Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zonnig in feb. en max 4-5u vliegen. Waar? - Forum Wereldfietser

Zonnig in feb. en max 4-5u vliegen. Waar?

Hallo allemaal,

ik wil in februari graag twee weken zon. Hebben jullie tips waar ik die kan vinden?

Het verlanglijstje:
- niet aan de andere kant van de wereld (dus bijv. niet Thailand)
- niet koud. Heet mag, maar niet koud volstaat.
- fiets gaat niet mee (want het gaat om twee weken en dan is het me in verhouding te veel gedoe om hem mee te nemen).
- geen enorm tijdsverschil

Hebben jullie suggesties?

Groeten en dank!
Canarische eilanden.
Een tikkie meer naar links ligt Marokko.
Of Israel. Maar dan heb je het denk ik wel gehad als je Egypte en zo te eng vindt.
Kaapverdische eilanden. Met een boot van eiland naar eiland gaan en ieder eiland is totaal anders (Fogo is heel bijzonder)

Of boek een lowbudget reis naar Gambia en gebruik dat als uitvalsbasis om door Senegal te fietsen. Een stukje Sahel (met echte Baobabs) en de Casamanche zijn er mooi.
Ah, dat klinkt allemaal goed.

@Eric, jouw opties klinken zó leuk dat ik daar liever langer de tijd voor uittrek. Ik ga uitvogelen of ik daar langer vrij kan krijgen en wil nemen.

En anders (weer) Marokko. En ik duik door dat woord Kaapverdië (voormalige Portugese kolonie) ook nog even in het Portugese klimaat. Wie weet is dat ook aantrekkelijk.
Gambia/Senegal. Voor 2 weken ideaal.
Marco
Eric Schuijt schreef:Kaapverdische eilanden. Met een boot van eiland naar eiland gaan en ieder eiland is totaal anders (Fogo is heel bijzonder).
Helaas liggen de eilanden nogal ver uit elkaar en de bootverbindingen zijn niet erg frequent. De oceaan kan ruw zijn en de schepen zijn vaak ouder en niet goed gestabiliseerd.
Er wordt tussen de eilanden gevlogen met zeer kleine vliegtuigjes. Bij wijze van uitzondering had ik vooraf kunnen regelen dan mij fiets mee mocht van Praia naar Sal.
Het is wel een pittige bestemming met veel klimwerk en slechte wegen.
Kaapverdie kent nauwelijks regen.

Combinatie Gambia en het zuiden van Senegal is leuk. Je fietst snel weg vanuit de toeristenstrip aan de kust en komt in een totaal andere wereld. In twee weken kun je een leuk tochtje maken. Klimaat is prima. Als je langs de Gambia River het binnenland in fietst, wordt het wel een stuk warmer.

Zou toch je eigen fiets meenemen. Kan gemakkelijk met Tui of Corendon. Er zijn in toeristenplaatsen fietsen te huur, maar ik zou daar geen meerdaagse tochten op doen.
Je zult je fiets echt missen, want buiten het toeristenstripje is vervoer slecht geregeld. Wat er rijdt zit overvol en het aftandse materiaal gaat vaak stuk.

Denk aan tabletten tegen malaria.

In februari is het de droge tijd.

In de toeristenstrip staan een paar geldautomaten, maar die accepteren alleen Visa-cards. Zorg dat je vooraf geld op je Visa-rekening stort, anders betaal je flink wat opnamekosten
bert sitters schreef: Je zult je fiets echt missen, want buiten het toeristenstripje is vervoer slecht geregeld. Wat er rijdt zit overvol en het aftandse materiaal gaat vaak stuk.
Ongetwijfeld waar, maar je kan dat ook zien als een authentieke reiservaring, hoeft dus geen nadeel te zijn.:-)
EnriceV schreef:
bert sitters schreef: Je zult je fiets echt missen, want buiten het toeristenstripje is vervoer slecht geregeld. Wat er rijdt zit overvol en het aftandse materiaal gaat vaak stuk.
Ongetwijfeld waar, maar je kan dat ook zien als een authentieke reiservaring, hoeft dus geen nadeel te zijn.:-)
Ik ken die reiservaring van opgepropt in zo'n slecht geveerd busje met ondragelijke temperaturen, waarbij je grote kans hebt dat je nauwelijks zicht hebt op de omgeving. Laat mij maar lekker fietsen en vrij rondkijken, stoppen waar je wilt en waar overal direct contact hebt met de omgeving. Kinderen die je groeten: toubab, toubab (blanke). Een toubab op een fiets is voor hen helemaal bijzonder. Dat noem ik pas authentiek.
Gambia en Casamanche; 'doen" Misschien kan ik je op deze manier overtuigen:

http://bicycletracks.blogspot.nl/search ... 7:00-08:00

Als je vragen hebt stuur maar een PB,

Gerrit Heij
http://bicycletracks.blogspot.nl/