Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kasseien - Forum Wereldfietser

Kasseien

Hier alles over kasseien
De klim de Maasberg op vind ik de klim die het dichtst bij het 'Vlaanderen gevoel' komt. Op de klinkers naar boven tussen de huizen door. Leuke maar korte klim.
jorryt schreef:
vr 27 jul, 2018 13:05
De klim de Maasberg op vind ik de klim die het dichtst bij het 'Vlaanderen gevoel' komt. Op de klinkers naar boven tussen de huizen door. Leuke maar korte klim.
Van mij mogen ze die kasseien vervangen door iets dat niet zo afschuwelijk rottig fietst. Verleden prima, maar van sommige dingen wil ik liever helemaal af.
Ik ben geen toerist die daar eens komt en uitroept "oh wat een kasseien, die hadden ze vroeger bij ons ook" en daarna weer vertrekt. Ik woon hier en het is hier ook 2018.
Als je zo denkt dan krijg je gewoon een Vinex wijk met honderd drempels. En ook al ben ik er maar één keer geweest alleen het oude centrum heeft daar geloof ik nog klinkers (voor kasseien zijn ze nog te strak) en de rest is gewoon modern.
jorryt schreef:
vr 27 jul, 2018 13:58
Als je zo denkt dan krijg je gewoon een Vinex wijk met honderd drempels. En ook al ben ik er maar één keer geweest alleen het oude centrum heeft daar geloof ik nog klinkers (voor kasseien zijn ze nog te strak) en de rest is gewoon modern.
Het gaat om één straatje, maar dat is wel een verbinding die je als fietser niet kunt ontwijken, dus waarom moeten ze juist daar kasseien handhaven, dat doen je op een pittoresk deel van de A2 toch ook niet?
Er zijn daarbij ookgenoeg mogelijkheden om een klassiek uitziend wegdek te maken dat prima fietst. In Zutphen en Leuven, ook best wel steden met een verleden waar ze trots op zijn, ligt daar behoorlijk veel van. De wegbeheerders hier hebben echter in hun hoofd zitten dat het een hotsknotsweg moet zijn.
Ik heb ooit wel eens bij een vergadering gezeten met mensen die op vrij hoog niveau bepalen hoe infrastructuur en wegdekken er uit gaan zien. Daar werd ik niet vrolijk van.
Die dingen in Zutphen zijn relatief soepel ja. Maar zodra het een beetje regent wil je daar echt niet meer over....
Ik ben van mening dat je een dergelijke straat niet moet veranderen. En het is ook maar een heel klein stukje waar je over moet. Dat verpest toch niet je hele rit?
Heerlijk die kasseien. racefietsje, strak koersen en gaan...... :lol: .

Ok....sorry, geen politiek correcte bijdrage. Maar mee eens.....beetje slechte stukken mogen wat mij betreft blijven. Hebben we hier in Krimpen ook en daar trainen we verrassend veel overheen.
Ik kwam er die ene keer dat ik er ben geweest dan ook overheen met een koers :lol:
Precies, mensen die hier ook eens komen en het leuk vinden dat het hen gelukt is. Alsof het hier een recreatiepark is. Na een keer of wat, als je gewoon ergens nasrtoe wilt is dat er echt af. H
En het is niet een beetje slecht; met de meeste onverharde wegen met losse vuurstenen en zo heb ik veel minder moeite.
Het eerste stuk kun je door t gootje. Het is heel kort. Ik moet over een vlakke weg met elke 50m een drempel. Er is geen andere mogelijkheid. Maar dat is toch geen ramp?

Van een mug een olifant maken noemen ze dat.
jorryt schreef:
vr 27 jul, 2018 21:55
Het eerste stuk kun je door t gootje. Het is heel kort. Ik moet over een vlakke weg met elke 50m een drempel. Er is geen andere mogelijkheid. Maar dat is toch geen ramp?

