Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vakantie met de kamper van de Nederlandse Waddeneilanden door naar de Duitse Waddeneilanden en dan naar Rømø in Waddene - Forum Wereldfietser

vakantie met de kamper van de Nederlandse Waddeneilanden door naar de Duitse Waddeneilanden en dan naar Rømø in Waddene

Wij gaan op vakantie met de kamper van de Nederlandse Waddeneilanden door naar de Duitse Waddeneilanden en dan naar Rømø in Waddeneiland in Denemarken heeft er iemand fietsroutes van 45 tot 70 km die wij kunnen gebruiken zowel op de eilanden als in de buurt . en heeft er iemand kamperplaatsen die aan te raden zijn wel moet er stroom en drinkbaar water en waar men chemisch toilet kan ledigen
Vriendelijke groeten alex
De wadden zijn fantastisch: ik heb ervaringen met vooral paar keer naar Texel en wat vaker naar Vlieland.

Texel vind ik binnenin net een stukje Noord-Hollands landschap en niet zo bijzonder De kust en randen van het eiland vind ik erg mooi en er is veel natuur. Het eiland is prima bereikbaar met een camper.
Op de fiets zou ik een rondje langs de buitenrand fietsen, het hele eiland rond, en vooral de Noordzee-kant en ook bij de Cocksdorp en de vuurtoren meenemen. In de buurt van de Cocksdorp zit een boerderij waar ze zelf ijs maken: aanrader!

Vlieland is prachtig en heel rustig. De camper mag je in Harlingen op de parkeerplaats achterlaten!
Qua fietsen kom je niet zo makkelijk aan een flinke afstand want van de jachthaven tot bij het Posthuys is iets van 10 km... wel prachtig met het fietspad door de duinen en de asfaltweg langs de Wadden (en tussendoor enkele doorsteken). Ga af en toe de duinenrij over en even het strand op (en hoor de stilte) want dan proef je echt het Vlie-wadden-'gevoel'. (en af en toe je oren even dicht houden als er een F16 met het boordkanon z'n ding doet :D )

En al iets meer naar het oosten: ik kan je aanraden om wadlopend naar Ameland over te steken (en dan met de boot terug). Je maakt een tocht van 4 uur en je loopt op en door de Waddenzee!
https://www.wadlopen-pieterburen.nl/wad ... arameland/

groet! hoogframe
De twee leukste Nederlands Waddeneilanden (Vlieland en Schiermonnikoog) zijn ontoegankelijk voor campers. Voor fietsroutes zou ik verwijzen naar de routeplanner van de fietsersbond: https://routeplanner.fietsersbond.nl/ Voor campings is er Archies: http://archiescampings.eu/
Heel eerlijk gezegd vind ik de Wadden nu net een bestemming om echt met de fiets te kamperen, tentje achterop.
Naar Terschelling kan je dus wel met de camper...maar is verschrikkelijk prijzig.
Wellicht kan de Nederlandse Kampeerauto Club jullie verder helpen met plaatsen voor jullie kampeerauto met stroom en andere voorzieningen.
Op de kleine Deense kampeerterreinen I det Fri mogen geen kampeerauto's.
Mijn collega molenaar die op mijn molen in Kolham draait, is twee weken geleden op Rømø geweest. Hij is een fanatiek Denemarken-liefhebber en heeft een auto met caravan. Maar hij was ook op het noordelijker gelegen buureiland Mandø. Ligt er een dam door de Deense Waddenzee met een prima asfaltweg naar Rømø, die naar Mandø is voor een fietser moeilijk bereikbaar. Het is een onverharde weg met veel kiezelsteentjes van 9 km lengte, die bij vloed onder water komt te liggen! Meer iets voor een mountainbike. Kijk maar op Google streetview. Er staat een bord Tidevand = getijdenwater.
Hoewel geen antwoord op de vraag, maar waarom naar Romo?
Ik vond het een saai en zeer toeristisch eilandje. De uitgestrekte en vlakke stranden zijn eventjes bijzonder (de talrijke auto's maken het minder leuk, je mag daar overigens ook met de camper komen!), maar voor de rest oogt het allemaal zeer gecultiveerd. Eindeloze strekkende vakantie-parken en huisjes, weliswaar geconcentreerd zodat stukken natuur onbewoond/ongerept zijn, maar het doet allemaal toch kunstmatig aan.
De camping in het zuiden is echt toeristisch, die in het noorden wat gemoedelijker.
(op de kaart zie ik 4 campings, ik heb er een paar geleden maar 2 kunnen ontdekken)

Voor de rest is het eiland eigenlijk te klein om er langer te fietsen, met jouw beoogde 60-70 km heb je het echt wel gehad.

Vakantie huizen en parken zijn een issue aan de hele westkust. Vervelende echter aan een eiland is dat er minder escape-mogelijkheden zijn.

Beschik helaas niet over een camper-ervaring.
http://www.campingcar.nl/Camperplekken/ ... arken.html (met specifieke Romo-info)