Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 14 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
hoogframe schreef:
vr 24 apr, 2020 17:08
[offtopic]
Hadden we daar niet een ander draadje voor?

Dit topic gaat over de dagtocht,🚴🚶🏃🏼‍♀️ als het even kan met een leuke foto.📷

#zelfreinigendoenwesamenvoorelkaarjuistnu
Post-werkweek en pre-weekend wandeling:
IMG-20200424-WA0005-01.jpeg
Rondje van gisteren... de omgeving was wat saai :)

Lekker ruiken aan het gras :)
DSCN6199k.JPG
DSCN6209k.JPG
DSCN6219k.JPG
Stukje gefietst naar Berlicum, daar rondje gelopen rondom landgoed de Wamberg, en terug gefietst via Vught en Drongelens kanaal. 50 km op de fiets en 11,5 km gewandeld.
https://www.relive.cc/view/v4OGmVNdk5q
Polling schreef:
vr 24 apr, 2020 19:13
Stukje gefietst naar Berlicum...
Mooie visuals!
Een bergtocht met piek op 27m... Only in Holland ;-)
Vandaag...
DSC02661k.JPG
DSC02665k.JPG
DSC02668.JPG
Speciaal naar de BE-NL grens gefietst om een historische foto te maken maar alas, je kon gewoon doorrijden. De zandpaadjes in de buurt waren wel versperd volgens propere belgische logica, zoals: de scholen mogen binnenkort weer open maar onze familie mogen we nog steeds niet zien. Nu het overal zo kurkdroog begint te worden, wordt gravel wel meer een uitdaging met 23mm bandjes, los zand is tricky.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
Nieuwsgierig naar hoe het er tijdens coronatijden in 't Stad aan toe gaat, maakte ik vorige week een tochtje via Antwerpen centrum. Dit is hoe de no-shopping straat er bij lag:
Schermafbeelding 2020-04-25 om 07.24.15.png
Vanuit Dordt de Moerdijkbrug overgestoken en daarna richting Lage Zwaluwe en Drimmelen.
Even gekeken of dit gemaal van de collega's van Brabantse Delta er nog goed bij lag.
Toch nog eens onderzoek doen naar de etymologie van het woord Schuddebeurs, het komt op meer plaatsen voor.
2020-04-24-13.18.49.532.jpeg
De route ging verder langs Geertruidenberg en Raamsdonksveer. De Amercentrale zag ik steeds dichterbij komen. Na dit fotomoment heb ik hem niet meer gezien, kwestie van niet omkijken.
2020-04-24-14.19.17.069.jpeg
Door nu langs Hank en Nieuwendijk. Ik had eigenlijk de Merwede nog over willen steken bij Gorinchem, maar bij Werkendam was ik het zat, en ging ik westwaarts naar het pontje dat van en naar de Kop van het Land in Dordt vaart.
Ik moest even wachten, maar met het heerlijke weer was dat geen straf.
2020-04-24-16.22.16.387.jpeg
Vandaag, als lid van de grijze meute, een vroeg rondje. Miste helaas onderweg een fotoshoot in buurtschap Lula. Foto komt uit de plaatsen gids.
lula_plaatsnaambord_gemeente_midden-groningen_1_kopie.jpg
Naamloos.png
Donderdag 23 april 2020

Bij Oud-Maarsseveen
Oud-Maarsseveen 1.jpg
Bij Tienhoven
Tienhoven 1.jpg

Jan
nicolevelo schreef:
za 25 apr, 2020 07:31
Nieuwsgierig naar hoe het er tijdens coronatijden in 't Stad aan toe gaat, maakte ik vorige week een tochtje via Antwerpen centrum.
Heb je een poging gedaan om op Linkeroever te geraken of is dat nog steeds een no-go zone?
bdr schreef:
za 25 apr, 2020 13:37
nicolevelo schreef:
za 25 apr, 2020 07:31
Nieuwsgierig naar hoe het er tijdens coronatijden in 't Stad aan toe gaat, maakte ik vorige week een tochtje via Antwerpen centrum.
Heb je een poging gedaan om op Linkeroever te geraken of is dat nog steeds een no-go zone?
Ik had gelezen dat dit beperkt is tot mensen met een essentieel beroep omdat de mogelijkheden zeer beperkt zijn ( voetgangerstunnel is bvb te smal om afstand te houden).
Dus niet geprobeerd.
Geduld.
nicolevelo schreef:
za 25 apr, 2020 13:49
Geduld.
Geduld heb ik wel, ik vond het alleen een frappant nevenverschijnsel van de Corona-crisis dat je nu naar Temse moet fietsen om op een veilige manier de Schelde over te steken...
Nog een gemanipuleerde foto van de tocht van gisteren...
DSC02652-3k.jpg
Fedor schreef:
za 25 apr, 2020 20:04
Nog een gemanipuleerde foto van de tocht van gisteren...