Van een mug een olifant maken noemen ze dat.
Van fietsers op een overigens pracht van een fietsverbinding vragen of ze, in de helft van de gevallen spookrijdend, door een hobbelig gootje met randjes - ik ken het gootje - tussen de geparkeerde auto's willen fietsen terwijl rijkswaterstaat even verderop vijftien miljoen of zo uitgeeft omdat er rimpeltjes in het asfalt van de a2 lijken te komen...
Dan is het mij duidelijk dat het volledig gebruikelijk is om alle dure onderzoeken en beleidsstukken ongezien in de versnipperaar te doen en door te gaan met de waan van de dag.
En daarna ging het over kasseien. Wonderlijke wending. Tref ik in elk topic aan.
janenliseth schreef:
za 28 jul, 2018 08:41
En daarna ging het over kasseien. Wonderlijke wending. Tref ik in elk topic aan.
Omdat het over fietsen gaat?
Leon schreef: Van fietsers op een overigens pracht van een fietsverbinding vragen of ze, in de helft van de gevallen spookrijdend, door een hobbelig gootje met randjes - ik ken het gootje - tussen de geparkeerde auto's willen fietsen terwijl rijkswaterstaat even verderop vijftien miljoen of zo uitgeeft omdat er rimpeltjes in het asfalt van de a2 lijken te komen...
Zelfde geldt voor fietspaden met compleet ongelijk liggende stoeptegels met flinke kieren er tussen, langs een weg met biljartglad asfalt voor auto's die al geveerd zijn.

Het worden er wel steeds minder maar ik kom ze nog zat tegen. Met het toenemende aantal e-bikes gaan ze ze misschien wel een keer aanpakken (zelfde geldt voor asfalt waar de boomwortels doorheen groeien).

Anderszijds: Dit is geen wielrennersforum. Onze fietsen en lijven kunnen wel tegen een beetje gestuiter ;)
In de bossen op de Hondsrug in Drenthe liggen talloze kasseienstroken:
https://www.mapillary.com/map/im/3-DDkQz-gaK5sMLnTat0pA

Vaak ligt er een geasfalteerd fietspad naast dus waarom zou je er dan gaan fietsen? :wink:
https://www.mapillary.com/map/im/exCvmjsHJaVmuX6oZzo5IQ
De 'kasseien' in de meeste Nederlandse steden zijn vrij goed te berijden. Die in Antwerpen of Visé bv zijn wel echt een ramp, daar zakt je wiel tussen elke kassei voor je gevoel 20cm.
jorryt schreef:
vr 27 jul, 2018 13:05
De klim de Maasberg op vind ik de klim die het dichtst bij het 'Vlaanderen gevoel' komt. Op de klinkers naar boven tussen de huizen door. Leuke maar korte klim.
Ah daar, laatst ook geweest. Zit qua rottigheid een beetje tussen beschaafde Nederlandse stadkassei en de Antwerpse kassei in.

Overigens zijn voor mij een terugkomende ergenis in de categorie 'klein leed' de brakke klinkers (niet kassei) in Amerongen. Ze zijn op diverse plekken verzakt en dat levert richels overdwars op, fietst erg rot. Ook niet te vermijden als je vanaf Wijk bij Duurstede naar Rhenen wil.
Fedor schreef:
za 28 jul, 2018 10:48
Anderszijds: Dit is geen wielrennersforum. Onze fietsen en lijven kunnen wel tegen een beetje gestuiter ;)
Het begint alleen wel een beetje op Duitsland te lijken hier. Nog even afgezien van het feit of je nu wel of geen kinderkopjes als wegdek hebt. Zodra er voor de automobilist niet gezorgd hoeft te worden maakt het in het algemeen niet uit hoe het wegdek erbij ligt. Dat terwijl het asfalt ooit primair ten behoeve van de wielrijder werd gebruikt om voor een prettig te berijden wegdek te zorgen.
Hoe een leuke fotoreportage over een mooi dorpje kan veranderen in een off topic discussie over kasseien.
Jammer (maar een duidelijk signaal) dat TS zijn bijdrage verwijderde.
Mss kan de TS een nieuw topic openen en alsnog de fotoreportage publiceren? Gezeur over kasseien kan nu mooi hier, kan het in het nieuwe topic over andere dingen gaan :)
martin schreef:
zo 29 jul, 2018 10:25
Hoe een leuke fotoreportage over een mooi dorpje kan veranderen in een off topic discussie over kasseien.
Jammer (maar een duidelijk signaal) dat TS zijn bijdrage verwijderde.
...discussie over fietsen offtopic ... sorry, ik dan zit ik kennelijk op het verkeerde forum.