Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op reis van mei t/m augustus - Forum Wereldfietser

Op reis van mei t/m augustus

Wij hebben het voor elkaar! Volgend jaar mogen wij met onze kinderen 4 maanden op reis!
We vertrekken in mei en komen eind augustus weer terug.
Maar nu hebben we een luxe probleem: Waar gaan we naar toe?
Omdat we lang gaan kunnen we ook buiten Europa, en vinden we vliegen geen probleem.
We willen graag naar een land waar het fietsen met kinderen relatief veilig is, en waar het mooi weer is. Heel heet liever niet, maar elke dag regen ook niet.

We zitten nu te denken om eerst een maand naar Nepal te gaan en daarna 3 maanden ergens te gaan fietsen. We denken nu aan Maleisië, maar misschien heeft iemand goede tips voor ons voor een andere bestemming?
Nou dat klinkt wel erg gaaf hoor! Ik kan je lastig adviseren over bestemmingen buiten Europa want daar heb ik geen ervaring mee. Maar na een lange fietstocht met kinderen zijn er wel een aantal aspecten die ik kan benoemen die in meer of mindere mate naar voren komen met de keuze van je bestemming.

Wel of geen campings. Anders wordt het 'wild' kamperen, hotels, b&b. etc. dit heeft ook zo weer zijn consequentie voor de kosten. Wil je rust en met je gezin, lekker op de camping of in de natuur zijn na een dag fietsen, of juist veel in de avonden bij de locals. Ik denk dat dit ook wel een bewust keuze is die samenhangt met je plaats van overnachtingen.

Gemak van boodschappen of andere artikelen die je nodig hebt. Wij hadden best veel materiaal pech maar met onze route was het relatief eenvoudig op te lossen.

Het weer uitereraard maar dat benoemde je zelf al.

De medische zorg en ook de veiligheid van een land. Vanzelfsprekend maar zeker van belang denk ik.

Oveigens ben ik ook wel benieuwd naar je gezinssamenstelling en leeftijd en ook met welk materiaal jullie op pad gaan.
Bedankt voor je tips luchtfietser.

Wij vinden het zelf ook erg gaaf dat we zo lang weg mogen. We hebben al eerder lange fietsreizen met onze kinderen gemaakt en dat is altijd goed bevallen. Maar nu zijn ze 5 en 7 (8 als we op reis gaan) en dan is het ineens weer heel anders ivm de schoolplicht in Nederland. We hebben 2 Hase Pino's en daar genieten we allemaal erg van. Deze gaan ook komende reis zeker mee.
Maar nu zijn we dus met name nog op zoek naar een leuke bestemming.