Additionally, paste this code immediately after the opening tag: camping Bourgondië - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

camping Bourgondië

Klaas1964 schreef:
ma 06 mei, 2019 09:41
Afgelopen jaar deze ronde gedaan en de auto op de stadscamping in Dijon laten staan. Geen aanrader, was errug duur...Maar het kan dus wel.
Een paar woorden Frans leren is denkelijk goedkoper (en ook handiger in de toekomst).

BSM
Bridgestone SM schreef:
ma 06 mei, 2019 09:49
Klaas1964 schreef:
ma 06 mei, 2019 09:41
Afgelopen jaar deze ronde gedaan en de auto op de stadscamping in Dijon laten staan. Geen aanrader, was errug duur...Maar het kan dus wel.
Een paar woorden Frans leren is denkelijk goedkoper (en ook handiger in de toekomst).

BSM
BSM, ik denk niet dat nóg meer Frans leren de camping goedkoper maakt... je opmerking komt raar over maar je zal het waarschijnlijk goed bedoelen...
Bedankt voor het meedenken en delen van de opties.

We hopen hier te kunnen starten: http://www.camping-saint-florentin.fr/

Zijn er mensen die de Franse taal werkelijk goed beheersen en onderstaande bericht willen controleren?

ik voeg voor de zekerheid ook de Nederlandse versie toe.

Alvast bedankt!!

Cher Monsieur / Madame,

Nous sommes une famille avec deux jeunes enfants âgés de 1 et 3 ans. Vers le 1er juin, nous souhaitons nous rendre en France pour parcourir un magnifique itinéraire de deux semaines et demie en Bourgogne. Nous aimerions vraiment aller à votre camping pour pouvoir vous détendre après le voyage et passer la nuit. Après la piste cyclable, nous souhaitons également retourner au camping pour nous préparer au retour.
Nous espérons qu'il est possible de laisser notre voiture avec vous d'ici là. Espérons que cela ne pose pas de problème en pré-saison.
Nous sommes impatients de vous entendre.

Cordialement,
Josué



Beste meneer/ mevrouw,

Wij zijn een gezin met twee jonge kinderen van 1 en 3 jaar. Rond 1 juni willen we naar Frankrijk rijden om in de Bourgondië een mooie route van ongeveer 2.5 week te fietsen. We zouden heel graag naar jullie camping willen rijden om daar rustig te kunnen bijkomen na de reis en om te overnachten. Na de fietsroute zouden we ook weer graag op de camping terugkomen om ons voor te bereiden op de reis naar huis.
Wij hopen dat het mogelijk is in de tussentijd onze auto bij jullie te laten staan. Hopelijk is dat in het voorseizoen geen probleem.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groeten,
Joshua
Wanneer gaan jullie eigenlijk?
Als het echt het voorseizoen is, zal het niet druk zijn denk ik, als er al meer dan 5 gasten zijn. Aan de lokatie te zien is het een doorgangscamping, want hij ligt precies op 1 dag rijden van Nederland langs een klassieke autoroute naar het zuiden, vlak langs de weg.

Helaas is mijn Frans nog (steeds) niet goed genoeg om evt. google translate-blunders uit de tekst voor een briefje te halen.
Je gaat dit meenemen als briefje om te laten zien, toch?
We vertrekken komende donderdag of vrijdag, beetje afhankelijk van de voorbereidingen. Hopelijk past alles in de auto :D
luchtfietser schreef:
zo 26 mei, 2019 15:09
Bedankt voor het meedenken en delen van de opties.

We hopen hier te kunnen starten: http://www.camping-saint-florentin.fr/

Zijn er mensen die de Franse taal werkelijk goed beheersen en onderstaande bericht willen controleren?

ik voeg voor de zekerheid ook de Nederlandse versie toe.

Alvast bedankt!!

Cher Monsieur / Madame,

Nous sommes une famille avec deux jeunes enfants âgés de 1 et 3 ans. Vers le 1er juin, nous souhaitons nous rendre en France pour parcourir un magnifique itinéraire de deux semaines et demie en Bourgogne. Nous aimerions vraiment aller à votre camping pour pouvoir vous détendre après le voyage et passer la nuit. Après la piste cyclable, nous souhaitons également retourner au camping pour nous préparer au retour.
Nous espérons qu'il est possible de laisser notre voiture avec vous d'ici là. Espérons que cela ne pose pas de problème en pré-saison.
Nous sommes impatients de vous entendre.

