Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mij krijgen ze hier niet vandaan. - Forum Wereldfietser

Mij krijgen ze hier niet vandaan.

Dat moet de denkbeeldige "eigenaar" in mijn beleving gedacht hebben mbt een onteigeningsprocedure.
Ik zie het als kunst: een protest tegen alles wat tegenwoordig moet wijken.
Het staat aan de Waal bij Nijmegen en je hebt er zicht op als je over de Snelbinder (spoor- fietsburg over de waal) fietst.
Afbeelding
Hey, leuk. Dat ken ik.... mijn geboorte dorp.

Maar ik kan het als geboren en getogen Lentenaar toch niet laten....
Het staat in Lent.
Dat deel van het dorp Lent is door de sloop-kogel getroffen :( toen de nevengeul gegraven werd als onderdeel van “Ruimte voor de rivier”. De geul heet nu overigens Spiegelwaal. Een verlaagde dijk stroomopwaarts maakt het mogelijk dat het gebied overstroomd bij hoog water om zodoende een grotere afvoer van de Rijn te creëren.
Het dorp is geannexeerd door Nijmegen maar heeft als een soort enclave zijn naam behouden.

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
vr 03 aug, 2018 15:20
Hey, leuk. Dat ken ik.... mijn geboorte dorp.

Maar ik kan het als geboren en getogen Lentenaar toch niet laten....
Het staat in Lent.
Dat deel van het dorp Lent is door de sloop-kogel getroffen :( toen de nevengeul gegraven werd als onderdeel van “Ruimte voor de rivier”. De geul heet nu overigens Spiegelwaal. Een verlaagde dijk stroomopwaarts maakt het mogelijk dat het gebied overstroomd bij hoog water om zodoende een grotere afvoer van de Rijn te creëren.
Het dorp is geannexeerd door Nijmegen maar heeft als een soort enclave zijn naam behouden.

Groet,
Tom.
Leuk dat je met dit verhaal komt.
Ik ken het verhaal niet, maar zat toch in de goede richting.
In ieder geval voor een goede zaak.
Tom vds schreef:
vr 03 aug, 2018 15:20
Hey, leuk. Dat ken ik.... mijn geboorte dorp.

Maar ik kan het als geboren en getogen Lentenaar toch niet laten....
Het staat in Lent.
Dat deel van het dorp Lent is door de sloop-kogel getroffen :( toen de nevengeul gegraven werd als onderdeel van “Ruimte voor de rivier”. De geul heet nu overigens Spiegelwaal. Een verlaagde dijk stroomopwaarts maakt het mogelijk dat het gebied overstroomd bij hoog water om zodoende een grotere afvoer van de Rijn te creëren.
Het dorp is geannexeerd door Nijmegen maar heeft als een soort enclave zijn naam behouden.

Groet,
Tom.
Hier nog wat aanvulling op jou verhaal Tom. Het is niet anders.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/he ... ~af6c932d/

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/op ... ~aaaec07a/
janenliseth schreef:
vr 03 aug, 2018 19:12
...Het is niet anders.
Inderdaad. Vooruitgang hè...

Groet,
Tom.