DSC02652-3k.jpg
Waar is dit?
willem.m schreef:
za 25 apr, 2020 20:08
Fedor schreef:
za 25 apr, 2020 20:04
Nog een gemanipuleerde foto van de tocht van gisteren...

DSC02652-3k.jpg
Waar is dit?
De Stadshaven in Woudrichem. Daar liggen veel oude schepen (en er is ook nog een oude werf en een restaurant). Normaal zijn er veel mensen (en geparkeerde auto's) maar nu was het uitgestorven.

Deze plek: https://www.google.nl/maps/@51.8183219, ... a=!3m1!1e3
Vandaag een tochtje naar Wallonie. Alles in het Frans, dus dat geeft toch een beetje een reisgevoel.
De tocht ging naar Schendelbeke, vanwaar ik de Dender volgde tot in Ath, vandaar westwaarts naar Doornik om dat de Schelde te volgen tot nabij Gent. Dat maakt 145km, waarvan de laatste 65km in tegenwind. Ik moet toegeven dat ik een beetje kapot zat op het eind. (en vandaag heb ik wel wat gegeten/gezeten/gedronken - na 90km :D )
20200425_134605005.jpg
De Schelde in Wallonie, waar ze nog smal is. Enkele dagen geleden is er een accidentele vervuiling geweest van de Boven-Schelde in Frankrijk, met als gevolg een zuurstoftekort en massale vissterfte. Over een afstand van enkele tientallen kilometer zag ik enkele duizenden dooie vissen. Jammer.
20200425_132406004.jpg
In een klein bosje naast de Schelde zag ik dit idyllisch tafereel. Ik had deze bloem nog niet eerder gezien (ongeveer 3x zo groot als een sneeuwklokje). Bij het thuis opzoeken bleek het om het Zomerklokje te gaan. Heel zeldzaam in Belgie en op de Rode Lijst. Die observatie maakte m'n dag!
20200425_142605007.jpg
Het is moeilijk te zien, maar dit is een zee van madeliefjes. Ik had er nog nooit zoveel bij elkaar gezien.
20200425_131137003.jpg
Typisch zicht aan de Schelde-oevers. Met oude wiekloze molen op de zachte heuveltop.
20200425_123524001.jpg
Poppy time!!! Hoe algemeen ze ook zijn... de eerste klaprozen van het jaar geven me altijd een glimlach op m'n gezicht.
edit: meer info over het vervuilingsincident in de Schelde.
Aniphys schreef:
za 25 apr, 2020 20:42
...
Een ware innovatie, die teksten in de fotovakken💡👍

Fedor schreef:
za 25 apr, 2020 20:12
willem.m schreef:
za 25 apr, 2020 20:08
Waar is dit?
De Stadshaven in Woudrichem. Daar liggen veel oude schepen (en er is ook nog een oude werf en een restaurant). Normaal zijn er veel mensen (en geparkeerde auto's) maar nu was het uitgestorven.
...
Mooi plaatje hoor!
Afbeelding

Zaterdag 25 april, Boskoop. Links het bierschip De Alphenaar, een joekel van een boot (10 meter breed en 90 meter lang), met geheel elektrische voortstuwing (ook de boegschroeven, hoewel je dat bij het aanzien van beide uitlaatpijnen op de boeg niet zou denken). Op één accupakket kan men zes uur emissieloos varen. De accupakketten zijn verwisselbaar en worden in de haven weer opgeladen.

Afbeelding

Even verderop: Corona-uitingen aan de Dorpsstraat in Moerkapelle. "Moer" staat overigens voor weke veenbodem, moerassige grond.