Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 18 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Rondje Pajottenland.
dilbeeks.jpg
skaapn.jpg
Dit is Oude Gueuzeland, een lambiekbier, je mag hier rustig zeggen, "oh, de moeder aller bieren", men zal je vriendelijk toeknikken. Traditie en overlevering in extradikke flessen, het gebeurt niet vaak dat er jonge snaken komen piepen.
belgoo.jpg
yetiruim.jpg
Neerpede, hier word ik er altijd aan herinnerd dat het virus door skiërs is binnengebracht. Voor de eerste keer in de geschiedenis is een pandemie van de rijke gemeenten in het oosten van Brussel, uptown, afgezakt naar de armere wijken rond de Zenne en het kanaal. En niet omgekeerd. Merci hoor.
Als ik met mijn samsung galax A5 foto's onderweg maak. Hoe kan ik die dan op het forum zetten?

Mario
Er zijn vele wegen, dit is de mijne:
Ik heb Sync als cloudprovider. De app die erbij hoort stuurt mijn foto's automatisch door naar de cloud (alleen als ik WiFi heb).
Op mijn PC kan ik die ook benaderen, en zo kan ik mijn onderwegfoto's op de site zetten.

Ik vermoed dat jij iets vergelijkbaars kan doen met Google Drive.

Peter
supermario schreef:
zo 03 mei, 2020 17:46
Als ik met mijn samsung galax A5 foto's onderweg maak. Hoe kan ik die dan op het forum zetten?

Mario
Bij de Tips in het menu bovenin vind je alles over de werking van het forum, waaronder het plaatsen van foto's.
Zonder bezoekers bijna niet herkenbaar: de Zaanse Schans! Een fijn rondje door Noord-Holland met veel water, weilanden, bruggetjes en vogels.

[attachment=0]DSC06648a.JPG[/attachment]

Bijlagen

Zelfde als andere keren, ver weg van Groningen rustig, dichterbij de stad meer fietsers maar niet storend.
Ondanks één keer per week een lange fietstocht 80-100 km en twee keer per week zweten op de hometrainer, komen er toch kilo's aan. Ik wijt dat maar aan mijn groeiende haardos :wink:
Knipsel01.JPG
Van beide kanten nieuwsgierig
Knipsel02.JPG
Net boven De Wilp, heel rustig.
Knipsel03.JPG
De Onlanden
Als ik met mijn samsung galax A5 foto's onderweg maak. Hoe kan ik die dan op het forum zetten?
Dropbox heeft ook zo'n functie. Heel makkelijk.
JanH schreef:
zo 03 mei, 2020 19:35
knip
ver weg van Groningen rustig, dichterbij de stad meer fietsers maar niet storend.
knip
De Onlanden vond ik eind van de ochtend behoorlijk druk met de wandelaars, hardlopers, skaters, rolskiers, fietsers, wielrenners. Los van de permanente bewoners als beesten en vogels;-P
Vandaag dicht bij huis gebleven: het ‘eiland’ van Nederhemert Zuid. Rondje gewandeld vanaf Berse Veer,.
9A445AA2-6A2B-4CDB-A11D-54FEC66298FD.jpeg
CA91C008-EDEF-4DAC-834C-BC6ECEB6A72F.jpeg
ADE70B93-4525-46A4-8812-25CD465EB26E.jpeg
AA1A01EC-EE20-42B6-A7C2-D16637AB12D8.jpeg
17DC31C2-925B-4ABB-AA23-0A7A58FDE174.jpeg
Polling schreef:
zo 03 mei, 2020 23:12
Vandaag dicht bij huis gebleven: het ‘eiland’ van Nederhemert Zuid. Rondje gewandeld vanaf Berse Veer,.
Toen de kinderen nog klein waren, fietsten we soms vanuit Den Bosch via het onverharde pad tussen Bern en het kasteel naar de speeltuin in Nederhemert-Zuid. Daar had je zo'n levensgevaarlijk hoge glijbaan, en ook naast elkaar twee levensgevaarlijke schommelboten. Ik vroeg me steeds af of er ooit iemand van de inspectie kwam... Maar goed, we bleven zelf komen, en kinderen mogen wat mij betreft leren met risico's om te gaan. Oja, de wespen op het terras: die waren ook heel link!

