Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De 100 schlösser route met de oldtimer - Forum Wereldfietser

De 100 schlösser route met de oldtimer

De 100 schlösser route even over de grens heeft veel te bieden.
Jammer genoeg moest ik 3 nachten het hotel in vanwege het slechte weer.
Maar ik heb toch heerlijk gefietst en het was niet koud maar wel 2 dagen nat heel nat.
Een route met eenenal rust ruimte, mooie dorpjes en steden. Alhoewel, van mij mochten er wel wat minder offroad paden in zitten. Daar heb ik dan ook wel af en toe een omleiding voor gereden.
En die fiets rijdt als een zonnetje en super licht. Ik heb me er over verbaasd hoe deze fiets zich heeft gehouden. Net verzet genoeg voor deze tocht, maar voor volgend jaar ligt de triple 9 groepset van shimano 105 al klaar.

Hier de track http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=10586157
en
hier de foto's : https://picasaweb.google.com/1030033799 ... serRoute02
Jeetje weer zo'n mooie Duitse route, en echt vlak over de grens en goed bereikbaar met de trein als je dat wilt. Je commentaar bevestigt ook mijn ervaring met Duitse routes: prachtig, maar redelijk veel onverharde paden. Ik vind dat niet zo erg, of zelfs wel leuk, maar op een fiets met smalle bandjes wordt het wel wat anders.
Wim
Leuk om te zien. Wij hebben met ons gezin een klein stukje hiervan gefietst (omgeving Bocholt). Overweeg om volgend jaar een groter stuk te doen. Hoe is het met de overnachtingsmogelijkheden? Campings? Klopt het dat de route grotendeels autovrij is?

mvg Marieke
Het aantal campings was vrij beperkt. We hebben nog wel eens een hotelletje gepakt. Het deel van de route wat wij gefietst hebben is erg mooi.
Spinnetje schreef:Leuk om te zien. Wij hebben met ons gezin een klein stukje hiervan gefietst (omgeving Bocholt). Overweeg om volgend jaar een groter stuk te doen. Hoe is het met de overnachtingsmogelijkheden? Campings? Klopt het dat de route grotendeels autovrij is?

mvg Marieke
Met het boekje van Bikeline worden eigenlijk de meeste vragen wel beantwoord. Bovendien met heel veel nuttige info. Het hangt natuurlijk helemaal af van welk deel van de route je gebruik wilt maken en de dagafstanden waar en hoe te overnachten. Maar campings zijn niet dik bezaaid. Kwestie van goede planning. En ja, het is soms ernstig stil op de wegen. Het is voornamelijk landbouw gebied met veel bos en dun bevolkt. Het heeft me ook verbaasd dat in dit deel van Duisland zoveel fietspaden zijn. Offroad is m.i. voornamelijk bedoeld om de autowegen te vermijden omdat de attraktiviteit me soms ontgaat. Niet altijd aantrekkelijk met kinderen. Alhoewel de paden in de regel goed verhard zijn.
Zelf een klein stukje van de 100 schlösser route gereden tijdens onze rit naar Berlijn via de R1 route. Wel grappig is dat een deel van de 100 schlösser route overlappend is met de flamingo route. Hoewel ik de meest schitterende kastelen voorbij heb mogen zien komen, heb ik geen enkele flamingo gezien :p.

Er is in Münsterland overigens een vrij groot aanbod aan fiets routes, bezienswaardigheden, etc. Voor diegene welk er nog niet geweest zijn, zie de volgende toeristeninformatie:
http://www.muensterland-tourismus.de/56 ... g-2015.pdf
De afgelopen twee jaar heb ik de vier lussen van de 100 Schlösserroute gefietst. Het is een prachtige route door een lieflijk landschap. Je fietst bijna altijd over rustige wegen, vaak B-wegen. Inderdaad, af en toe niet-geasfalteerd. In het Bikelineboekje wordt dat echter duidelijk aangegeven.
Maar wat een rust.
In het routeboekje worden meer dan voldoende betaalbare overnachtingsmogelijkheden buiten campings aangegeven.
't Was genieten.

Jan
Mooie foto's van veel fraaie historische bouwwerken. Ik kende deze route nog niet en zo dicht bij huis.
Over het gebrek aan campings: bij bijna alle kanoclubs is het mogelijk om op hun terrein een tent op te zetten. Gewoon vragen. Met een beetje planning hebben wij zo 8 nachten gekampeerd.
Een fraaie route overigens voor een kortere trip!
Deze staat nu op onze shortlist voor 2016.
samen met de Hanzeroute deel III
Mooi!! heerlijk om te beseffen dat er nog genoeg onbekends om de hoek is :D