Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Fedor schreef:
di 21 apr, 2020 20:39

Een stuk mooier dan de kale polder hier iig.... en waarschijnlijk een stuk minder winderig ook :(
Ik ben naar het oosten vertrokken, met het idee dat ik de ergste tegenwind dan in de eerste helft van de tocht had.
Dat idee bleek correct, een beetje té correct als u mij permitteert.
Open landschap, heuvels - de tocht heet officieel "de Hagelandse heuvelroute" - matig wegdek en, vanzelfsprekend net wanneer het bergop gaat, een zéér strakke tegenwind.

Mijn gemiddelde snelheid zal eeuwig topsecret blijven. "Ik ben mezelf tegengekomen" zegt men dan wel eens in het Vlaams.
Vandaag 5-7 Bft Oostenwind voor een extra frisse neus. Tracé fietssnelweg Groningen - Assen. Hier is het doorgaans druk met wandelaars / hardlopers / fietsers / meefietsende roei coaches en her en der een verdwaalde hengelaar.
IMG_2002.jpg
foutje
en nog een foutje
derdekeer schreef:
di 21 apr, 2020 21:11
derdekeer schreef:
di 21 apr, 2020 21:10
CarlW schreef:
di 21 apr, 2020 18:13

Tussen Brukom en Halle, 1,5m-ontmoeting met 87-jarige Pajot die nog gekoerst heeft als nieuweling in de jaren '50. Brengt documenten aan.

Made my day!
Fantastisch!
Aan het einde van de vorige eeuw ging ik op zondag vaak fietsen met een groepje, waarbij ook een senior - hij moet toen 78 geweest zijn - die nog gekoerst had in de jaren 1940. Hij kende alle wegen van Vlaams- en Waals-Brabant en stippelde altijd geweldige tochten uit, 100 kilometer of meer. Hij had een smak geld uitgegeven aan een nieuwe racefiets - maine leste, pais ik - en die 100 kilometer deden we met hem nog altijd in minder dan vier uur.
Ik vind het eigenlijk het leukst als er bij een bericht over een dagtocht een foto zit.
Toen ik afgelopen week voor mijn werk op de fiets naar Utrecht was gegaan heb ik die fiets achtergelaten in de stationsstalling van Utrecht CS. Ik was wel vergeten de GPS eraf te halen dus afgelopen weekend op de fiets heen en weer gegaan naar Utrecht.

De route heen via de 's Gravenweg toen de Hollandse IJssel volgend via Gouda, Oudewater en Montfort; via de Meern naar Utrecht CS. Flinke wind tegen maar voor de rest schitterend weer. Tussen Gouda en Montfort redelijk wat racefietsers maar nooit druk of met meer dan twee.

Terug via Vianen, het Merwedekanaal bezuiden de Lek, de A27 over bij de afslag Noordeloos en via Ottoland, Molenaarsgraaf, Bleskensgraaf, Oud Albas naar de Brug over de Noord en via Rijsoord naar huis. Wind mee maar sneller ging het niet. Wel veel rustiger dan op de heenweg, nauwelijks andere fietsers gezien.
Merwedekanaal.jpg
Ik heb een fietsrondje Schiphol gedaan.
Op en rond Schiphol is het nu zo stil dat je er een heerlijk rondje kunt fietsen.
Laat je de fietstunnel onder de landingsbaan inzuigen. Heldere luchten zonder witte strepen. Geen vliegtuiglawaai, maar het geluid van échte vogels. De omgeving is prachtig met de Oeverlanden, een stukje Stelling van Amsterdam, Het Amsterdamse Bos, de Kalfjeslaan, de Amstel, de Groene Zoom en het Beatrixpark, waar Saar Boerlage zich voor inzette.
Niet geschikt voor zaterdag en zondag, want dan is het te druk langs het Nieuwe Meer en de Amstel. Bovendien vaart op deze dagen het fietspontje bij Rijsenhout niet zolang de Corona-crisis duurt. Zie: https://verkeersbureaus.info/fietsrondj ... hol-45-km/
De droogte heeft toegeslagen.
Waar enerzijds de akkers kleuren van de tulpen stegen anderzijds op de kale kurkdroge gronden in de polders tussen Steenwijk en Blokzijl de stofwolken tot hoog in de lucht.

Afbeelding
Fraaie sfeer in die foto.
Nu met foto's ;)
DSCN6192k.JPG
Einddoel. Helaas maar één op het nest.
DSCN6193.JPG
DSCN6197.JPG
18EF9FC3-8750-4E23-8135-6524ED69E631.jpeg
#frisseneus
Lunchwandeling, kleine 6 km rondom (oud)Heusden.
099485B1-D49C-4B7D-A4FB-E569CCC00BD2.jpeg
Vanmiddag naar Eindhoven gefietst en eindelijk mijn ouders weer bezocht.
2020-04-22 15.24.01.2.jpg
Voor het eerst van mijn leven voert mijn route over het terrein van de Grote Beek (volgens mij in de volksmond nog steeds RPI)
2020-04-22 15.27.48.2.jpg
Toen ik het terrein via de officiële fietsroute wilde verlaten, kwam ik dit tegen.
2020-04-22 15.32.45.jpg
Zelfs na 60 jaar betekent deze kerktoren voor mij: thuiskomen!

O ja: 75 km gefietst en het voelde als hele tijd tegenwind.
Helaas geen strakke foto maar in plaats van één vos een heel nest. Mama was net met haar opvallende vacht het hol ingegaan.
De kleintjes hadden me niet in de gaten en speelden.
Afbeelding

Afbeelding
aah wat lief! Wat leuk om dat gezien te hebben, die vosjes. Zat het nest dicht bij de weg?
Genomineerd voor meest-positieve-wf-forum-post!
1629.jpg
Over eeuwenoude dijkjes asperges halen. Ik fiets prettiger als ik een doel heb ...
spargel.jpg
Overigens waren we bepaald niet de enigen buiten. Fietsers en wandelaars bij de vleet.
Gisteren even de tegenwind getest onderweg naar het IJsselmeer. Hier vlakbij het plaatsje Scharwoude.
1.jpg
Wij werden afgelopen week gek thuis, Ik was aan het behang aan het pulken en mijn huisgenote was de bestekla op alfabet aan het sorteren. Mijn huisgenote heeft net een week een nieuwe fiets. Conclusie we moesten er even uit.
We hebben toen maar een huisje gehuurd op de Veluwe en een rustige route uitgestippeld om er heen te fietsen heerlijk weer en rust alom.

Klein filmpje te zien op mijn site:
https://twocycling.wordpress.com/2020/0 ... ona-times/
egopro schreef:
do 23 apr, 2020 14:26
Wij werden afgelopen week gek thuis, Ik was aan het behang aan het pulken en mijn huisgenote was de bestekla op alfabet aan het sorteren.
Hahaha! Klinkt behoorlijk psychisch.
Ik heb zelf de gereedschapkist opgeruimd en alle schroefjes, ringetjes, boutjes en dingetjes uit de kast gesorteerd. Ik blijk veel meer RVS M5-inbusboutjes te hebben dan ik dacht.
voor wie nog met vragen zit, over de Corona... hier staat alles overzichtelijk in één grafiek:
https://speld.nl/2020/04/23/alle-data-o ... n-grafiek/
:shock: