Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 25 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
De laatste week veel korte tochtjes gedaan met mijn vrouw. Dat is veelal bekend terrein dus neem ik weinig foto's maar toch nog één mooie kunnen stalken voor de liefhebbers.

1 (3).jpg
Gister een tocht in Zuid Holland tussen Gouda en Schoonhoven

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi rondje gefietst door de Onlanden. Oorproppen vergeten, man man man wat maken kikkers een herrie. Verder de indruk dat drukte weer 'normaal' is, ben er overigens zelf één van. Nieuw voor mij reserveren?
IMG_2038.jpg
… en waar moet je reserveren? Er staat verder niet veel info bij.
Fedor schreef:
wo 27 mei, 2020 17:52
… en waar moet je reserveren? Er staat verder niet veel info bij.
Wysiwyg, kon er op het world wide web niets over vinden. /J
Fedor schreef:
wo 27 mei, 2020 17:52
… en waar moet je reserveren? Er staat verder niet veel info bij.
Reservering voor het vakantiepark.
Fedor schreef:
wo 27 mei, 2020 17:52
… en waar moet je reserveren? Er staat verder niet veel info bij.
Hier dus: https://www.cnossenleekstermeer.nl/?gcl ... gJ3P_D_BwE
Gewoon bij Cnossen Leekstermeer.
Aha ik dacht dat het over het gebied ging. Daarom zo vreemd.
Op de grens van Drenthe en Groningen houden ze niet van misverstanden, al zie ik een uitdaging voor de verantwoordelijke content medewerker. Rood-wit lint, dranghek, wegverkeerstekenverbod voor alle voertuigen, geel signaalbord en een gelamineerd A-4 met tekst. En dan gaat het begrijp ik om de achterdeur van een camping.
Pionierswerk in "a world after C"
O.K. geen dagtocht maar een meerdaagse,
Hemelvaartsdag Coevorden-Munster 142 km
vrijdag Soest 111 km
zaterdag Warsberg 123 km Bahntrasse
zondag Holzminden 97 km Diemel en Weser radweg
maandag Gronau-Leine 105 km Leine radweg
dinsdag 126 km ,,
woensdag Bremen 133 km Leine- Aller-Weser radweg
donderdag Sogel 141 km Geest-weg
vrijdag thuis 86 km ,,

1 hotel, 1 pension ,rest wildkamperen, 7 graden 's ochtend tot 29 graden Hemelvaartsdag
alleen zondagavond een bui.
Groetjes van Pier.
Geen dagtocht maar een "overnighter" door het Brabantse land en over Brabantse en Gelderse dijken.

Deel 1:
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
Deel 2:
6.JPG
7.JPG
8.JPG
Vandaag een rondje Arnhem - langs het Pannerden kanaal de oversteek met voetpontje naar Millingen a/d Rijn, wat schertst mijn verbazing, er waren geen mondkapjes nodig. Als reserve had ik wel mijn buff meegenomen.
Buff.jpeg
Via Millingen a/d Rijn door de Ooijpolder en Nijmegen terug naar Arnhem. Afstand 55 km.
Het was uitzonderlijk rustig fietsen. Opvallend dat de meeste mensen inmiddels hun corona-kapsel kwijt zijn :o
screenshot.524.jpg
joukon schreef:
za 30 mei, 2020 20:16
Vandaag een rondje Arnhem - langs het Pannerden kanaal de oversteek met voetpontje naar Millingen a/d Rijn
Mooi om te weten dat het pontje het doet. heb ik nog in de planning (anders omrijden via Emmerich).
Vandaag retourtje Dronten, velomobielwerkplaats, klussen aan de fiets, klaarmaken voor de zomerreis die hopelijk door gaat. 181km, genoten van een mooie dag en een nog mooiere avond.
IMG_20200530_130335614_HDR.jpg
kruising Vogelweg/Knardijk, de oude haven.
IMG_20200530_201455057.jpg
De 21km lange rechte Vogelweg, vandaag 42km over gefietst.
DSC_1260_1.JPG
Langs de IJssel
Fiets in de auto en hup! naar het zuiden van Brussel.
Dan 75 km fietsen over het glooiende landschap van Vlaams en Waals Brabant.
De heuveltjes hebben deugd gedaan.
Schermafbeelding 2020-05-31 om 09.45.35.png
Schermafbeelding 2020-05-31 om 09.45.47.png
Schermafbeelding 2020-05-31 om 09.46.16.png
Schermafbeelding 2020-06-01 om 12.32.00.png
Schermafbeelding 2020-05-31 om 09.47.23.png
Leuke foto's @nicolevelo
Vooral die laatste.
Als je goed oplet zie je dat heel veel bomen met een rechtse schroef omhoog groeien.
Vooral bij beuken is dat vaak goed te zien.

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Poppink schreef:
di 02 jun, 2020 00:55
...
Als je goed oplet zie je dat heel veel bomen met een rechtse schroef omhoog groeien.
Vooral bij beuken is dat vaak goed te zien.

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Het heet draaigroei en er is voor zover ik weet geen eenduidige verklaring voor. Er zijn wel ideeen over, bijvoorbeeld dat het te maken heeft met de geleiding van subtiele energie, een fenomeen waar de westerse wetenschap onbekend mee is. De spiraal of vortex komt in de natuur veelvuldig voor, zoals in draaikolken, DNA, zonnebloemen.
vincent schol schreef:
di 02 jun, 2020 09:13
Poppink schreef:
di 02 jun, 2020 00:55
...
Als je goed oplet zie je dat heel veel bomen met een rechtse schroef omhoog groeien.
Vooral bij beuken is dat vaak goed te zien.

Heeft iemand enig idee hoe dat komt?
Het heet draaigroei en er is voor zover ik weet geen eenduidige verklaring voor. Er zijn wel ideeen over, bijvoorbeeld dat het te maken heeft met de geleiding van subtiele energie, een fenomeen waar de westerse wetenschap onbekend mee is. De spiraal of vortex komt in de natuur veelvuldig voor, zoals in draaikolken, DNA, zonnebloemen.
Beetje subtiel tegengas van de wetenschap (die trouwens geen Westerse eigendom is). Helaas achter betaalmuur, maar de abstract geeft al een idee waar het om gaat. Als onderzoeker kan ik via mijn instelling wel aan het volledige artikel maar ik kan dit wegens copyright helaas niet legaal op dit forum zetten. Leve open publishing!

OK, terug naar foto's van dagtochten...