Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
CarlW schreef:
zo 29 mar, 2020 15:20
^^^
Sexy kassei. Is dat Wannegem-Lede?
Ondanks dat dit niet in het topic 'Raad plaatje' staat: Goed geraden CarlW! Mooie omgeving daar.

Sta me toe een BSMmetje te doen: Tijdens het naar beneden donderen (tegen 30km/u) over de kasseien is mijn fietscomputer van mijn stuur geschud, heb ik erover gereden met m'n achterwiel, zag ik het kleinood in mijn ooghoek omhoog stuiteren, zag ik de batterijklep de ene kant opvliegen, de batterij de andere kant.... en dacht ik: "OK, dat was dan de laatste dag voor mijn fietscomputertje." Na 5 minuutjes zoeken had ik de onderdelen teruggevonden langs de wegkant, heb ik alles terug in elkaar gepast en... taddaaa... als werkte alsof er niks was gebeurd :-)
BSMmetje
:lol:
Vandaag voor het eerst alleen een rondje van 80 km gefietst, eerst over de F59 naar het oosten en door de Maashorst terug. Zoveel mogelijk door het bos, maar de eerste helft was redelijk stoempen. Onderweg een paar hagelbui, maar liever hagel als regen!
Bert van Sprang schreef:
zo 29 mar, 2020 15:48
...liever hagel als regen!
En nóg een BSMmetje.
.
Eergisteren door de Bollenstreek gefietst. De hervulbare koffiebekers die we sinds een dik jaar hebben, komen nu erg goed van pas. (In Lisse bij de betere bakker laten vullen met verse cappuccino en met een lekker stuk koek geconsumeerd op een bankje verderop.)
De Keukenhof blijft dit jaar op slot en langs de Leidsevaart was nu geen camper te bekennen (zoals in vorige jaren). Toch heb ik hier nog een paar verdwaalde Chinese (of Koreaanse?) toeristen (of expats?) gespot.

Afbeelding
non-fixie schreef:
vr 27 mar, 2020 14:30
Leuke fiets! Mountainbike voor grote mensen. :)
Dank je! :D

Alleen: een mountainbike is het beslist niet. Maximaal aanbevolen bandbreedte is 37mm. Op het moment rijd ik op een setje Schwalbe Marathon Cross banden van 40mm. Dat is echt het maximale dat tussen de achtervorken past.
Het is een Cotic Escapade. Een stalen alleskunner, waar je vandaag een lange dagtocht over asfalt mee rijdt en morgen een rondje door de lokale bossen draait. Licht bepakt op vakantie gaat ook. Wereldreizen en heftige MTB routes zijn niet zijn ding.

Afgelopen zaterdag heb ik nog een ronde gereden waar de fiets helemaal in zijn element was: een mooie mix van verhard en onverhard door de Limburgse bossen, velden en heide. Mooi weer, redlijk wat wind en helaas veel mensen die ook het idee hadden om naar buiten te gaan. Al was anderhalve meter afstand houden nauwelijks een probleem.
Dagstarter. En kennelijk had het aardig gevroren als zo’n brede sloot dicht kan vriezen.
191A781E-902D-409A-8E95-B73D4C44A982.jpeg
Upload op zijn kop is vandaag in de aanbieding..
DeFiets schreef:
ma 30 mar, 2020 11:18
Dagstarter. En kennelijk had het aardig gevroren als zo’n brede sloot dicht kan vriezen.

191A781E-902D-409A-8E95-B73D4C44A982.jpeg

Upload op zijn kop is vandaag in de aanbieding..
Wat een spiegelglad ijs :D

Het was inderdaad best wel koud vannacht: https://www.weerplaza.nl/nederland/de-b ... 0/actueel/
IMG_1969.jpg
Van een paar dagen social distancing Ootmarsum een week geleden. Quote parcours NK Wielrennen 2014 Ootmarsum: Vlak is het nergens, al lijkt dat op het eerste gezicht misschien wel zo, maar de wegen stijgen constant met 3 tot 6%.
Ik verbaasde me toentertijd ook over het reliëf in die omgeving. Mooie omgeving trouwens.
Ruud-H schreef:
ma 30 mar, 2020 11:17
Alleen: een mountainbike is het beslist niet
Naar moderne maatstaven vast niet - heb ik ook geen verstand van - maar hij doet me wel denken aan de Cunninghams van weleer. Jacquie Phelan wist daar wel raad mee in de jaren '80.

Dat zal toch ook niet veel meer zijn dan 40mm, denk ik:

Afbeelding
Misschien wel iets meer dan 40 mm maar inderdaad niet veel. Realiseer je wel dat zij erg klein en licht was, en dat dit geen race in de modder was.
non-fixie schreef:
ma 30 mar, 2020 23:33
Afbeelding
Dat plaatje laat me denken aan 1992: de Grundig UCI Mountainbike Worldcup op en rond de Wilhelminaberg in Landgraaf. Daar reed één van de vrouwelijke deelnemers (heel afwijkend van de rest) rond met een krom stuur. Het zou haar zomaar geweest kunnen zijn...