Sorry voor dit offtopic-geleuter!
Polling schreef:
zo 03 mei, 2020 23:12
Vandaag dicht bij huis gebleven: het ‘eiland’ van Nederhemert Zuid. Rondje gewandeld vanaf Bernse Veer,.
Is een mooi stukje, en het is een stuk leuker om daarlangs "om" te fietsen dan over de grote weg (Bergse Maasdijk).
Onze route in NH tussen Abbekerk en Waarland
Afbeelding

Zomaar een prachtige Iris in de berm
Afbeelding

Kunst en humor aan de overkant
Afbeelding

Een stukje historie
Afbeelding
Afbeelding

Natuur in overvloed vanuit de uitkijktoren
Vogels en eenden : tureluurs, kluten, gruto's scholeksters enz
Afbeelding
link: https://www.landschapnoordholland.nl/na ... van-dussen
Afbeelding
Afbeelding
Ook troffen we gister een stelletje kuifeenden aan.

Link: https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... rspreiding

Afbeelding
Ik heb de afgelopen paar dagen ca. 320 km gefietst tussen Zutphen en Gilze. Maar ik hou het bij één foto van een mooi plekje in de buurt van Den Bosch.

20200505_143301-01.jpeg
keesswart schreef:
do 30 apr, 2020 16:39
Vorige maand heb ik mijn ligfiets weer uit de mottenballen gehaald, geïnspireerd door Leons nieuwste aanwinst (zie hier) en ook een beetje door de coronacrisis.
Ook ik heb dit jaar de ligfiets weer wat vaker uitgelaten, gisteren een rondje door de Eempolders bij Eemnes:
Toerke... Brussel.
Ik zit in een pool van vrijwillige fietskoeriers en ben vandaag pakketten stof voor maskers naar Evere en Neder-Over-Heembeek gaan brengen.
obelisk.jpg
kraai.jpg
teir.jpg
Op de terugweg boodschappen gedaan.
barboteur.jpg
Schermafbeelding 2020-04-29 om 17.38.57.png
janenliseth schreef:
di 05 mei, 2020 14:22
Ook troffen we gister een stelletje kuifeenden aan.

Link: https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... rspreiding

Afbeelding
In de grachten rondom de vesting Heusden zwemmen een tiental paartjes. Ook in diverse wielen in de regio zien we ze regelmatig.
Vandaag werd het een ritje langsheen de Leie rivier (94km) tussen Deinze en Harelbeke, en dan via Nokere en Gavere weer naar huis. Mooi, het wegdek langs de Leie lag top, maar de rit is wat minder pittoresk dan die langs het jaagpad van de Dender vind ik.
20200505_134023 margriet.jpg
Vorige week vertelde ik dat de eerste klaprozen me altijd blij maken. Ik moet bekennen - de eerste margrietjes doen net hetzelfde. Happy time!
20200505_174936 buttercup.jpg
Het is ook buttercup-time! Ik herinner me nog een flard toen ik 5-6 jaar was en op de speelplaats van de school een boterbloempje van heel dichtbij aan het bestuderen was. Die felgele blaadjes, dat bolletje van hakerige stampertjes... Ik vond dat zooo moooi! (en nu nog steeds - ik ben dan ook later bioloog geworden).
20200505_171039 - stronk.jpg
Mooie grillige lindestronk.
20200505_134659 single track.jpg
Heerlijk fietsen in de natuur. Helemaal alleen in de Scheldevallei.
20200505_170523 - Wannegem.jpg
Terug naar huis via de wannegemmolen - oops CarlW, ik heb het verklapt :-) .Let vooral ook op de 'sexy kasseien': nog steeds dezelfde als enkele weken terug. Laat me duidelijk zijn: net zoals CarlW vind ik ze mooi om naar te kijken, maar net zoals Leon haat ik het om erover te fietsen.
Oh, nu heb ik geen foto van de Leie gepost. Tjaaa...
Een tochtje inTwente.
DSC_1084.JPG
Rondje van 70 km ten zuiden van Amsterdam
IMG_2727_new.png
Kalfjeslaan
IMG_2724_new.png