Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Op het dijkje aan de Oude IJssel bij Laag Keppel.
Haalde een jongen een snoek van een meter uit het water.
Heel knap.
snoek.jpg
Poppink schreef:
di 07 apr, 2020 23:14
... de Oude IJssel bij Laag Keppel.
Ik ben zo'n 8 kilometer verderop geboren .... tegenwoordig ligt er een fietspad (ik zou bijna zeggen een Voie Verte) in de achtertuin.
Bridgestone SM schreef:
di 07 apr, 2020 23:30
Poppink schreef:
di 07 apr, 2020 23:14
... de Oude IJssel bij Laag Keppel.
Ik ben zo'n 8 kilometer verderop geboren .... tegenwoordig ligt er een fietspad (ik zou bijna zeggen een Voie Verte) in de achtertuin.
Knap hoor zo'n grote vis!

Ik ben zo'n 1,5 kilometer verderop geboren. Vroeger haalden we er friet bij Snackbar Kobus en bracht ik de krant rond in Laag-Keppel - zelfs bij het kasteel. We visten in, roeiden op en sprongen van de brug af in de Oude IJssel. In het bos achter de Kabouterbult bouwden we hutten. Een stukje verderop schaatsten we op het ven bij de oude Avikofabriek en 'jatten' we ballen van de golfclub. #zwelgeninnostalgie

Ik zal er weer eens langsgaan en over de dijk fietsen.

gld_keppel_jwe_2015-37.jpg
"Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden"

Ik heb een paar keer een stukje gefietst, maar de meeste dagen presteer ik dit, en dan is het meeste nog GPS-ruis
Afbeelding
Fedor schreef:
di 07 apr, 2020 19:31
Interessant stuur. wat is het en waarom de keuze daarvoor?

Edit: ossenkopstuur dus, maar die wordt meestal met een ligstuur gecombineerd.


Sowieso interessante fiets (areobike?) trouwens.
De fiets is een voorbeeld van een mislukt marketing concept;) Urban Style: nieuw fietstype, rond de Shimano Metrea groupset.
Enkele DE merken Cube, Rose, Tout Terrain en een UK merk J.Laverack hebben model in collectie. In NL zie je nauwelijks.

Waarom een H-Bar? Iedereen heeft al een fiets met een straight bar, dropbar, touring bar, moustache . . .
Zonder gekheid twee handposities komen overeen met posities racefiets: handen op boven zijde remgrepen of handen bovenop het stuur.

De afgebeelde fiets is een EdelRose Metrea. Naam Edelrose is een knipoog naar de baanfietsen van Rose uit de jaren '50
Leon schreef:
wo 08 apr, 2020 13:22
"Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden"

Ik heb een paar keer een stukje gefietst, maar de meeste dagen presteer ik dit, en dan is het meeste nog GPS-ruis
Afbeelding
:D Ja, zulke tochten maak ik ook vaak als ik mijn GPS-ontvanger aan laat staan na thuiskomst.

Carl
Leon schreef:
wo 08 apr, 2020 13:22
"Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden"

Ik heb een paar keer een stukje gefietst, maar de meeste dagen presteer ik dit, en dan is het meeste nog GPS-ruis
Afbeelding
Ha ha, maar misschien ben je wel continu aan het trampolinespringen. :idea:
De afgelopen week bestond voor mij uit een mix van fietstochtjes in de buurt en een virtuele meerdaagse tocht door Duitsland. Die laatste tocht heb ik in september al echt gefietst en is een onderdeel van een veel langere route waar ik uiteindelijk een fietsgids van hoop te kunnen maken. Vorig jaar ben ik al begonnen met het tekenen van kaartjes voor deze gids in wording. Dat is een bijzonder tijdrovende klus, die bij mijn eerdere gidsen nog door uitgever en vormgever Michaël Wannet werd gedaan. Michaël is helaas niet meer onder ons (zie dit topic), dus doe ik het nu zelf.

Donderdag was ik de hele dag bezig met het maken van een kaartje + inzet van een aanrijroute naar het centrum van Braunschweig. Kenners zullen direct Michaëls cartografische stijl herkennen. Voor een gedeelte van dit kaartje kon ik gebruik maken van een bestaand kaartje dat Michaël voor de Hanzefietsroute heeft gemaakt. (Die route heb ik volledigheidshalve ook op het bovenste kaartje aangegeven met grijze streepjes).

Afbeelding

Vrijdag fietste ik in gedachten weer door de binnenstad van Braunschweig, waar ik een autoluwe route langs zoveel mogelijk historische plekken en monumentale gebouwen heb uitgestippeld. Ook Michaël heeft een kaartje van Braunschweig gemaakt, maar dat was voor mijn route niet geschikt. Daarom heb ik een heel nieuw kaartje getekend, waarop ook plek is voor tramrails, bezienswaardigheden, enkele musea en een drietal supermarkten.

Afbeelding

Zaterdag heb ik met Corrie de hele middag over rustige weggetjes door het Groene Hart gefietst.

Afbeelding

Zondag zijn we eerst lang thuis gebleven, maar in de late middag en vroege avond hebben we nog 55 km langs de rafelranden van Zoetermeer tot aan de Rottemeren en weer terug gefietst. Vanaf 5 uur was het overal heerlijk rustig.

Afbeelding

Maandag hoefde Corrie niet naar haar werk en zijn we 's ochtends naar Noordwijkerhout gefietst, waar we koffie in de tuin van kennissen hebben gedronken. Terug door de duinen via Noordwijk en Katwijk, waar het in het weekend druk kan zijn, maar nu niet. Bij elkaar een rondje van 40 km.

Later op de dag ben achter de pc Braunschweig uitgefietst en heb ik kaartje 35 gemaakt.

