Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Omdat we in tijden van corona geen fietstrektochten meer kunnen doen en velen dagelijks een ritje in hun omgeving maken, hierbij een uitnodiging om iets korts over dat dagtochtje te posten: een foto, een mijmering... en ja, ook een 'tochtje op een roeitrainer' of een wandeling zijn welkom.

Ik heb dit onder Algemene bestemming gepost zodat fietsers die zich op dit moment nog in het buitenland zouden bevinden zich eveneens geroepen voelen hierbij aan te sluiten.
Hier alvast een foto van mijn laatste rit naar het werk op 17 maart (tevens mijn verjaardag). Prachtig weer, een mooie rit van 34 km en bevreemdend stil op de weg. Sindsdien werk ik van huis uit.
IMG_2387.jpeg
Mooi dijkje, waar is dat?
Afgelopen week nog een rondje Apeldoorn Arnhem gefietst en een broodje gegeten aan de hoge IJssel. Het was overal heerlijk rustig op de fietspaden, afstand houden was geen probleem.
0530BA96-748F-471E-A588-7A11D2C7AAAD.jpeg
Fedor schreef:
wo 25 mar, 2020 09:01
Mooi dijkje, waar is dat?
Nete-dijk ter hoogte van Duffel, België.

Links op de foto 1 van de vijf drinkwaterbekkens in de buurt.
Net voordat de lockdown werd afgekondigd:

Ik maak nu dagelijks een tochtje over het fietspad in de duinen van Meijendel tussen Scheveningen en de Wassenaarse slag.
Normaal doe ik dit 's ochtends tussen 8u30 en 9u30, gisteren voor de eerste keer bij valavond (foto is van 19u).
Ik merk dat het merkelijk rustiger is bij valavond dan 's ochtends. 's Ochtends zie je veel meer wandelaars, joggers en fietsers dan bij valavond, voorbij de afslag naar de boerderij van Meijendel is het wel rustiger en aangenamer fietsen.
Meijendel duinen WP_20200324_18_54_57_Pro - kl.jpg
Water en duinen bij fietspad Meijendel
Wij bewegen inderdaad meer recreatief nu we geen/minder ww-verkeer hebben. Dit weekend zijn. We eerst op de fiets naar Helvoirt gereden, hebben daar een rondje gelopen (Helvoirts Broek) en daarna teruggefietst naar huis. Omdat het zondag was, en we eerst de (digitale) kerkdienst wilden volgen, zijn. We om 12.30 op de fiets gestapt, we waren om 18.00 weer thuis (totaal 40 km gefietst en 15 km gewandeld).
Mooi wandelgebied, en heel veel gepraat samen, dat gaat wandelend toch beter dan op de fiets.
4A4397EC-8BF2-4A80-ABC9-245A354F779B.png
EEDB2C3D-EE4F-41BB-8960-B5C4EF82E62E.jpeg
06928EF8-E01F-41F5-91E8-F5E683B8F747.jpeg
8605EFEB-C182-4C79-8F58-DCB86856B1ED.jpeg
BACB2FE2-8491-4B18-BDB1-3C38B06F583B.jpeg
11D7AB63-63F1-47D5-840E-BA24334CE31D.jpeg
B2ACD8EC-A68C-4930-920C-4E4D8D81D68D.jpeg
04732CD3-9CF8-4BEC-A313-DCA4FBE4DD34.jpeg

Bijlagen

1 (3).jpg
Bij Clinge
Lange fietstocht op dinsdag 17 maart omdat ik dacht dat het de laatste keer voor lange tijd zou zijn. Problematische Schelde-oversteken.
Peter, je was in mijn achtertuin,Elzenburgbos is ongeveer 5 min lopen! Ikzelf heb vanmorgen met mijn 81-jarige racefietsvriend bijna 80 km gefietst met koffie bij Natuurbegraafplaats Maashorst. (Die zijn nog open want onmisbaar in deze barre tijden :? >)
2020-03-25 11.55.502.jpg
monty.jpg
Montgomery, meestal een war zone voor fietsers.
brunei.jpg
Op de Rooseveltlaan, ambassadewijk, wapperde een spectaculaire vlag die ik nooit eerder had gezien. Bleek Brunei.
Een tochtje door de weteringsebroek. Zon, Water en Avaghon...
FB_IMG_1585143129960.jpg
FB_IMG_1585143121067.jpg
Afgelopen zaterdag, een tocht op de stadsfiets door Amsterdam.
Laat op de avond weer in de stad, de grote pleinen af. Allemaal leeg en geen hond te zien. Nu ja, alleen op het Rembrandtplein dus.
Verstilde stad, mooi maar beklemmend.
(Krijg de foto's er nu niet bij, dat wordt vanavond vanachter het bureau)
Fiets de laatste week veelal in Haarlemmermeerpolder en in de duinen tussen Noordwijken en Katwijk
Soms met de racefiets dan weer met de vakantiefiets.
Gelukkig hebben we net een prima fietsreis in Zuid Afrika achter de rug :D :D
Dirk
Ik heb vandaag iets gedaan, waar ik normaal met een grote boog omheen fiets: een fietstocht door Schiphol. Me in de tunnel onder de landingsbaan laten zuigen. Een onwerkelijke ervaring: lege parkeerterreinen, nauwelijks lawaai van opstijgingen en landingen. Zoekt je rust, dan moet je nu naar Schiphol. In het Amsterdamse Bos en langs de Amstel was het niet zo rustig.
Ik fiets nog steeds minimaal 3x per week 8) (ik wil er niet aan denken als het niet meer zou mogen, is voor mij eerste levensbehoefte).
En mag ook nog steeds op voor woon-werk fietstochtjes.

Rondje Tienhoven
BEC52093-29BC-4EE6-B07D-2003FF9238AD.jpeg
CarlW schreef:
wo 25 mar, 2020 14:04

Montgomery, meestal een war zone voor fietsers.
Wow, indrukwekkend. Foto genomen rond de middag, voor zover ik het kon achterhalen (gezien de schaduwen)? Ligt op een van mijn routes naar het werk. Meestal is het er een beetje drukker.
Zelf kan ik geen dagtochtjes meer maken. Heb enige symptomen - niks ergs, gelukkig - en moet van de huisarts een week in quarantaine.
Mevrouw non-fixie en ik werken nu beiden noodgedwongen vanuit huis, dus wel een mooie gelegenheid om onze "nieuwe" Snels (Snellen?) eens aan een testrit te onderwerpen:

Afbeelding
nicolevelo schreef:
wo 25 mar, 2020 08:15
... fietsers die zich op dit moment nog in het buitenland zouden bevinden ....
8)

Hierbij dan 2 foto’s uit de omgeving van Sarnia, Canada.
De winter loopt op z’n eind, :lol: Hoewel dat niet betekend dat het helemaal gedaan is met het winterse weer, zijn we hier (gelukkig) wel af van temperaturen van -20 graden Celsius of nog lager...

Fietsen? Na het werk.
Begin deze week nog tussen de sneeuwbuien door.

Groet,
Tom.

Bijlagen