Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 24 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 09:15
Hoewel ik het een prachtig topic vind, mag er wat mij betreft langzaam een slotje op :D . In Nederland zijn de Corona-tijden inmiddels overgegaan in het nieuwe normaal ...
Mee eens. Het achterliggende doel van het topic was denk ik moed te houden tijdens de lockdown.

Laten we verder gaan zodra de 2e (of n-de) golf met dito lockdown-maatregel zich aandient.
:D
Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 09:15
el met strikte regels: mondkapje als je je door de winkel begeeft en naam en adres (in Duitsland heel bijzonder) achterlaten voor het geval dat.2020-05-22 11.56.05.jpg
Had je dan zelf al een mondkapje bij je? Mag een sjaal ook (ik heb ff geen mondkapjes liggen ;))?
Ja, ik had mondkapje bij, ook nodig in de supermarkt. Sjaal mag geloof ik ook.
Hemelvaartweekend (7 sec.)
[WFvimeo]https://vimeo.com/422386799[/WFvimeo]
Mooie voeten, Bart.
willem.m schreef:
ma 25 mei, 2020 09:27
Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 09:15
Hoewel ik het een prachtig topic vind, mag er wat mij betreft langzaam een slotje op :D . In Nederland zijn de Corona-tijden inmiddels overgegaan in het nieuwe normaal ...
Mee eens. Het achterliggende doel van het topic was denk ik moed te houden tijdens de lockdown.

Laten we verder gaan zodra de 2e (of n-de) golf met dito lockdown-maatregel zich aandient.
+1
willem.m schreef:
ma 25 mei, 2020 09:27
Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 09:15
Hoewel ik het een prachtig topic vind, mag er wat mij betreft langzaam een slotje op :D . In Nederland zijn de Corona-tijden inmiddels overgegaan in het nieuwe normaal ...
Mee eens. Het achterliggende doel van het topic was denk ik moed te houden tijdens de lockdown.

Laten we verder gaan zodra de 2e (of n-de) golf met dito lockdown-maatregel zich aandient.
Helaas is een van de gevolgen van de lockdown dat de blik van sommigen nog steeds beperkt is tot hun eigen land.

In België zijn de restricties nog steeds geldig. Maximaal 4 mensen en steeds dezelfde op bezoek, enkel thuis verblijven, dus geen campings of hotels, met uitzondering van zij die een officiële tweede verblijfsplaats hebben, geen enkele grens open, geen enkel cafe of restaurant open, etc.
Laten we spontaan met dit draadje stoppen zodra Nederlandstalige wereldfietsers weer kunnen doen wat ze zo graag doen: elkaar ontmoeten tijdens wereldfietseractiviteiten en fietsen in een heleboel landen, zeker ook de landen dichtbij.

Dat kan dus nog wel een even duren.
Leon schreef:
ma 25 mei, 2020 13:29
Laten we spontaan met dit draadje stoppen zodra Nederlandstalige wereldfietsers weer kunnen doen wat ze zo graag doen: elkaar ontmoeten tijdens wereldfietseractiviteiten en fietsen in een heleboel landen, zeker ook de landen dichtbij.

Dat kan dus nog wel een even duren.
"Ze"? Ik fiets en kampeer helemaal niet graag in groepen, en vind het bovendien prima om in eigen land te toeren zolang dat nodig is. Vanuit Den Bosch gaat dat prima. Er zijn echt wel ergere dingen op deze wereld dan een vakantie overslaan.

nicolevelo schreef:
ma 25 mei, 2020 12:54
Helaas is een van de gevolgen van de lockdown dat de blik van sommigen nog steeds beperkt is tot hun eigen land.

In België zijn de restricties nog steeds geldig. Maximaal 4 mensen en steeds dezelfde op bezoek, enkel thuis verblijven, dus geen campings of hotels, met uitzondering van zij die een officiële tweede verblijfsplaats hebben, geen enkele grens open, geen enkel cafe of restaurant open, etc.
Ok, fair. Ik had niet door dat de maatregelen in België strikter worden gehanteerd. Zelf fiets ik al weken lang elk weekend door het land. Maar ik blijf wel op gepaste afstand, ga onderweg geen winkels binnen, neem geen pontjes etc.
Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 09:15
Hoewel ik het een prachtig topic vind, mag er wat mij betreft langzaam een slotje op :D . In Nederland zijn de Corona-tijden inmiddels overgegaan in het nieuwe normaal.
Corona of niet, wat mij betreft wachten we nog geven. Door dit topic zie ik door welk landschappen anderen fietsen en lees ik wat ze beleven. En het brengt mij op ideeën voor een tocht als ...... ja als het oude normaal weer terug is. Want even ter herinnering, dat zag er ongeveer zo uit:

