Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 15 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Bijna alleen naar moestuin fiets ik, maar dat is altijd nog 18 km retour en ook leuk ritje en op dit moment vele keren per week, soms iedere dag.

Ik heb wel een 'bloem'-wiel gemaakt, als test: De tweede keer.
De onderste/tweede foto is het wiel dat ik nu gemaakt heb en 'esthetisch' mooier dan de bovenste foto (1ste keer toen ik dit patroon probeerde)
Iig. goed genoeg gelukt en nu fiets ik met een 'flower power' wiel.

Ik 'moet' hem eigenlijk nog op eoa. manier (in)kleuren of bewerken, zodat de bloem ook echt mooi herkenbaar is, maar ik weet zo nog niet hoe. Et. spuiten zie ik niet zo zitten, vind ik zonde om daar spuitbus voor te gebruiken.
Ik vind het mooi en kom op ideeën door foto's met vlecht-patronen op het internet. :)

Bijlagen

Vanmorgen ben ik om 7.45 uur mijn wekelijkse tochtje vanuit huis gaan fietsen: ditmaal van Den Bosch bovenlangs de Maas door het Land van Altena naar Hank, over de Keizersveerbrug, en hupsakee langs de zuidoever via de Overdiepse Polder en Heusden weer terug naar de hoofdstad van Noord-Brabant. Bij elkaar ~73km.

Tot 9.00 uur heb ik nog geen tien fietsers geteld, daarna zag ik er zoveel dat het tellen geen zin meer had. Ik heb slechts twee groepjes met meer dan drie personen gezien, en eenmaal twee oude mensen die stug naast elkaar bleven fietsen op een vrij smal fietspad. Voor de rest veel duo's en solofietsers die zich voor zover mogelijk prima gedroegen. En schapen, heel veel schapen.

Hieronder nog enkele kiekjes, die 'locals' zoals Poppink, Fedor en Bert vast zullen herkennen.

Slot Well
https://mijngelderland.nl/inhoud/verhal ... -maasdriel
DSC04833-01.jpeg
Waterkering De Kromme Nol
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kromme_Nolkering
DSC04837-01.jpeg
Hersteld Hervormde Kerk in Heesbeen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dorpskerk_(Heesbeen)
DSC04840-01.jpeg
Bruggetje bij de Stadshaven van Heusden
http://www.wandelpaden.com/Rubriek3l.html
DSC04843-01.jpeg
Luierende schapen op de dijk bij Hedikhuizen
DSC04844-01.jpeg
Een rondje vergelijkbaar met een paar dagen terug in Raad Plaatje. Het is droog. Normaliter ziet mijn fiets er alleen in de zomervakantie zo uit.
Afbeelding
Foto’s 2,3,4 en 5 op wandelafstand van mijn huis... Leuke foto’s!
Niet op wandelafstand maar alles herkenbaar. Vrijdag was ik ook nog in de buurt.

Bij het kerkje bij Heesbeen ligt een oorlogsgraf. Op de eoa manier moet ik er altijd ff naar kijken.
Vandaag... het was druk dus op de brede wegen en paden gebleven.
DSC02676k.JPG
DSC02681k.JPG
DSC02700k.JPG
DSC02711k.JPG
Rondje kleine wegen.
sentier.jpg
gaatje.jpg
hoop.jpg
De Leeuw van Waterloo heeft geïnvesteerd in zo'n zelfgrazend machien.
zelfgrazend.jpg
Voer voor de komende tijd.
Schermafbeelding 2020-04-25 om 18.54.57.png
Nee, dit is geen hertenkamp.
Nabij Blokzijl spotten wij midden in het weiland twee reeën.
Bij de reebok is het gewei duidelijk in de groei en bijna voltooid.
Ze gaven ons alle tijd om te fotograferen.
De reeën waren wel op grote afstand van ons.
Door de rust en de stilte komen deze dieren, zo schuw als ze zijn, steeds dichterbij.

