Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ViaVelo uitgave 1 is uit! - Forum Wereldfietser

ViaVelo uitgave 1 is uit!

Uitgave 1 van ViaVelo is van de digitale pers komen rollen!

Lees 'm hier: http://issuu.com/viavelo/docs/viavelo01

In deze uitgave:
• GrenzSteinTrophy, monster-mtb-tocht - Gunnar Fehlau
• Corsica in vijf beelden - Willem Megens
• IJsland, eiland van vuur en ijs - Saskia Schrijver & Jan-Willem Seip
• 17 uur non-stop trainen in de sneeuw - Elias van Hoeydonck
• Splügenpass - Stephan van Raay

Afbeelding

ViaVelo is een magazine vóór en dóór de avontuurlijke fietser, gratis online in te zien.
In iedere uitgave staan korte verhalen van interessante fietsreizen en mooie bestemmingen, geschreven door verschillende fietsers. Met veel aandacht voor fotografie.

Veel leesplezier!
Leuk een digitaal blad. Is dat gratis te lezen? Mooi idee zeg.
Ja, het volledige magazine is gratis online te lezen.
Het komt voort uit liefhebberij voor (uiteraard) de fiets, fotografie en reisverhalen.

Overigens zijn verhalen en foto's voor de volgende uitgave van harte welkom!
Ziet er mooi en heel professioneel uit zeg!
En dat voor een gratis blad.

Misschien is dit ook iets voor de Wereldfietser, scheelt een hoop papier rondsturen, over de hele wereld beschikbaar, en ook de oude nummers onder handbereik.
Peter_K schreef:
Misschien is dit ook iets voor de Wereldfietser, scheelt een hoop papier rondsturen, over de hele wereld beschikbaar, en ook de oude nummers onder handbereik.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Heb het al eens gevraagd maar er waren nog geen directe plannen.
Erg mooi, vooral door de foto's (teksten wil ik nog lezen). Een goede aanvulling op de weindige fiets-reis-tijdschriften die er zijn.

Ik vraag me wel af waarom je voor deze manier van publiceren kiest? Als pdf kan ik hem ook off-line lezen. Of zie ik iets over het hoofd?
Bikefools schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens. Heb het al eens gevraagd maar er waren nog geen directe plannen.
Wat zouden dan de grote voordelen zijn? Ik zie hoofdzakelijk nadelen, nl verdwalen tussen 21 million Publications on Issuu right now en 15.000 New publications each day. Hoe hou je dan contact met je "leden" als vereniging?
je hebt gelijk maar ik bedoel en heb eens gevraagd of er plannen waren voor een pdf versie.
Wat een super mooie foto's en top gemaakt blad!
:D ha fijn, wat een mooie foto's en verhalen. Inspirerend en lekker wegdromen. Nu op vakantie in het Limburgse heuvelland. We wandelen meer nu met hond. Maar zojuist even de hellingen uitgeprobeerd. Goed te doen. Dus morgen met droog weer, hupsakee, de doggyride erachter en gaan.
Geweldig initiatief. Met veel plezier gelezen.
Kijk nou, er staat ook al een "de Wereldfietser" op, het kan dus wel.

Dat er veel publicaties zijn is natuurlijk geen argument om niet electronisch te publiceren, dan zou je met hetzelfde argument het papieren tijdschrift kunnen annuleren.

Overigens kan ook bij Issuu het tijdschrift als pdf gedownload worden (share -> download), mits toegestaan door de uitgever ervan.
Peter_K schreef:Dat er veel publicaties zijn is natuurlijk geen argument om niet electronisch te publiceren, dan zou je met hetzelfde argument het papieren tijdschrift kunnen annuleren.
Hoeveel 'leden' denk je dat er over blijven in deze vereniging als je het tijdschrift gratis kan lezen of downloaden?
Als je de contributie vermindert met de kosten van het papieren blad zou dat erg mee kunnen vallen. Volgens mij durft het bestuur er niet aan omdat inderdaad moeilijk is in te schatten wat er precies gebeurt met het ledental bij afschaffen van het papieren blad.
De veel en vurig bediscussieerde optie binnen de vereniging was om een lidmaatschap zonder blad mogelijk te maken. De angst dat veel fietsers op die manier wel lid wilden blijven maar het blad niet meer wilden was echter groot omdat de oplage van het blad dan daalt en de stukskosten te groot worden voor de nog te drukken bladen.
Bedankt voor deze uitgave! die grenstocht staat nu op mijn lijstje!
Ave Gone schreef:De veel en vurig bediscussieerde optie binnen de vereniging was om een lidmaatschap zonder blad mogelijk te maken. De angst dat veel fietsers op die manier wel lid wilden blijven maar het blad niet meer wilden was echter groot omdat de oplage van het blad dan daalt en de stukskosten te groot worden voor de nog te drukken bladen.
Hierbij even de kanttekening dat het niet zo zeer om de drukkosten gaat maar meer om de kosten voor redactie en layout. Bij een digitale uitgave heb je die kosten nog steeds en die zijn wel het hoogst.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:
Ave Gone schreef:De veel en vurig bediscussieerde optie binnen de vereniging was om een lidmaatschap zonder blad mogelijk te maken. De angst dat veel fietsers op die manier wel lid wilden blijven maar het blad niet meer wilden was echter groot omdat de oplage van het blad dan daalt en de stukskosten te groot worden voor de nog te drukken bladen.
Hierbij even de kanttekening dat het niet zo zeer om de drukkosten gaat maar meer om de kosten voor redactie en layout. Bij een digitale uitgave heb je die kosten nog steeds en die zijn wel het hoogst.
Reden te meer om respect te hebben voor de vrijwilligers van ViaVelo.
Peter_K schreef:
Ronald van der Perk schreef:Hierbij even de kanttekening dat het niet zo zeer om de drukkosten gaat maar meer om de kosten voor redactie en layout. Bij een digitale uitgave heb je die kosten nog steeds en die zijn wel het hoogst.
Reden te meer om respect te hebben voor de vrijwilligers van ViaVelo.
Alle respect voor de makers van ViaVelo, maar ik betwijfel of de opmerking van Ronald wel klopt. Ook bij de WF zijn het merendeel vrijwilligers die de redactie voeren heb ik altijd begrepen. Maar corrigeer me maar als ik het fout zie of onderbouw je stelling met feiten 8)
Daarnaast zal je met een internetblad weinig inkomsten genereren uit reclames in het blad en dat drukt de kosten van een papieren magazine.