Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereld fietser Speciaal zaak ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereld fietser Speciaal zaak ?

Nadeel van eerst bikepacking is wel dat je dan best duur uit bent. Bikepackingspulletjes zijn namelijk niet echt goedkoop. Op wereldreis heb je er later niet veel aan, want dan heb je meestal echt meer ruimte nodig.
Daarom is het monteren van een bagagedrager en standaard tassen financieel financieel risicolozer. Als je een vrij standaard Tubus drager neemt en Ortlieb tassen dan zijn die naderhand bijzonder goed tweedehands te verkopen. Laatst was er hier nog een discussie over de absurd hoge tweedehandsprijzen van die tassen.

Bikepackingspullen zijn veel specifieker en daardoor minder goed te verkopen. Ze zijn ook niet per definitie licht voor hun volume.

Let op: het is niet evident dat een standaard bagagedrager en veel gewicht op jullie MTB's kunnen. Hoe wedstrijdgerichter de MTB hoe kleiner de kans.

Neem de fiets(en) daarom mee naar de genoemde winkels.
Steunzool schreef:
wo 22 mei, 2019 20:03
bert sitters schreef:
wo 22 mei, 2019 19:26
Maassluis heeft 33.000 inwoners en Maasland slechts 6.500. Overigens is Maasland geen zelfstandige gemeente meer.
Maasland is oppervlaktetechnisch sinds de afsplitsing van Maeslandsluys altijd al groter geweest dan Slamuis. Iedere Maaslander weet dat, want het was het enige waarmee je Slamuizers uit je middelbareschoolklas stil kreeg als ze weer eens over je dorp begonnen te zeiken.

Maarten 't Hart komt uit Slamuis en alles wat hij ooit over Slamuizers heeft gezegd klopt.

Tot in lengte van dagen.
Off topic, maar hebben andere rivieren dan de Maas dat ook, die merkwaardige invloed op mensen?

Lang geleden kwam iemand een keuken plaatsen in mijn flat. Hij was van Rekem, vlakbij de Maas in Belgisch Limburg. Tijdens een koffiepauze begonnen we wat te kletsen, en geen vijf minuten later begon hij me zeer ernstig uit te leggen dat het mooi was daar aan de Maas - maar die van Boorsem, die waren voor geen haar te vertrouwen. Slechts drie kilometer verwijderd van Rekem, maar boeven en leugenaars, die van Boorsem, dat wist iedereen in de streek. Volk waarmee je niet gezien wilde worden!
derdekeer schreef:
do 23 mei, 2019 13:51
Lang geleden kwam iemand een keuken plaatsen in mijn flat. Hij was van Rekem, vlakbij de Maas in Belgisch Limburg. Tijdens een koffiepauze begonnen we wat te kletsen, en geen vijf minuten later begon hij me zeer ernstig uit te leggen dat het mooi was daar aan de Maas - maar die van Boorsem, die waren voor geen haar te vertrouwen. Slechts drie kilometer verwijderd van Rekem, maar boeven en leugenaars, die van Boorsem, dat wist iedereen in de streek. Volk waarmee je niet gezien wilde worden!
Zo heeft elke plaats wel een rivaal. Zie het einde van dit Maastricht- promofilmpje:

We hebben vorig jaar voor onze kinderen achterdragers gemonteerd op mountainbikes. Moet je MTB wel schroefoogjes voor de drager hebben. Ik heb gezocht naar de goedkoopste aluminium drager en dat werkte best OK. Voordragers heb ik niet gemonteerd, omdat dat op de geveerd voorvorken lastig is en we hadden met ons vijven voldoende bergruimte met 2 voordragers, 5 achterdragers en een Bob-yak.

Voor onze drie weken Denemarken voldeden de Smart Sam's van Schwalbe die al op de ATB zaten prima, op één van de fietsen heb ik Big Apples gezet. Smallere banden monteren lijkt me niet nodig.

Enige forse kostenpost is dan een set achtertassen: lijkt mij de voordeligste manier om te kijken of fietsvakantie iets voor je is.
Leon schreef:
do 23 mei, 2019 14:03
derdekeer schreef:
do 23 mei, 2019 13:51
Lang geleden kwam iemand een keuken plaatsen in mijn flat. Hij was van Rekem, vlakbij de Maas in Belgisch Limburg. Tijdens een koffiepauze begonnen we wat te kletsen, en geen vijf minuten later begon hij me zeer ernstig uit te leggen dat het mooi was daar aan de Maas - maar die van Boorsem, die waren voor geen haar te vertrouwen. Slechts drie kilometer verwijderd van Rekem, maar boeven en leugenaars, die van Boorsem, dat wist iedereen in de streek. Volk waarmee je niet gezien wilde worden!
Zo heeft elke plaats wel een rivaal. Zie het einde van dit Maastricht- promofilmpje:

En bij ons aan de Bergsche Maas noemen we het ‘de overkant’... biblebelt...
In Leeuwarden zit Meindert.
Zelf niks gekocht, maar lijkt mij ook prima winkel.

Anja
dijken63 schreef:
vr 24 mei, 2019 21:15
In Leeuwarden zit Meindert.
Zelf niks gekocht, maar lijkt mij ook prima winkel.

Anja
Wellicht gaat het nu beter, maar ze hebben een wereldfietser ooit een veel te grote fiets aangesmeerd.
Naderhand kon zei die fiets wel inruilen, maar ze schoot er fors bij in.
Ai dat is minder.

Heb ooit boekje gelezen Rotonde Noordzee. De schrijfster had haar fiets bij Meindert gekocht.

De naam is wat blijven hangen.
Anja