Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jaar fietsen met AOW? Huisbewaring? Huurtoeslag? Zorgtoeslag? - Forum Wereldfietser

Jaar fietsen met AOW? Huisbewaring? Huurtoeslag? Zorgtoeslag?

Heeft iemand ervaring met de Sociale Verzekeringsbank en AOW tijdens een jaar fietsen?
Vanwege huisbewaring (door de woningcorporatie met een contract goedgekeurde onderhuur) moet de huisbewaarster zich verplicht inschrijven op mijn adres. Dat heeft gevolgen voor de huur- en zorgtoeslag omdat zij dan mijn toeslagpartner wordt. Maar heeft het ook gevolgen voor mijn alleenstaande-AOW, die ik op dit moment ontvang?
Volgens de woningcorporatie is het voor de gemeente verplicht om mijzelf gedurende het komende fietsjaar vanaf 6 april uit te schrijven.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, dat heb ik! Ik zit in de zelfde situatie. Ben nu een jaar onderweg en heb mijn woning ook onderverhuurd. Ik heb me niet uit laten schrijven. Hierover heb ik indertijd hier op het forum een vraag gesteld waar nogal wat reacties en adviezen op kwamen. Alleen...ik zou niet weten hoe je die weer terug kan vinden. Eén reactie was heel uitgebreid en praktisch, van “Roomijsje”. Alle voors en tegens keurig op een rijtje.
Een paar weken terug kreeg ik van de SVB een bericht in mijn berichteninbox van de overheid, dat mijn AOW gestopt zou worden. Oei! Achteraf bleek dat ze me al een paar brieven per post gestuurd hadden, die ik dus gemist had. Het was echter vrij snel opgelost. Iemand regelt mijn financiële zaken dus die heeft meteen contact opgenomen met de SVB. Ik kon bewijzen dat ik dus niet samenwoon omdat wij-mijn onderhuurster en ik-een contract hebben ondertekend van de woningbouwvereniging. Zelf hebben we ook nog een contract opgesteld.
Dat uitschrijven uit de gemeente is ook wel wat. Ik heb het dus niet gedaan, loop daardoor wel de kans dat ik een boete van zo’n 360€ krijg. Nou ja daar kan ik wel mee leven.
Succes er mee.
Yvonne
viewtopic.php?p=322579#p322579

Dit zou de link moeten zijn.