Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mark Beaumont in recordtijd van Cairo naar Kaapstad. - Forum Wereldfietser

Mark Beaumont in recordtijd van Cairo naar Kaapstad.

Dit is bijzonder knap!

De Schot Mark Beaumont trapte in recordtijd van Cairo naar Kaapstad.
10.882 km in 41 dagen, 10 uur en 22 minuten. Op een carbon racefietsje van Koga…

Zie: http://www.sintchristophorus.nl/mark-be ... -kaapstad/

Afbeelding
Ja, ik heb al gezien maar ik durfde niet in dit forum plaatsen.
Een derauler carbon fiets is iets anders dan een stalen tractor met rohloff naaf en ortlieb tassen

Eind resultaat is hetzelfde – met beide kun je dwars door Afrika rijden.
Zou die ook nog wat van de omgeving gezien hebben?
Als hij elke dag fietst moet hij gemiddeld ongeveer 235 km per dag gereden hebben ,en dat 41 dagen lang :shock: :roll:
Ach iedere gek zijn gebrek :wink:

Het is natuurlijk wel een grote prestatie!
Gemiddeld legde hij 257 km per dag af en in de laatste week reed hij zelfs meer dan 320 km gemiddeld per dag!
Mark Beaumont is een kanjer. Hij fietste al eerder de wereld rond. Ook reed hij van Alaska naar Vuurland en beklom op beide continenten de hoogste berg. Op Youtube zijn daar leuke filmpjes over te vinden.

Groet, Tim
Ha, wat een held!

Dat is wel het tegengestelde van z'n record rond-de-wereld dat ie in 2007 nog reed met een trekkingtractor met voor- en achtertassen en een worst op de drager.

En zo krijgt ons vaderlandse Koga weer wat coolheid terug, dat kunnen ze wel gebruiken als tegenwicht voor al die suffe e-bikes waar hun naam op prijkt :)

Bij nader inzien trouwens benieuwd hoe hij dat met voeding doet. Enerzijds zou je vette voeding willen meenemen om veel calorieën in die kleine tassen te frutten, anderzijds gaat je spijsvertering dat niet leuk vinden als je op je aerobars hard aan het stoempen bent om die 350 km per dag te halen.
Wauw dat is knap ! Voel me er wel een slak bij met ons tempo (5 jaar onderweg en nog maar in Egypte vanuit NL :-)
news van hetzelfde man , met nog meer reklama en sponsors

https://www.youtube.com/watch?v=HmkFbtAl8U4
Wel heel byzonder,maar hij moet wel oogkleppen hebben denk ik :shock: :wink:
Dirk
En enorm compacte kampeerspullen, want ik zie geen tassen aan zijn fiets... :roll:
Hij wordt volledig gesupport door een team van 3 man/vrouw die in een camper achter hem aanrijden. Desondanks nog steeds fantastisch, maar wel een iets andere tak van sport.

Leuk filmpje over zijn on-going trip:

Naar verwachting komt hij aanstaande maandag in Parijs aan, 79 dagen sinds hij begon. 240 mijl per dag van 16 uur, in vier blokken van vier uur.

The Guardian schrijft erover.
9000 kcal per dag, dat is 100 bananen! Of realistischer, 50 bananen en 20 trappisten.
ja, fantastisch! zie de site: http://www.artemisworldcycle.com

ik heb de NOS via Nos.nl de suggestie gedaan om een kort bericht te maken (want ze willen ook wel eens wat 'positiever' nieuws tonen) en dat in het Sportjournaal of 20-uur-Journaal uit te zenden.
groet! hoogframe
Hallo,
Ik ben een beetje verbaasd over alle positieve reacties hier op de prestaties van deze Mark. Er zijn hier toch ook geen items over professioneel wielrennen of zo?
Ik vind deze fietstocht van Mark weinig te maken hebben met wat de gemiddelde fietser hier doet: leuke dagtochten, fietsvakanties en grote reizen, maar dan wel met 'normale' dagafstanden en zonder verzorgingsteam erachteraan.
Groet, Petra.
beste Petra, ik kan me je reactie indenken want zijn huidige prestatiegerichte tocht hoort op dit forum net zo goed in een rubriek 'kletspraat' of 'an de koffietafel' en mogelijk minder bij 'reisverhalen'. als je echter zijn eerdere tochten en fietsreizen bekijkt, dan heeft Marc Beaumont, vind ik, hier wel recht op een plek. hij heeft op eerdere reizen ook vooral ge-fiets-reisd (en niet in een camper geslapen en zonder begeleidingsteam, zoals nu).
groet! hoogframe
gedaan voor 78 dagen: 14uur & 40 min
Weg met het fiets-hokjes-denken!
Wie van fietsen houdt, kan vaak ook andere fiets-disciplines waarderen. Ik ben geen voorstander van groeps-denken. Van profwielrenners tot veganistische biofietsers,(jaja, hokjes) uiteindelijk ligt aan de basis van de liefhebberij meestal het lekker op de fiets buiten zijn.Dus hup Mark! En hup rondje Veluwe-fietsers! En hup trans-Amerika adepten! Etc. Etc.
Ik vind het een zeer knappe prestatie. En je kunt toch moeilijk beweren dat hij geen wereldfietser is.