Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldreis plannen - Forum Wereldfietser

Wereldreis plannen

Beste allemaal,
De laatste maanden heb ik al veel gelezen op dit forum. Toch blijven we twijfelen bij de haalbaarheid van onze plannen. Vandaar dat ik graag jullie hulp inschakel. Mijn vriendin en ik willen graag halverwege augustus op wereldreis gaan. We hebben nogal moeite met het bepalen van de bestemmingen.
We dromen al heel lang van een bezoek aan Nieuw Zeeland. Hier hebben we nu onze reis op afgestemd. Ik hoor graag wat jullie van ons plan vinden en de haalbaarheid ervan.
- Half augustus vertrek Nederland naar Istanbul.
- November vliegen van Istanbul naar Nieuw-Zeeland.
- november tot februari Nieuw-Zeeland. Combinatie fietsen en wandelen.
- Februari vliegen Nieuw-Zeeland naar zuid Amerika (Pategonië)
- fietsen door met name de Andes tot Peru (eind mei)
- vliegen Peru naar Noord- Amerika en dan in juni/juli/augustus Great Divide fietsen naar Alaska.

We willen graag zoveel mogelijk wild camperen, door landen gaan met rustig verkeer, en houden enorm van natuur.
Ons totale budget is rond de 30 duizend euro. De uitrusting hebben we al.

Ergens is het zonde om zoveel te vliegen maar we hebben 1 jaar de tijd.
Bedankt voor alle reacties alvast.
Vriendelijke groet,
Feitse
Sounds good. Doen.
Klinkt leuk, wil je nog meer bestemmingen horen of wat probeer je nou precies te vragen?

Afhankelijk van je conditie is het zeker haalbaar, of je met geld uit gaat komen weet ik niet, ligt erg aan hoe goedkoop je vluchten zijn en hoe luxe je wilt verblijven qua onderdak en eten en drinken, en of je veel extra's wilt doen of alleen fietsen/wandelen.
Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een lange tocht fietsen en niet steeds vliegen tussendoor. Als je nu richting azie/new-zeeland gaat kan je de volgende keer dat je een jaar gaat fietsen richting Zuid-Amerika :wink:
Geen idee wat de goede maanden op het Zuidelijk Halfrond zijn maar ik zou proberen het rondje andersom te plannen. Mocht het niet qua tijdsduur uitkomen dan sla je het stuk in Europa over. Dat kan je altijd makkelijk later nog eens doen.
Grappig idee om Nederland uit te fietsen en in Instanboel alsnog te gaan vliegen naar de andere kant van de wereld. Je hebt dan wel fietsconditie opgebouwd. :D

Zijn Nieuw Zeeland en VS en canada niet teveel van 'hetzelfde'? Afwisseling van culturen lijkt mij ook leuk. Ik zou eerder de hele Panam highway fietsen of vanuit Istanboel verder naar Nieuw Zeeland via Indonesie en/of Australië. Patagonie, Nieuw Zeeland en de Rockey Mountains zijn natuurlijk waanzinnige bestemmingen.

Als jullie je plan uitvoeren zit er niets anders op dan op je 50ste naar de maan te gaan op vakantie om spektakel te zien :lol:
Feitse schreef:
di 01 mei, 2018 12:45
We willen graag zoveel mogelijk wild camperen, door landen gaan met rustig verkeer, en houden enorm van natuur.
Ons totale budget is rond de 30 duizend euro. De uitrusting hebben we al.
Ergens is het zonde om zoveel te vliegen maar we hebben 1 jaar de tijd.
Met bovenstaande ideeen hebben jullie wel de goede bestemmingen gekozen. Veel natuur, veel mogelijkheden om te kamperen en veelal rustige routes (mogelijk)
NZ: wild kamperen mag niet maar er zijn veel DOC campsites op mooie plekken. En er is nu een doorgaande route van noord naar zuid goed beschreven door de Kenneth broers: Tour Aotearoa. Veel off-Road en/of rustige (gravel) wegen.
Je kaart zelf al aan dat het veel vliegen is. Ik zou daar niet (meer) voor kiezen. Jullie zullen goed moeten afwegen wat de voorkeur heeft: der hele wereld highlights verzamelen of keuzes maken en minder vliegen. Beiden opties zijn prima. Ligt er vooral aan waar je voorkeuren liggen. Qua geld zou het geen probleem moeten zijn als je een beetje oplet bij welke maatschappijen je boekt. Ik had wel moeite betaalbare tickets te vinden vanuit zuid Amerika naar nieuw Zeeland.

Succes met kiezen!

BertV
Some route comments:
- Februari vliegen Nieuw-Zeeland naar zuid Amerika (Pategonië)
- fietsen door met name de Andes tot Peru (eind mei)
The majority of cyclists head from north to south and not the other direction.

Kale and Cat of bicycle Patagonia write:

Due to Patagonia's prevailing northwest winds, the Bicycle Patagonia Tour is designed to be cycled from north to south, starting in Bariloche and ending in Ushuaia. If you choose to go the opposite way, expect strong, persistent headwinds.

https://www.bicyclepatagonia.com/tour-logistics/

- vliegen Peru naar Noord- Amerika en dan in juni/juli/augustus Great Divide fietsen naar Alaska.
The Great Divide route follows the “Continental Divide” (the watershed between the Eastern and Western United States.) and doesn’t lead through the most beautiful scenery / wild nature that the American West has to offer.

