Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avignon - Forum Wereldfietser

Avignon

Hoi allemaal,
Ik weet niet of dit vraagje op deze plaats op dit forum past, maar ik waag het er toch op. Ik heb een autovakantie gepland in Les Angles Gard (augustus), enkele kilometer van Avignon. Wij zijn van plan om onze fiets mee te nemen. De kleinste dochter kan nog achterop bij één van de ouders, onze oudste dochter (10 jaar) zal zelf moeten fietsen. Ik vroeg me af of de omgeving van Avignon (en Avignon zelf) veilig genoeg is om te fietsen ? Is het er heel druk ? Vlakke wegen of veel hellingen ? Zijn er goede fietspaden. We willen vooral de stad Avignon bezoeken met de fiets. .. Ik heb alleen bang dat het er heel druk zal zijn...
Vriendelijke groeten!
Ja Avignon is best druk. Ik zou er niet gauw met een jong kind gaan fietsen.
Avignon is een redelijk grote stad, de omgeving is licht heuvelachtig. Ook een studentenstad, dus misschien zijn er wel fietspaden. Voor een kind van 10 prima te doen naar mijn bescheiden mening. Vorig jaar met mijn dochter van 10 dwars door Rome gefietst op een huurfiets. Was geen enkel probleem, nergens spannend.
Net terug uit Frankrijk lijkt me fietsen met klinderen in Avignon in augustis geen geweldig idee.
Toen ik een paar jaar geleden in Avignon was waren er geen fietspaden. Op streetview zie ik niet veel goeds maar misschien is er de afgelopen paar jaar hard gewerkt... ik verwacht het eerlijk gezegd niet. In stedelijk en dorpelijk Frankrijk regeert koning auto, voor alle verplaatsingen verder dan een meter of 100.
gios schreef:Avignon is een redelijk grote stad, de omgeving is licht heuvelachtig. Ook een studentenstad, dus misschien zijn er wel fietspaden.
Ik zou daar zeker niet vanuit gaan. En volgens OpenStreetmap is het er ver zoeken naar fietsinfrastructuur.
gios schreef:Voor een kind van 10 prima te doen naar mijn bescheiden mening.
Lijkt me sterk afhankelijk van de ervaring van een kind met fietsen in het algemeen en in het bijzonder met fietsen in een drukke stedelijke omgeving zonder degelijke fietsvoorzieningen.
En natuurlijk speelt ook de 'aard van het beestje' een rol. Concentratie,voorzichtigheid, controle over de fiets, risico-inschatting, ...

Renaat
Allemaal bedankt voor de reacties!
Ik zal nog zien wat ik zal doen, waarschijnlijk gaan de fietsen mee en zoeken we een rustige plek om te genieten van de natuur en (hopelijk) het goede weer.
Vriendelijke groeten!
Avignon en tot ver in de omtrek (20km) is heel druk, ook nu al. Fietspaden zijn er niet, waar in Frankrijk trouwens wel? Soms om een rotonde, maar dat is het dan. Ik kom er net vandaan. De oostzijde van de Rhonevallei is heel vlak. De westzijde is heuvelachtig: de Gard. En niet te vergeten: het is er heel warm tot heet.