Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Florence naar Basel - Forum Wereldfietser

Florence naar Basel

Wij, 70 en 67 en behoorlijk ervaren willen in Juni de route van Benjaminse fietsen ,maar dan vanuit Piza naar Bazel
Wij hebben een recent routeboekje van Benjaminse waarin deze route dus ook vanuit beide kanten beschreven is.
Wij gaan niet meer met een tentje maar ander lowbuget overnachtings plaatsen, deze
staan ook wel in het boekje
Wie heeft deze route ook gefiets en heeft relevante tips of ervaringen

Dirk
Helaaz: geen ervaring met de Benjamanzroute
willem.m schreef:
ma 16 apr, 2018 18:28
Helaaz: geen ervaring met de Benjamanzroute
Wat een geBazel... Inhoudelijk is de TS-er niet echt met dit antwoord geholpen :roll:
Hopelijk kan iemand nog relevante tips en ervaringen delen :D met of zonder spelfouten. Het gaat tenslotte om de inhoud. Laat niemand met of zonder dyslexie zich hiervan weerhouden om een bruikbaar antwoord te geven :wink:
Bazel schrijf je in het Nederlands met een Z. Dus geen spelfout, maar niet volgens de trent.

Mij viel op de A2 op dat er op de nieuwe borden Liège staat. Bij Oberhausen stond er eerst Arnhem, toen Arnheim en nu volgens mij weer Arnhem. Het is maar welk stickertje erop plakt........

Helaas nog geen fietservaring op die route. Hier een hele videoreportage over de route met tips en een beeld van de route/ondergrond. https://www.youtube.com/watch?v=P5p_shyfwvY
Okay okay... Boodschap is duidelijk. Plaatsnamen mogen met een Z.

Nu vraag ik me nog wel af of de TS vanuit Florance (titel) of Piza (vraag) naar Bazel wil.
Ik heb in 2014 de route gereden van Noord naar zuid, al ging ik voor Florence westwaarts. Op mijn site www.aartveldhuizen.nl (doorklikken op ‘ga toch fietsen’) vind je een zeer uitvoerig verslag. Ik kampeerde wel meestal. De splugenpass is prachtig, maar zuid-noord pittig. Er zijn alternatieven (bus-trein) die ook in het boekje staan. Ik heb ontzettend van de Benjaminseroute genoten!
willem.m schreef:
ma 16 apr, 2018 22:18
Okay okay... Boodschap is duidelijk. Plaatsnamen mogen met een Z.

Nu vraag ik me nog wel af of de TS vanuit Florance (titel) of Piza (vraag) naar Bazel wil.
De route is: “ Basel :wink: - Florence” maar wij starten in Piza omdat ons vliegtuig daar landt :D
Benjaminse heeft deze mogelijkheid ook opgenomen in zijn route

Dirk
Aha! Even op de kaart gekeken. Leuke route!

Heb zelf alleen het stukje over de Splugenpas gedaan en dat was heel erg leuk met die tunneltjes en de afdaling naar Thusis mag er ook zijn (leuker dan het alternatief via Sankt Moritz). Zou die beklimming echter niet doen op verkeersdrukke dagen in het weekend of hartje zomer.

Heb geen ervaring met pensionnetjes daar in de buurt.