Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden

560 berichten
Bridgestone SM schreef:
di 31 mar, 2020 12:52
belangrijker is dat de banden zelf heel veel beter zijn: lek is zeldzaam, "canvas-breuk" komt hoegenaamd niet meer voor, slijtage is ook veel minder etc etc.
Toch waren er in het begin ook al banden die niet heel erg slecht moeten zijn geweest, gezien dat Sir John Foster Fraser in 1896 met tree vrienden ging fietsen en in twee jaar en twee maanden 19.237 mijl om de wereld fietsten. Daarvan zullen heel veel kilometers onverhard zijn geweest.
Afbeelding
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Foster_Fraser
Leon schreef:
di 31 mar, 2020 13:10
dat Sir John Foster Fraser in 1896 met tree vrienden ging fietsen en in twee jaar en twee maanden 19.237 mijl om de wereld fietsten.
Cool! Wikipedia linkt naar een rechtenvrije pdf van het boek dat hij over die reis heeft geschreven: Round the world on a wheel. Ga ik eens induiken, denk ik.
Polling schreef:
di 31 mar, 2020 11:57
Geen fietstocht, maar een woon-werk-wandeling. Soms moet ik toch naar kantoor (scannen, printen enz) en dan loop ik lekker een stevig uurtje naar het werk.
1.jpeg
Gisteren hadden we een thuiswerkdag. Dan lopen we een rondje. Deze keer met heel koude wind en een hagelbui.
2.jpeg
Dit alles in het kader van #frisseneus.
Mooie foto's Polling, helemaal on-topic en dank voor het delen!
Gisteren aan het eind van de middag tijdens een wandeling in de Drunense Duinen:
2020-03-28 18.15.11.jpeg
En bij de herberg in Giersbergen was het net zo leeg, onwerkelijk.
Ik zag van de week dat ze het terras met rood-witte linten hadden geblokkeerd. Er blijken mensen gewoon te gaan zitten... hopelijk is men inmiddels wijzer
Gisteren langs de lepelaarskolonie bij het moerasje aan de Buitenliede ( Haarlem) gereden. Die kolonie komt ieder jaar vrijwel op dezelfde dag aan. Het bijzondere is, dat deze beesten in de bomen hun nesten hebben gemaakt. Als buren hebben ze reigers.Het is daar vlakbij de Zoete inval, erg druk. Een autoweg, een tankstation, een spoorlijn, het kan niet op.
Toen weer verder, het Spaardammergebied in. Veel vogels, wat fietsers, want er woei een stevige wind. Met een grote boog via IJmuiden door de Kennemerduinen weer terug naar Hoofddorp. Heerlijke zestig kilometertjes en met een lekkerbekkie in de buik fietst het nog fijner.

En vandaag fietste ik vanwege de nasmaak weer via de duinen naar mijn geboortedorp. Naar 'Jan met de lamp', een monument op de kop van de haven. Maar helaas, het visrestaurant was dicht. Niet getreurd, er zijn er meer. En zo peddelde ik onder een heerlijk zonnetje weer naar huis. Wel erg druk vandaag. Veel fietsers, wandelaars, gezinnen die net als ik van dit schitterende weer genoten. En weer met een smakelijk vissie in de buik door de prachtige duinen naar huis.
Hopelijk komen er nog meer mooie dagen aan.

Ger
Een tochtje in de omgeving. Het was bevreemdend stil overal.
20200331-DSCF4179.jpg
Wel erg druk vandaag.
tegenover
bevreemdend stil
.
Heel opvallend deze tegenstellingen. Afgelopen zondag 80 kilometer gefietst door een verstild Oost Brabant, terwijl een collega van mij het op de Maasboulevard aan de noordzijde van Den Bosch gevaarlijk druk vond. Overigens vandaag ook met mensen gesproken die zomaar een handvol bekenden van hen opnoemden die afgelopen week (aan Corona?) zijn overleden.
Afgaande op de ervaringen van afgelopen weken is het weekend nu niet meer het moment om er op uit te trekken.
Vanmiddag met het mooie zonnige weer door het Veluwse boerenland naar het Reevediep gefietst. Dit is een vrij nieuwe verbinding tussen de IJssel en het Drontermeer, aangelegd in het kader van "Ruimte voor de rivier". Sinds vorig jaar zomer loopt de Zuiderzeeroute (nu ook nog LF23) ook hier langs.
IMG_20200331_1436.jpg
Aan het Reevediep, op de achtergrond de brug over dit water richting Kampen.