Afbeelding

Dinsdag heb ik verder gewerkt aan de inzet onderin het hierboven getoonde kaartje.
Woensdag was ik de hele dag zoet met kaartje 36 en het inzetje van Königslutter. Voor de verandering laat ik hieronder de hele pagina zien waar dat kaartje komt te staan, compleet met navigatietekst en plek voor een foto.
Voorbij Königslutter moet ik nog veel veldwerk verrichten om een definitieve route vast te kunnen stellen. Ik hoop dat Duitsland deze zomer weer zodanig opengaat, dat buitenlanders daar weer welkom zijn op de campings. Anders kan het nog heel lang duren voordat ik deze route kan voltooien.

Afbeelding

Vandaag hield ik het achter de pc niet meer uit, mede vanwege de berichten over het afsluiten van mooie routes tijdens het paasweekend. Dus ben ik vanmiddag naar het stille strand gefietst. Daarover later meer.
keesswart schreef:
do 09 apr, 2020 20:14
Die laatste tocht heb ik in september al echt gefietst en is een onderdeel van een veel langere route waar ik uiteindelijk een fietsgids van hoop te kunnen maken.
Klinkt interessant :D
Een mtb-route in de omgeving bracht me vandaag naar verrassend mooie plekjes.
Schermafbeelding 2020-04-09 om 20.33.48.png
Naar Wintam, via Vilvoorde City.
vilvoorde.jpg
scheepvaart.jpg
Als bergliefhebber moet ik eerlijk toegeven dat ik dat hele brakwatergebeuren soms een beetje vies vind.
slib.jpg
Leon schreef: Bovendien heb je mijn afbeelding niet alleen gepakt, maar ook veranderd en geüpload naar een andere site.
Even voor de helderheid: ik heb jouw afbeelding niet gepakt. ik heb een eigen snapshot gemaakt op basis van openstreetmap.org na even zoeken op de kaart. Dat is vrij toegankelijk kaartmateriaal.
Daarnaast heb ik dat plaatje van mezelf alleen maar hier geplaatst en nergens anders.

Maar ik heb mijn plaatje in mijn eerdere bericht ook maar weggehaald om jou dan kennelijk niet verder in de "verlegenheid" te brengen.
Advies ook: bedenk even de consequenties voordat je zo'n plaatje opneemt (geldt voor iedereen). Een ieder ander had dit ook kunnen vinden op openstreetmap vanwege het gegeven dat we regelmatig lezen dat je in het mooie Maastricht woont :wink: (had de locatie dan ook binnen 10 seconden gevonden 8), maar bewust ook zelf de straatnamen weggehaald! )
"Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen"
Waarom voelt het dan zo rot? Interesseert je dat?

En inderdaad verbind ik hier dan maar consequenties aan. Ik heb mijn afbeeldingen van dit forum verwijderd.
@CarlW, nicolevelo en keesswart:
Dank voor jullie inspirerende bijdragen. Zo houden we moed!
nicolevelo schreef:
do 09 apr, 2020 20:35
Een mtb-route in de omgeving bracht me vandaag naar verrassend mooie plekjes.
Ja, dat is - ik durf het bijna niet schrijven - een onverwacht positief aspect van de lockdown. We blijven nu dichter bij de deur als we fietsen. Dat verplicht ons om allerlei doorgaans onverharde paden te proberen die we normaal overslaan. Zo hebben we al enkele prachtige plekken ontdekt. Geen foto's helaas, ik heb tegenwoordig wel een smartphone maar die fotoreflex zit er nog niet in.
Vandaag op rij deze week mijn 4e tochtje in de omgeving gefietst. Ditmaal was het rustig op de weg.
Richting Renkum naar de rand van een biologisch landbouw bedrijfje en een stukje bos bovenop de stuwwal.
Verse brandnetel topjes scoren.

Bijlagen

Screenshot_20200409-222750_Gallery.jpg
(:
Ik probeer weer wat vaker 's-avonds na het werk een rondje te rijden over de rivierdijken en de Utrechtse Heuvelrug. Eergisteravond 70km flink doorgefietst, vandaag 55km in rustig tempo.
IMG_20200409_201849362.jpg
Hieronder enkele kiekjes van een ochtendrit op de racefiets door de Bommelerwaard.

20200411_094213_HDR-01.jpeg
20200411_102025-02.jpeg
20200411_103328-01.jpeg
Het eerste uur kwam ik nauwelijks iemand tegen, misschien maar een paar fietsers. Het tweede uur werd het op de dijken iets drukker, overigens vooral vanwege rijdende en geparkeerde auto's. Ik heb slechts twee motorrijders gezien; die lijken zich goed aan de oproep te houden - althans waar ik vanmorgen fietste. Ik ben wel zoveel mogelijk over wat saaiere, bredere wegen gegaan, en heb fietspaden waar het kon vermeden. Alleen bij Well was een stuk dijk afgesloten voor niet-lokaal verkeer.

Over een week mag ik van mijzelf weer. Dan zal ik proberen wat vroeger uit mijn nest te komen, zodat niemand mij tegenkomt.
Misschien zijn we elkaar wel tegengekomen....
Elders schreef ik dat we de wandelsandalen zouden aantrekken, maar mijn echtgenote wilde toch op de fiets. Zuidoever Maas van Heusden naar Alem, pont, Zuidoever Waal, doorgestoken door land van Maas en Waal, en via de pont over de afgedamde Maas terug naar de Bergsche Maas, Bernse veer naar Herpt en terug naar Heusden.
Weinig mensen, weinig drukte. Een paar wielrenners die het allemaal wat te krap deden in mijn optiek.
4C3453FD-78D7-437C-B596-60B238299105.jpeg
F8614520-C303-4532-8163-A27E525DC86F.jpeg