dit lijkt me voor ons de ideale formule. Deze organisatie biedt ook een routeboekje aan...

@ Jan en lisette
Het wordt Thailand voor ons!

groetjes,
Frank