Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Wenen langs de Limes - Forum Wereldfietser

Naar Wenen langs de Limes

Afgelopen zomer fietsten we drie maanden rustig langs rivieren. Een impressie van het eerste deel, van Nederland langs de Limes naar Wenen.
Leuk reisverhaal. Zat er vocht achter je lens? Zie op een aantal foto's een witte waas.

Wij zijn afgelopen zomer van Praag, via Linz naar Wenen gefietst. Onderweg ons ook verbaasd over de hoogwatermarkeringen, die soms kilometers van de Donau verwijderd waren, zoals in Mitterkirchen im Machland waar een gigantische dijk het dorp en achterland moet beschermen.
In Wenen gefietst met de gratis Bike Citizens app. Zeer bruikbaar voor navigatie, maar ook om te weten aan welke kant van de weg het fietspad ligt. Daarmee rustige routes gevonden die we anders zeker gemist hadden.
Geen vocht, maar een vlek op de lens. En daar kwam ik pas thuis (2000 foto's later :oops: ) achter... Wij zijn na Wenen ongeveer recht omhoog naar Praag gefietst
arnob schreef:Geen vocht, maar een vlek op de lens. En daar kwam ik pas thuis (2000 foto's later :oops: ) achter... Wij zijn na Wenen ongeveer recht omhoog nar Praag gefietst
Jammer van de vlek. Wenen Praag, dat verhaal komt in deel 2?
Wenen - Praag - Berlijn - Hamburg - Bremen - Wesel - thuis. Ik ben nog even bezig ..
Leuk verslag, ik heb ook ooit eens langs de Rijn gefietst maar heb het deel tussen Bingen en Koblenz met de boot gedaan en dat is ook goed bevallen.

Wat ik me af vraag is wat de laatste getal is dat boven elke dag na het min teken staat, bijv de 15.9 in:

zaterdag 22 augustus / 40.2 - 15.9
daulagari schreef:Leuk verslag, ik heb ook ooit eens langs de Rijn gefietst maar heb het deel tussen Bingen en Koblenz met de boot gedaan en dat is ook goed bevallen.

Wat ik me af vraag is wat de laatste getal is dat boven elke dag na het min teken staat, bijv de 15.9 in:

zaterdag 22 augustus / 40.2 - 15.9
Gokje, max en min temperatuur? op de fiets
Dagafstand en bewogen gemiddelde. De dagafstand werp primair bepaald door de aan-/afwezigheid van campings, het bewogen gemiddelde ligt laag omdat we niet hard gingen en vaak stopten.
Mooi verslag, leuk geschreven. Op weg naar Rome vond ik Duitsland een voor mij verrassend heerlijk land om doorheen te fietsen. Begin maar gauw aan deel twee!