Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Oostenrijk (Kirchberg) - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Oostenrijk (Kirchberg)

Beste forumleden,
Ik wil eind volgende maand van Den Bosch naar Kirchberg/Oostenrijk (Tirol) fietsen (met racefiets). Google maps geeft 910 km aan (voor fietsers). Op basis van het kilometerschema van Reitsma kom ik op ongeveer 1.110 km (bijna 200 km meer!). Toelichting afstand Reitsma: A'dam-Garmisch Partenkirchen: 1.080, maar ik kom vanuit Den Bosch (-90), maar moet wel wat verder nl naar Kirchberg (+120).
Hoe komt dit grote verschil? (910 vs 1.110)

Wat is een reele inschatting van het aantal fietskilometers?
Ik wil zo'n 125 km per dag fietsen. Dus op basis van schema Reitsma zou ik dan 10 dagen moeten plannen

Alvast dank

groet, Peer van den Bouwhuijsen
Reitsma heeft de route verkend, Google Maps berekend de theoretisch kortste route. Dat laatste houdt in dat er vast stukken tussen kunnen zitten waar je niet lekker fietst (langs snelwegen o.i.d.) of zelfs helemaal niet mag fietsen (google stuurt je soms ook over voetpaden).

Edit:
Als je de route berekend op Openstreetmap kom je ook op 910km uit. Zullen vast ook wegen tussen zitten waar je niet prettig fietst, ik zou Reitsma als uitgangspunt nemen, valt het mee dan heb je nog wat speling.
Ik kan je ook de Reitsemaroute aanbevelen maar als je zelf wilt plannen dan kan je ook cycle.travel proberen (link, default 919km, 60hr) of één van de andere fietsrouteplanners.