Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zes weken fietsen door zeven Balkanlanden - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Zes weken fietsen door zeven Balkanlanden

123 berichten
Bedankt Kees, jammer dat het afgelopen is.
Peter.
Beste Kees,
Ik heb erg genoten van je verslagen, foto,s en uitleg over eea.
Ik ben herstellende van een hamstring bessure en keek dagelijks uit naar je verslag.
Wij hopen half Januari naar Azie te vertrekken om ook daar een mooi tocht te fietsen.
Jij en je vrouw fijne kerstdagen toegewenst en een gezond en fietsrijk 2019

Dirk
Prachtig Kees, ik heb genoten!
Fijne feestdagen en alle goeds voor 2019!
Nou en of Kees. Het was weer mooi, aangenaam en onderhoudend.
Wanneer gaan jullie weer?
Hoi Kees,
Bedankt voor het hele mooie reisverslag in woord en beeld. Ik heb er enorm van genoten. Voor jou en Corrie ook hele fijne feestdagen. Nogmaals veel dank!
Eric
Kees en Corrie bedankt voor een tocht die ik voor een groot deel zelf ook al eens mocht maken. Goed om te zien dat veel dingen ten goede zijn veranderd en andere gelukkig nog steeds aanwezig zijn. Jammer dat jullie het verkeer nu als druk en soms zelfs gevaarlijk ervaren, dat was 15 jaar geleden gelukkig anders.
Ik kan alleen maar hopen dat jullie nog vaak gaan fietsen ... Kijk nu al uit naar die verslagen.
Dank je wel ,

Een prachtig levensecht verhaal, waar ik enorm van geniet, geeft me inspiratie !

Prettige feestdagen,
Leuk verhaal, mooie foto's, inspirerende route.
Bedankt Kees!
Ben van plan om volgend jaar door Italië naar het zuiden te rijden, boot in Bari en weer omhoog door Bosnië en Kroatië. Zal deze blog dus zeker nog goed bestuderen.
Ook ik heb genoten van de tekst en de foto's. Dank je wel! Ik kijk uit naar jullie volgende fietsreis.
Dank voor een heel mooi reisverslag in woord en beeld. Ik heb ervan genoten.
Dank, ik heb veel opgestoken van dit verslag en er van genoten... En jullie zo te zien ook!
Iedereen bedankt voor de enthousiaste reacties!

_Peter_ schreef:
ma 24 dec, 2018 21:52
Goed om te zien dat veel dingen ten goede zijn veranderd en andere gelukkig nog steeds aanwezig zijn. Jammer dat jullie het verkeer nu als druk en soms zelfs gevaarlijk ervaren, dat was 15 jaar geleden gelukkig anders.
Die verkeersoverlast was voornamelijk op doorgaande wegen, die we zelden langer dan enkele kilometers hebben gevolgd, in steden en op een paar plekken waar erg veel toeristen komen. Op de binnenwegen kun je nog in alle rust fietsen.

HansvanderVeeke schreef:
ma 24 dec, 2018 19:53
Wanneer gaan jullie weer?
Dat zal wel het begin van de zomer worden; waarschijnlijk dichter bij huis en geen 6 weken achter elkaar.
HansvanderVeeke schreef:
ma 24 dec, 2018 19:53
Wanneer gaan jullie weer?
Dat zal wel het begin van de zomer worden; waarschijnlijk dichter bij huis en geen 6 weken achter elkaar.
[/quote]

Hallo Kees, hoezo dichter bij huis en geen 6 weken.
Ik dacht nog : met Kees kunnen de Wereldfietsers nog eens een mooie groeps-tocht maken.
Kees Swart geeft een lezing over zijn unieke Balkanreis tijdens de Wereldfietsbeurs op zondag 27 januari in de Fietser te Ede.
Persoonlijk zouden wij nooit aan de Balkan gedacht hebben om te gaan fietsen. Jullie reisverslag en foto’s zijn echter zo levendig en mooi dat je er meteen zin zou in krijgen. We hebben echt genoten van jullie reisverslag en kijken al uit naar jullie volgende reis. Staat er nog wat gepland?
keesswart schreef:
vr 14 dec, 2018 17:34
Zondag 27 mei 2018. Van Draga naar Livno, 72 km

Afbeelding
Kees,

Bedankt voor een prachtig verslag met aanstekelijke foto's.

Vraagje: waarmee heb je de kaartjes (incl. de hoogtemeters) gemaakt?

Cheers,

Gee
velo42 schreef:
za 23 mar, 2019 10:08
Persoonlijk zouden wij nooit aan de Balkan gedacht hebben om te gaan fietsen. Jullie reisverslag en foto’s zijn echter zo levendig en mooi dat je er meteen zin zou in krijgen. We hebben echt genoten van jullie reisverslag en kijken al uit naar jullie volgende reis. Staat er nog wat gepland?
Waarschijnlijk gaan we deze zomer naar de Alpen of naar het noorden van Engeland. Van de schitterende Alpenexpeditie van Toffel (zie hier) ben ik nu een alternatieve route aan het bedenken met minder geitenpaden, zodat die ook geschikt is voor een paar 50-plussers met gewone vakantiefietsen en volledige kampeeruitrusting.
We zijn al eens in de Franse Alpen geweest (zie dit fotoverslag uit 2011) maar dat was allemaal asfalt (wel heerlijk rustig, want het was in oktober). Af en toe een onverharde pas of kamweg is prima, maar het moet niet zwaarder worden dan de tochten die we in 2016 hebben gemaakt (zie hier en hier), zodat het ook nog een beetje leuk blijft :wink: .
Gee schreef:
za 23 mar, 2019 20:30
Vraagje: waarmee heb je de kaartjes (incl. de hoogtemeters) gemaakt?
Het is al eens eerder gevraagd in dit draadje, dus ik heb even gezocht waar het antwoord stond.
keesswart schreef:
do 29 nov, 2018 13:35
Eerst upload ik de gps-track van de betreffende dag in ridewithgps.com. Dan kies ik voor de kaartsoort OSM Outdoors, omdat die een rustige achtergrond met reliëfaanduiding heeft.
Daarvan maak ik een screenshot dat ik verder bewerk in photoshop: ik knip het hoogteprofiel eruit, geef dat de gewenste breedte en zet dat op de gewenste plek in het kaartje. Tenslotte maak ik er m.b.v. een zelfgemaakte macro een jpg-file van met de juiste pixelomvang.