In die tijd had ikzelf Vredestein banden op mijn mountainbike in de breedte 1,9 inch (omgerekend 48 mm). De geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Geen fietstocht, maar een woon-werk-wandeling. Soms moet ik toch naar kantoor (scannen, printen enz) en dan loop ik lekker een stevig uurtje naar het werk.
6AC74425-5C48-49DF-94DE-22D9F2F57548.jpeg
Gisteren hadden we een thuiswerkdag. Dan lopen we een rondje. Deze keer met heel koude wind en een hagelbui.
0999DC15-4283-4367-85D2-952A07C355FD.jpeg
Dit alles in het kader van #frisseneus.
Ruud-H schreef:
di 31 mar, 2020 10:55
In die tijd had ikzelf Vredestein banden op mijn mountainbike in de breedte 1,9 inch (omgerekend 48 mm). De geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Wat zich alsmaar herhaalt zijn de vruchteloze pogingen te ontsnappen aan een optimum voor een fiets waar je min of meer overal maar toch vlot mee kunt fietsen, dat al 100 jaar geleden al duidelijk was.
Afbeelding
Leon schreef:
di 31 mar, 2020 12:01
Ruud-H schreef:
di 31 mar, 2020 10:55
In die tijd had ikzelf Vredestein banden op mijn mountainbike in de breedte 1,9 inch (omgerekend 48 mm). De geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Wat zich alsmaar herhaalt zijn de vruchteloze pogingen te ontsnappen aan een optimum voor een fiets waar je min of meer overal maar toch vlot mee kunt fietsen, dat al 100 jaar geleden al duidelijk was.
Afbeelding
Fietsen over een spoorrails heeft wel iets van een ontsnapping inderdaad.
keesswart schreef:
zo 29 mar, 2020 16:43
Toch heb ik hier nog een paar verdwaalde Chinese (of Koreaanse?) toeristen (of expats?) gespot.
Met bloeiende narcissen (of zijn het tulpen?) op de achtergrond! Hebben ze toch nog wat van de The best day out among the flowers kunnen meepikken (nu de Keukenhof gesloten is) :-)
Terra schreef:
di 31 mar, 2020 12:09
Leon schreef:
di 31 mar, 2020 12:01
Ruud-H schreef:
di 31 mar, 2020 10:55
In die tijd had ikzelf Vredestein banden op mijn mountainbike in de breedte 1,9 inch (omgerekend 48 mm). De geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Wat zich alsmaar herhaalt zijn de vruchteloze pogingen te ontsnappen aan een optimum voor een fiets waar je min of meer overal maar toch vlot mee kunt fietsen, dat al 100 jaar geleden al duidelijk was.
Afbeelding
Fietsen over een spoorrails heeft wel iets van een ontsnapping inderdaad.
Voor het fietsen over spoorrails bestaat al geruime tijd een tamelijk optimale oplossing.
Een rail-fiets, ook wel "draisine" genoemd, en daarmee helemaal terug naar de roots van de fiets.

En dan de ontsnappende herhalingen:
In mijn (jonge) jeugdjaren had een optimale fiets 26 x 13/8 of 28 x 11/2 banden.
Smaller was voor de toen zeldzame "racefiets", en breder ... dat zag je ook wel, dat was een "Duitse" fiets (o ja, op een bakfiets en een tandem, daar zaten ook dikkere banden op).
We hadden een buurman met zo'n "Duitse" fiets .... daar reed je niet op als weldenkend mens, want zulke dikke banden die hoorden op een step, of kruiwagen en niet op een fiets.
Er is sindsdien veel veranderd - qua banden leek het eerst niet smal genoeg te kunnen, en daarna weer niet breed genoeg - belangrijker is dat de banden zelf heel veel beter zijn: lek is zeldzaam, "canvas-breuk" komt hoegenaamd niet meer voor, slijtage is ook veel minder etc etc. Het principe van de fiets zelf is echter nog maar weinig veranderd.
Kunnen we weer gaan fietsen :D .
Leon schreef:
di 31 mar, 2020 12:01
Wat zich alsmaar herhaalt zijn de vruchteloze pogingen te ontsnappen aan een optimum voor een fiets waar je min of meer overal maar toch vlot mee kunt fietsen, dat al 100 jaar geleden al duidelijk was.
Pannier-Journal_A_Thousand-Freely-Chosen-Paths_Header.jpg
[Grotere versie gezocht en gevonden]
Een balhoofdhoek van 60º en een bovenbuislengte van 40cm? Twin-tube frame? Lijkt wel een vroege versie van de Grim Donut :D .