Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Recente ervaring Colombia - Forum Wereldfietser

Recente ervaring Colombia

Wie heeft er ervaringen om door Colombia te fietsen van het noorden naar Ecuador?

Onderstaande link geeft wel erg veel rode gebieden waar het advies is om niet te reizen.

Graag jullie ervaringen.

Jerry
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... n/colombia
Tip: check eens de reisadviezen van de Britse BuZa, die adviezen zijn veel genuanceerder en gedetailleerder.

Ik ben in december 2017 van Bogota naar Ipiales gefietst en heb me ook in Nariño nooit onveilig gevoeld.
Ik heb in Colombia niet wild gekampeerd maar dat was ook vanwege het weer (vaak regen 's avonds en 's nachts) en het vroege donker. Ik vond het een vriendelijk land en prima bereisbaar. Nooit een probleem gehad om eten of overnachting te vinden.

Mijn stopplaatsen:

Bogota
Sibaté
Espinal
Natagaima
Desierto de Tatacoa
Palermo
Tesalia
Inzá
Totoró
Popayan
El Bordo
Mercaderes
Buesaco
Pedregal
Ipiales
Geen eigen ervaring, maar de filmpjes van de Bikewanderer (Ian, de Bulgaarse Canadees die met heel veel omwegen van Alaska naar Argentinie fietst) kunnen inspirerend zijn. Hij was ook een hele tijd in Colombia. Hij is ook wel benaderbaar.
Check wel ook even met je reisverzekering of rode gebieden wel gedekt worden...
Afbeelding
Voorwaarden FBTO doorlopende reisverzekering
Wanneer betalen wij niet?
[...]
Als de overheid reizigers afraadt om naar het gebied te reizen
Was voordat u op reis ging bekend dat het ministerie van Buitenlandse zaken iedereen
afraadt om te reizen naar het land of gebied waar u heen gaat? Of hoorde u dit te weten?
En gaat u toch? Dan bent u niet verzekerd.
Livin' on the edge 8)
Moet zeggen dat ik in het rode gebied toch wel een beetje op m'n hoede ben geweest vanwege dit verzekeringsverhaal: niet van de doorgaande weg af de jungle in, slapen in hotelletjes en 's avonds alleen nog een héél klein stukje de deur uit om eten te halen.