Personally – I think the state of Utah (Burr Trail, Canyonlands, Capitol Reef) and the San Juan mountains of Southwest Colorado are much more impressive. The Plateau Passage route leads through this region.

https://www.bikepackingroots.org/plateau-passage.html

We’ve pedaled a number of times through the American Southwest and would love to go back!

https://impressions.bicyclingaroundthew ... erica-map/

Heike Pirngruber has cycled the GDMBR and you can get an idea of the scenery here:

https://www.pushbikegirl.com/usa-great- ... e/?lang=en

Heike is also a big fan of Utah and has written a number of blog articles about cycling through the state here:

https://www.pushbikegirl.com/category/america/?lang=en

Eric and Amaya of Worldbiking also did the GDMBR:

http://www.worldbiking.info/wordpress/c ... ing-route/


Since you will be gone a whole year, why not do a truly spectacular (yet tough!) route such as the Indian Himalayas? You will have built up cycling condition by that time.

In the Chandra river valley – we only came across maybe 3 vehicles a day.

https://impressions.bicyclingaroundthew ... -valley-6/

And the Pamirs also have great wild camping spots.

https://impressions.bicyclingaroundthew ... -border-3/

Good luck in deciding!
Zijn Nieuw Zeeland en VS en canada niet teveel van 'hetzelfde'? Afwisseling van culturen lijkt mij ook leuk. Ik zou eerder de hele Panam highway fietsen of vanuit Istanboel verder naar Nieuw Zeeland via Indonesie en/of Australië. Patagonie, Nieuw Zeeland en de Rockey Mountains zijn natuurlijk waanzinnige bestemmingen.

Als jullie je plan uitvoeren zit er niets anders op dan op je 50ste naar de maan te gaan op vakantie om spektakel te zien
Bedankt voor alle reacties tot dusver. Ergens voelt het inderdaad als teveel van het goede wat wij van plan zijn. Welke route zouden jullie aanraden als we voor 1 lange route gaan met vertrek half augustus? En waarom?
- fietsen naar Nieuw-Zeeland
- fietsen zuid- en noord- Amerika
Ik kan alleen wat zinnigs zeggen over Nieuw Zeeland, de beste tijd om daar te arriveren is tussen begin december en begin februari (als je tenminste een maand daar wilt zijn) De zomer is van december tot pak 'm beet eind maart met druk toerisme in de maanden januari en februari (relatief gesproken, het is nog altijd Nieuw Zeeland) en dus ook de meeste activiteiten. Hoe lang je over zo'n eind fietsen (de halve wereld rond) doet vind ik lastig in te schatten.

Persoonlijk zou ik niet van Noord Amerika naar Zuid fietsen, ik zou of VS / Canada combineren met een oost/west dan wel west oost (beter voor de windrichting) of zuid amerika doen waarbij kennelijk noord > zuid de beste optie is.

Ik denk namelijk ook dat ik zelf liever één goede grondige tocht maak waarbij ik de diepte in duik, dan dat ik vluchtig alle highlights wil aandoen. Ik heb zelf NZ in 6 weken gedaan, alles met de auto en ik had voor mezelf het gevoel dat ik er met gemak 12 weken mee vol zou hebben gemaakt. Met de fiets zou ik prima een half jaar vol kunnen maken daar, maar ik ben een fan van het land.

Het voorstel van een epische himalaya toch spreekt me ook wel aan, maar ja uiteindelijk zijn het keuzes die je alleen zelf kan maken, jullie weten zelf het beste wat goed klinkt en wat "trekt"..
Ik ben alvast benieuwd naar de keuzes en ik hoop dat jullie een blog bij gaan houden, altijd leuk om zulke verhalen te lezen.
Je hebt wat mij betreft een mooi plan, maar vliegen van Nieuw Zeeland naar Patagonië is niet erg gangbaar en dus duur.
Alternatief: Half Augustus vliegen naar Cancún, Mexico (veel goedkope charters beschikbaar), en dan in zeven maanden tijd naar Ushuaia, Argentinië. Je moet dan wel vliegen over de Darién.
De afstand is circa 14000 kilometer. Dan fiets je 2000 kilometer per maand. Dit kun je alleen doen als je zelf erg sterk bent, weinig bagage meeneemt en van lekker doorfietsen houdt. Eind maart moet je namelijk uiterlijk wel in Ushuaia zijn, en dan nog kan het daar erg koud zijn. Daarna pak je een binnenlandse vlucht naar Buenos Aires en vliegt vervolgens op Madrid. Dan doe je een rondje Marokko en daara fiets je weer naar huis. Totaal zit je dan op ongeveer 20000 kilometer in een jaar en dat is niet voor beginners.
Als je minder kilometers wilt rijden kun je beter starten in Bogota.
Succes bij je planning,

Adriaan
Beste allemaal,
Bedankt voor de reacties. Het plan is om half augustus te starten in Banff en dan de Great Divide van noord naar zuid te fietsen.

- in het zuiden van de VS vliegen we dan door naar zuid Amerika (we willem Mexico en Guatemala overslaan vanwege veiligheid).

Nogmaals bedankt voor de reacties
Groet Feitse