Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 weken fietsen in juli - Forum Wereldfietser

2 weken fietsen in juli

Hallo,
Wij willen eind juli 2 weken gaan fietsen met 2 (grote en ervaren fiets) kinderen, 17 en 15 jaar.
De vereisten zijn bergen, mooie, wilde plekjes om te zwemmen, kleine wegen, leuke dorpjes en avontuur.
We reizen liefst met de trein, maar na 8 jaar vliegtuigloos, willen we eventueel nog wel eens met het vliegtuig reizen.
Wie heeft er tips?
Groetjes
Marie
Zwemmen is misschien wat fris, maar als eerste denk ik aan Noorwegen?!
Noorwegen is leuk, maar of er leuke dorpjes zijn...

Is Piemonte iets? Bijvoorbeeld in de buurt van Cuneo. Bergen, mooi weer, gezellige dorpjes, en niet zo aangeharkt als in Zwitserland of Oostenrijk...

Afbeelding
Afbeelding
Wat voor profiel hebben de bergen daar eigenlijk, geleidelijk omhoog of ineens steil naar de top?
In het algemeen geleidelijk….maar er zijn wel kleine(re) weggetjes die wel degelijk steiler zijn

voor de grotere klimmen/profielen kun je kijken op;

http://climbbybike.com

groet BertV
Bedankt voor de antwoorden.
Noorwegen lijkt me inderdaad te gek, maar wat te koud om te zwemmen.
En italie is dan weer niet weg weg genoeg.
De plannen zijn nu richting Montenegro en Albanie aan het gaan.
Heeft iemand daar ervaringen mee?
Geen bergen, wel heuvels en véél meertjes om te zwemmen, vind je in Mecklenburg-Vorpommern. Dat ligt ten noorden van Berlijn. Er lopen daar ook lokale en Europese fietsroutes.
Er zijn ook veel sympathieke campings.
Janneke V schreef:Geen bergen, wel heuvels en véél meertjes om te zwemmen, vind je in Mecklenburg-Vorpommern. Dat ligt ten noorden van Berlijn. Er lopen daar ook lokale en Europese fietsroutes.
Er zijn ook veel sympathieke campings.
bergen zijn echt wel een must!
Dan komen jullie in Montenegro en Albanië zeker aan jullie trekken, bergen zat daar. En ben je de bergen zat dan zit je zo aan de kust. Zie mijn reisverslag
De tovenaar schreef:Dan komen jullie in Montenegro en Albanië zeker aan jullie trekken, bergen zat daar. En ben je de bergen zat dan zit je zo aan de kust. Zie mijn reisverslag
Bedankt, hoe ben jij naar daar gegaan? Trein, vliegtuig, fiets?
En valt er veel te zwemmen in riviertjes of meertjes?
mariewessing schreef:
De tovenaar schreef:Dan komen jullie in Montenegro en Albanië zeker aan jullie trekken, bergen zat daar. En ben je de bergen zat dan zit je zo aan de kust. Zie mijn reisverslag
Bedankt, hoe ben jij naar daar gegaan? Trein, vliegtuig, fiets?
En valt er veel te zwemmen in riviertjes of meertjes?
Met de trein via München naar Klagenfurt, Oostenrijk. Van daaruit gefietst tot Sarajevo en met het vliegtuig weer terug. Ik ben geen waterliefhebber maar dat moet geen probleem zijn, bijv. in de Black Lake/ Crno jezero bij Zabljak, prachtige omgeving! Een andere aanrader is de baai van Kotor.

Afbeelding
Afbeelding