Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Barcelona (Gerona) naar Nederland - Forum Wereldfietser

Barcelona (Gerona) naar Nederland

Hallo,

We willen deze zomer in een week of drie van Gerona weer terug rijden naar Nederland. Heeft iemand de route van CyclingEurope al eens andersom gereden? Zo ja, is dit aan te raden en is drie weken haalbaar?
Vervolg:
Nu ik de route een beetje aan het bekijken ben op openfietsmap zie in in het zuiden tussen Spanje en zuidelijke stuk van Frankrijk een fietsroute lopen (EV8 in Spanje en NARB3 in Frankrijk). Deze kunnen naast de bovenstaande GPS route ook gevolgd worden tot Beziers. Iemand ervaring met dit alternatief?

Groetjes,

Rogier
Met een GPS is iedere route heel gemakkelijk in omgekeerde volgorde te fietsen. Niet alle routeboekjes zijn v.w.b. de beschreven route terug erg duidelijk, dat wisselt niet alleen van auteur/uitgever, maar ook per gidsje van dezelfde auteur. Door zo'n gidsje eens in de boekhandel door te bladeren krijg je al snel een goede indruk van de kwaliteit.
Of dat in 3 weken is te doen, natuurlijk, als je 700km per week wilt rijden wel! Overigens is het een mooie route met veel cultuur en natuur, ik zou hem niet afraffelen als ik jou was. Veel plezier.
In juni fietste ik in 17 dagen van Girona naar Eindhoven.
Ik nam steeds de meest westelijke routevarianten, dus door de Auvergne.

Het is een mooie route. Kijk wel op de site van Benjaminse naar de nieuwe routevariant door de Pyreneeën.

Ik gebruikte de GPS-tracks. Kwestie van ze omkeren in Mapsource of Basecamp.
In de routeboekjes is de route in beide richtingen beschreven.

Mocht je interesse hebben in mijn etappeschema en de ''omgekeerde'' tracks, stuur me dan een PB met je mailadres.

Jan
Hilver schreef:In juni fietste ik in 17 dagen van Girona naar Eindhoven.
Ik nam steeds de meest westelijke routevarianten, dus door de Auvergne.

Het is een mooie route. Kijk wel op de site van Benjaminse naar de nieuwe routevariant door de Pyreneeën.

Ik gebruikte de GPS-tracks. Kwestie van ze omkeren in Mapsource of Basecamp.
In de routeboekjes is de route in beide richtingen beschreven.

Mocht je interesse hebben in mijn etappeschema en de ''omgekeerde'' tracks, stuur me dan een PB met je mailadres.

Jan

Beste Jan,

Ik ben nieuw op dit forum en kan je daarom nog geen privebericbt sturen, dus doe het even zo. Heb al veel interessante info gevonden hier en ben zo ook op jouw bericht gestuit.
In augustus ga ik terugfietsen naar Nederland vanuit Begur vlakbij Girona. Ik ga de route van Benjaminse volgen. Ik heb een krappe drie weken en ben daarom heel benieuwd naar jouw etappeschema. Zou jij mij misschien een privebericbt willen sturen?

Ben in algemene zin ook benieuwd naar recente ervaringen met de oversteek van de pyreneeen want daarover lees ik nogal wisselende berichten.

Groet, Maria
Beste Maria,

Je hebt een PB.

MVG

Jan
Hallo Hilver ik heb ook een idee om volgend jaar van België vanaf luik naar rosés in Spanje te fietsen . Maar moet ik mij zorge maken voor diere in het wild zoals in luxembourg en de gebiede in Frankrijk denk dan aan herte en beren mvg !
Beste t45316000,

Noch herten noch beren zag ik op de weg.

Jan