Cordialement,
Josué



Beste meneer/ mevrouw,

Wij zijn een gezin met twee jonge kinderen van 1 en 3 jaar. Rond 1 juni willen we naar Frankrijk rijden om in de Bourgondië een mooie route van ongeveer 2.5 week te fietsen. We zouden heel graag naar jullie camping willen rijden om daar rustig te kunnen bijkomen na de reis en om te overnachten. Na de fietsroute zouden we ook weer graag op de camping terugkomen om ons voor te bereiden op de reis naar huis.
Wij hopen dat het mogelijk is in de tussentijd onze auto bij jullie te laten staan. Hopelijk is dat in het voorseizoen geen probleem.
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groeten,
Joshua
Lijkt mij een sympathieke camping. Gaat vast wel lukken. Hou je ons op de hoogte?
Dat huisje voor fietsers ziet er ook wel leuk uit zeg. Kun je bovenop je fiets slapen. De meeste Fransen spreken tegenwoordig ook wel een woordje Engels, zeker op de campings kan ik mij prima redden met een lach en wat Franse en Engelse woorden in de Nederlandse zinnen.
http://www.camping-saint-florentin.fr/L ... yclos.aspx

Bijlagen

Eric op de Fiets schreef:
zo 26 mei, 2019 21:59
Dat huisje voor fietsers ziet er ook wel leuk uit zeg.
Dat heb ik op de website ook zitten bekijken. Het lijkt me ongelooflijk onhandig. Welke spullen boven en welke beneden? Waar zet je in hemelsnaam je brander neer om er bij te kunnen?
Leon schreef:
zo 26 mei, 2019 22:13
Eric op de Fiets schreef:
zo 26 mei, 2019 21:59
Dat huisje voor fietsers ziet er ook wel leuk uit zeg.
Dat heb ik op de website ook zitten bekijken. Het lijkt me ongelooflijk onhandig. Welke spullen boven en welke beneden? Waar zet je in hemelsnaam je brander neer om er bij te kunnen?
gewoon op tefel met een hitteschild eronder? Als gras ertegen kan moet de tafel er ook tegenkunnen. Of nog een extra steen eronder voor de zekerheid. Kun je droog koken bij regen.
Leon schreef:
zo 26 mei, 2019 22:13
Eric op de Fiets schreef:
zo 26 mei, 2019 21:59
Dat huisje voor fietsers ziet er ook wel leuk uit zeg.
Dat heb ik op de website ook zitten bekijken. Het lijkt me ongelooflijk onhandig. Welke spullen boven en welke beneden? Waar zet je in hemelsnaam je brander neer om er bij te kunnen?
Lijkt mij hartstikke leuke plek! En de bedoeing is naturlijk dat je NIET met je brander boven gaat zitten, dat is voor slapen. Koken en eten op de tafel, en waarom een hitteschild? Zo heet wordt de onderkant van een brander niet...zou mooi gevaarlijk zijn!
Eric op de Fiets schreef:
ma 27 mei, 2019 23:54
Leon schreef:
zo 26 mei, 2019 22:13
Eric op de Fiets schreef:
zo 26 mei, 2019 21:59
Dat huisje voor fietsers ziet er ook wel leuk uit zeg.
Dat heb ik op de website ook zitten bekijken. Het lijkt me ongelooflijk onhandig. Welke spullen boven en welke beneden? Waar zet je in hemelsnaam je brander neer om er bij te kunnen?
gewoon op tefel met een hitteschild eronder? Als gras ertegen kan moet de tafel er ook tegenkunnen. Of nog een extra steen eronder voor de zekerheid. Kun je droog koken bij regen.
Dat lijkt me dus gevaarlijk. Als je namelijk in (in!) zo'n bankje zit kun je niet wegspringen. En lichtgewicht branders en pannetjes zijn nu eenmaal niet de kooktoestellen waar de potten en pannen vast op staan.
Ik denk dat je nooit zo zou moeten gaan koken dat wanneer het pannetje omkiepert de inhoud over je heen gaat, laat staan dat je dan zo zou gaan moeten zitten dat je niet weg kunt.

Ik heb meerdere ongelukken met branders zien gebeuren en vlakbij me horen gebeuren. Die waren allemaal in situaties waarbij het pannetje omviel en de persoon in kwestie zo dichtbijzat en zo laag dat wegspringen onmogelijk was en de vloeistof over de persoon - een been in die gevallen - heen ging.

captain f schreef: waarom een hitteschild? Zo heet wordt de onderkant van een brander niet...zou mooi gevaarlijk zijn!
Sommige branders kunnen dat wel.
Zo'n hutje heet een CAMP Etoile op de Camping in het Bois de Boulogne in DAX, zw Frankrijk, waar ik, alsook andere fietsers en in het bijzonder pelgrims naar Compostella kunnen slapen, tassen mee boven, ruimte zat, fiets vergrendeld aan de tafel/bankpoten. en lekker een beetje wiebelen op het gezekerde geplastificeerde zeildoek. Voordeel: je hoeft je tentje niet op te zetten bij regen of s'morgens nat mee te nemen. Verder heb je de gangbare campingzaken.

De romantiek, aan mij niet besteed na een lange fietsdag en vroegop moeten zit haar in de gordijntjes die opengeschoven kunnen worden en dan kan men naar de sterren kijken.
Je koffie zet je ook lekker droog op de tafel natuurlijk. Dit is luxe voor de fietskampeerder.

Ik betaalde 8 euro pn, was wel de eerste gebruiker, en kreeg veel bekijks van de seniorenparen die hun mobilhomes even verlieten voor een wandelingetje langs mijn hutje. Verder niet gevaarlijk, hoewel ik s'avonds een rood-wit lint spande over de trap ism de campingchef.