Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kanaalroute deel 1 - ervaringen - Forum Wereldfietser

Kanaalroute deel 1 - ervaringen

Afgelopen zomer een gedeelte van de Kanaalroute gereden. Wie het leuk vind om te lezen hoe het me is vergaan de link naar mijn weblog: https://ingebiketravels.wordpress.com/ .
En misschien met ideeen/ tips voor hen die in de toekomst de route willen fietsen.

Suggesties ter verbetering van het log ook van harte welkom - voor mij de 1e keer dat ik zoiets heb gemaakt.
Dag Inge,
Ik heb je blog gelezen. Is prettig leesbaar, en veel mooie foto's. Complimenten daarvoor. Wat ik ook prettig vind is dat je aangeeft hoe je bij je startplek bent gekomen en hoe de weg naar huis ging. Vaak zie je dan niet op blogs. Ook geef je vaak aan of een camping de moeite waard is. Wat ik ook mooi vind is dat je op het einde nog een reflectie hebt, leerzaam.
Je vroeg wat tips mbt jouw blog.
Ik vind de opzet van veel blogs met de meest recente bovenaan en de oudste onderaan in zoverre storend dat ik op de iPad eerst langdurig moet scrollen voordat ik kan beginnen met lezen.Verder moet je als je een dag leest naar beneden lezen en vervolgens naar boven scrollen voor de volgende dag. Een dergelijke opzet van een blog werkt wel als je dagelijkse volgers hebt, maar als iemand later een blog wil lezen vind ik deze opzet lastig. Deze blog heeft wel een index per dag maar die zit wat verstopt, kan deze ook in de rechterkolom komen, in plaats van de keuze per maand?
Ik heb zelf een blog bijgehouden (jan-fiets.blogspot.nl) die begint met een index als hoofdpagina. Nadeel is dat het laden wat langere duurt.
(Denk dat je ook nu nog even naar je blog moet kijken want 20 juli staat helemaal boven aan.)
Daarnaast mis ik, maar misschien is dat man eigen, per dag even kort waar je begonnen bent, waar je geëindigd bent en hoeveel km je hebt gefietst, en als het kan, een plaatje van de route.
Mooi dat je je paklijst hebt gedeeld. Heb je ook een overzicht wat je in welke tas hebt gedaan?

Hoop dat je er wat aan hebt. Nog bedankt voor het delen van je blog.
-Jan
Hoi Jan,
Dank voor de tips. daar ik een digibeet ben, ben ik al lang blij dat dit is gelukt.

"Deze blog heeft wel een index per dag maar die zit wat verstopt, kan deze ook in de rechterkolom komen, in plaats van de keuze per maand?" Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar mag toveren dus als je daar suggesties toe hebt graag.

"Ik heb zelf een blog bijgehouden (jan-fiets.blogspot.nl) die begint met een index als hoofdpagina. Nadeel is dat het laden wat langere duurt." Dit klinkt handig maar geen idee hoe dit te maken. Mits dat al kan binnen wordpress en de gekozen lay-out.

Waar ik ben begonnen - geëindigd zal ik aanvullen evenals het aantal km's per dag - staat nog wel ergens ongeveer genoteerd. Maar varieert van 40 tot 86km of zo iets.

Hoe een plaatje van de route te maken - heb ik nog totaal geen idee van. Als ik daarvoor tijd heb zal ik eens proberen uit te zoeken hoe dat moet en erbij plaatsen.

Kortom ik heb nog veel te leren en zal vast te zijner tijd dingen aanpassen en hem nog beter leesbaar maken - heb ik weer even wat vrije tijd nodig en die heb ik nu nog even niet.

Van de paklijst heb ik inmiddels ook een lijst van wat per tas zit - zal die tzt toevoegen. Of de huidige vervangen door deze.

Volgorde blog net uitgezocht - voordeel van surveilleren bij een toets - en is nu aangepast. Als je het weet is het eigenlijk mega simpel.

Hoe ik blogberichten in het blog in de juiste volgorde moet zetten moet ik ook nog uitzoeken maar tips en tricks hiertoe zijn welkom. Ik weet dat ikd at nog mag aanpassen.
Inge,

er zijn wellicht we efficiënter methodes, maar dit zijn wat mogelijkheden om je afgelegde route te tonen, op basis van hoe ik het doe.
Wat ik fiets, wordt als een track opgeslagen op de gps (bij mij een Garmin Oregon 450). Die tracks kun je downloaden op 'garminconnect', waar je al je verplaatsingen kunt bijhouden.
Dan maak ik een 'foto' (schermafdruk) van die track.
Een variant: track uploaden naar routeyou of een gelijkaardige site en van daar een schermafdruk opslaan. Die zet je dan in de blog.
Andere variant: je track op routeyou (of wat je ook gebruikt) 'pubiek' zetten en dan de link in je blog zetten.
Het is een beetje zoeken, een beetje leren, maar het maakt alles wel concreter voor de lezers.
Leuke blog Inge!

Ik zie best vaak blogs waarbij me dan het gevoel bekruipt dat het vooral gaat over de prestatie van het fietsen. Jij beschrijft het feitelijke leven als mens bezig met een mooi avontuur. Vooral de beschrijvingen rondom het fietsen vind ik erg verfrissend!

Ik zeg keep up the good work. Ik kijk uit naar je volgende avonturen.
CapoJan: Mega dank voor de tips omtrent hoe dat te doen - ga ik zeker mee aan de slag ergens de komende maanden. Ben nu met minder leuke dingen bezig (afscheid nemen van mijn 2 katten i.v.m. allergieën en het huis weer eiwit vrij maken als ze er niet meer zijn en zo nog wat dingen). En als het me is gelukt zal ik ze zeker in de webblog plaatsen en onthouden voor een volgende keer.

Het publiekelijk zetten ben ik (nog) niet zo een voorstander van.

AndreM - dank voor het compliment. Dat wat jij omschrijft van prestatie gevoel bij het lezen van blogs heb ik ook vaak. Ondanks dat ene beetje prestatiedrang er altijd wel zal zijn :wink: Ik had de blog m.n. opgezet voor de thuisblijvers (buren, ouders enzo) en dan is het veel fijner te lezen wat de avonturen zijn die beleefd worden en wat je (ik in dit geval) ervan leert. En voor mezelf zie ik het als een soort van dagboek - maar dan publiekelijk. En als ik nu af en toe stukjes terug lees houdt het de dingen helder en scherp zodat ik volgend jaar (je mag dus nog even wachten voor volgende avonturen) hopelijk niet meer in dezelfde valkuilen stap.

Ik zal mijn best doen met "keeping up the good work" :wink:
Hoi Inge,

Leuk om je blog te lezen! Op de website van de Kanaalroute heb ik een linkje gezet, zie hier.
Hoi Kees,

Tof!