Afbeelding

Het nieuwe normaal ziet er ongeveer zo uit, dat is toch even anders :? :

Afbeelding
Bert van Sprang schreef:
ma 25 mei, 2020 09:15
Hoewel ik het een prachtig topic vind, mag er wat mij betreft langzaam een slotje op :D . In Nederland zijn de Corona-tijden inmiddels overgegaan in het nieuwe normaal en afgelopen weekend heb ik net over de grens in Duitsland Kaffee mit Apfelstrudel gegeten, wel met strikte regels: mondkapje als je je door de winkel begeeft en naam en adres (in Duitsland heel bijzonder) achterlaten voor het geval dat.2020-05-22 11.56.05.jpg
Fijn dat je Duitsland al weer in kunt, maar ik kan mijn wekelijkse rit naar mijn ouders in België vooralsnog niet maken ;)
Dat vind ik ook van den zotten. Mijn dochter (die in Duitsland woont) en mijn kleinkind heb ik ook al 3 maanden niet gezien, maar daar gaat komend weekend gelukkig verandering in komen. Ik snap heel goed dat je in het Corona-tijdperk contact met veel verschillende personen moet voorkomen, rigoureus sluiten van de grenzen vind ik wel een heel zwaar middel.
Bert van Sprang schreef:
di 26 mei, 2020 16:50
Dat vind ik ook van den zotten. Mijn dochter (die in Duitsland woont) en mijn kleinkind heb ik ook al 3 maanden niet gezien, maar daar gaat komend weekend gelukkig verandering in komen. Ik snap heel goed dat je in het Corona-tijdperk contact met veel verschillende personen moet voorkomen, rigoureus sluiten van de grenzen vind ik wel een heel zwaar middel.
Ik vrees toch dat die maatregel bij een eventuele nieuwe piek of 2e golf wederom genomen wordt, zo lang de diverse overheden geen consensus bereiken over de juiste aanpak.

Veel plezier bij je dochter alvast :)
Vanmiddag in de bossen tussen Breda en Oosterhout gefietst maar de asfaltfietspaden daar zijn echt te smal om afstand te houden, en zelf zo smal dat het soms een klus is om tegenliggers of langzamere fietsers (die niet opzij durven als ze in het midden rijden) te passeren. Gelukkig boden de mulle zandpaden naast de fietspaden icm brede bandjes uitkomst.

Maar als ze de 1,5m echt zo serieus willen nemen als men pretendeert, zouden de paden eigenlijk afgesloten moeten worden. Of een mondkapje verplicht stellen ;)

De eerste borden vanwege de Eikenprocessierups stonden er trouwens ook al. Bizar trouwens hoeveel eiken er in Brabant naast de wegen en fietspaden staan.
Fedor schreef:
di 26 mei, 2020 17:45
Vanmiddag in de bossen tussen Breda en Oosterhout gefietst maar de asfaltfietspaden daar zijn echt te smal om afstand te houden, en zelf zo smal dat het soms een klus is om tegenliggers of langzamere fietsers (die niet opzij durven als ze in het midden rijden) te passeren. Gelukkig boden de mulle zandpaden naast de fietspaden icm brede bandjes uitkomst.

Maar als ze de 1,5m echt zo serieus willen nemen als men pretendeert, zouden de paden eigenlijk afgesloten moeten worden. Of een mondkapje verplicht stellen ;)
Eenrichtingsverkeer met inhaalverbod. Bestaat daar eigenlijk een bord voor, inhaalverbod voor fietsers? ;-)
Polling schreef:
di 26 mei, 2020 17:47
Eenrichtingsverkeer met inhaalverbod. Bestaat daar eigenlijk een bord voor, inhaalverbod voor fietsers? ;-)
Daar dacht ik ook al aan ;)

Maar dan zal je moeten gaan handhaven...
En in handhaven zijn we niet zo goed in Nederland of als je handhaaft, wordt je mishandeld.
Bert van Sprang schreef:
di 26 mei, 2020 18:06
En in handhaven zijn we niet zo goed in Nederland of als je handhaaft, wordt je mishandeld.
Daarom is handhaven ook niet te handhaven ;)

Veel (of alle?) MTB-routes zijn ook afgesloten (eerst vanwege Corona maar nu denk ik ook vanwege de droogte). Zowel linten als dikke takken op de route. Geen MTB'ers gezien op de route dus blijkbaar werkt het goed ;)
Zullen we deze discussies verder zetten in de 'babbeldraadjese' over corona? Er lopen er momenteel al enkele op het forum.

Dan blijft dit draadje nog leuk voor wie foto's en verhalen van dagtochten wil zien en posten.