Afbeelding
Mooi om te zien, met name het bokje! Wonende daar in de omgeving kan ik vertellen dat ze hier veel voorkomen. Helaas ook al een paar keer een aangereden ree op het erf gehad.
Vanmorgen ook door het rivierenland gefietst.
2020-04-26 10.57.01.jpg
pondje naar Bern
2020-04-26 11.27.01.jpg
ooievaar boven Afgedampde Maas

Ik heb nog meer foto's, maar die willen niet. In Zaltbommel aan de Waal koffie-to-go, kan ik aanraden!
Vandaag bestond mijn wekelijkse fietstocht uit een rondje Lauwersmeer, met de klok mee.
Knipsel01.JPG
Rustig, men deed duidelijk aan Woningsdag
Knipsel02.JPG
Dijk richting Lauwersoog, weinig verkeer
Knipsel03.JPG
Ca, 7km buitendijks, wel een beetje schuin
Knipsel04.JPG
Strakke akkers
Het was zeer rustig, alleen dicht bij Groningen werd het erg druk met fietsers, mn veel ouderen.
Toen maar zoveel mogelijk de smalle paadjes vermeden.

Edit: onderweg nog een stel tegengekomen waarvan de vrouw met haar been vast zat in een veerooster. Ambulance en brandweer moesten er aan te pas komen om haar te bevrijden. Iedereen schiet in de hulp stand en dan denkt niemand meer aan 1,5 meter. Ik ook niet toen mijn fiets over het hek getild moest worden met hulp van anderen.
Na zoveel velden met tulpen te zijn tegengekomen met alles zo ordelijk, netjes op regel, soort bij soort en kleur bij kleur was het toch even een moment van verbazing dat hier alles door elkaar is geplant.

Afbeelding
Vanochtend een tochtje gemaakt vanuit Utrecht. Via de Vecht naar Loenen. Het viel mij op dat er in de Vecht werd gezwommen, al rond 9 uur. Bij Loenen afgezwaaid naar Oud en Nieuw Loosdrecht. Bij vliegveld Hilversum dronk ik m’n eigen koffie. Daar op de parkeerplaats werd petanque gespeeld, op keurige afstand. Via Egelshoek en een rustig weggetje op voldoende afstand van de A12 weer terug in Utrecht. Ongeveer 46 km.
B50AB3D5-2771-4D1F-AE74-5D29D82D2FB3.jpeg
Iets voorbij het vliegveld
Hier vandaag bezig geweest met de jaarlijkse stuurafstelling/verlaging ;). Nu extra benodigd want het was de afgelopen weken vaak best winderig.

Kort polderritje (ff geen foto's van saaie rechte wegen :)) gedaan om te testen en goed te keuren.
Ik heb dat een keer gedaan toen ik de fiets kocht, hoezo moet dat ieder jaar?
Vanmorgen van Vught naar Ede gefietst om mijn zoon te helpen met een paar dingen die hij echt niet alleen kan. Ik geef toe: 1,5 m afstand houden valt dan niet mee,
2020-04-27 10.11.45.2.jpg
Brug over de Waal bij Tiel met op de achtergrond de Grebbeberg.
Bert van Sprang schreef:
ma 27 apr, 2020 22:46
Ik heb dat een keer gedaan toen ik de fiets kocht, hoezo moet dat ieder jaar?
Omdat ik het stuur lager wil hebben (minder druk op zitbootjes en minder last van tegenwind), maar dan moet ik eerst een beetje getraind zijn. Om de zoveel tijd check ik dus of ik de houding kan "verbeteren" zonder last van rug/handen/armen/schouders te krijgen. Als de oude houding toch beter beviel dan ga ik daar weer naar terug. Beetje experimenteren dus, is het prima de tijd voor.
Ik ontdek net dat de eerste hotels weer open zijn (met diner en ontbijt). Kamperen zou leuker zijn, maar zo kun je als je dat wil in elk geval weer een weekend weg in plaats van een dag.
De kinderen in de wijk zijn op K/Woningsdag helemaal losgegaan met stoepkrijt. Vooralsnog gaat spelen echter beter dan spellen.🤪

IMG-20200426-WA0008-01.jpeg