Langs het Drontermeer fiets ik via Noordeinde over de Zomerdijk naar Elburg, waar het in de oude binnenstad erg rustig is.

IMG_20200331_1533.jpg
Stil op straat in Elburg.

Vanaf Elburg volg ik het fietspad zo dicht mogelijk langs het Veluwemeer. Af en toe zie ik een andere fietser of een paar wandelaars. Langs een paar campings die er verlaten bij liggen fiets ik weer terug naar huis.
IMG_20200331_1605.jpg
Dicht aan het Veluwemeer tussen Doornspijk en Nunspeet
nicolevelo schreef:
di 31 mar, 2020 20:44
Een tochtje van 75 km in de omgeving. Het was bevreemdend stil overal.

20200331-DSCF4179.jpg
Heel mooi. Volgens mij heb ik hier al gefietst, ik dacht aan een stuk onverhard op de knooppuntenroute tussen Nijlen en Herenthout, maar ik kan het niet terugvinden...
Leon schreef:
di 31 mar, 2020 21:11
Afgaande op de ervaringen van afgelopen weken is het weekend nu niet meer het moment om er op uit te trekken.
Het is hier elke dag druk (veel bejaarden op e-bikes die helaas vaak de vouwen uit mijn wandelbroek rijden) maar in het weekend (vooral komende zondag) zal het wel vroeg opstaan worden om de nog grotere drukte te ontlopen (dan wil ik weer sinds langere tijd een stuk gaan fietsen).
JJFietst schreef:
di 31 mar, 2020 21:12
Vanmiddag met het mooie zonnige weer door het Veluwse boerenland naar het Reevediep gefietst. Dit is een vrij nieuwe verbinding tussen de IJssel en het Drontermeer, aangelegd in het kader van "Ruimte voor de rivier".
Dit kende ik nog niet. Een fraai stukje!
Vandaag een mooi tochtje langs Landgoed Beekzicht gemaakt. Het was weer lekker rustig :wink:
143F6D21-69F5-46C7-8CF9-3563B8477ED2.jpeg
Laatste dag van maart nog mooi tochtje naar Rhenen en Blauwe Kamer gemaakt!

Bijlagen

Nu ik nieuwe banden heb, kon ik het natuurlijk niet laten om er vanmiddag op uit te trekken:

1 (12).jpg

Merci aan Nicolevelo voor het mooie rondje! Verrassend veel mooie gravel in die contreien en misschien niet de juiste banden hiervoor maar dat moet b-c niet weten ;-)
CarlW schreef:
di 31 mar, 2020 15:26
Leon schreef:
di 31 mar, 2020 13:10
dat Sir John Foster Fraser in 1896 met tree vrienden ging fietsen en in twee jaar en twee maanden 19.237 mijl om de wereld fietsten.
Cool! Wikipedia linkt naar een rechtenvrije pdf van het boek dat hij over die reis heeft geschreven: Round the world on a wheel. Ga ik eens induiken, denk ik.
Dank je voor de tip, Carl!

Rond de wereld hebben we, mevrouw non-fixie en ik, niet gehaald vanmiddag. Het bleef bij een rondje om het Braassemermeer.

Afbeelding

Afbeelding

Het was wel frisjes. Gelukkig had iemand in ieder geval aan deze jongens gedacht. :)

Afbeelding
bdr schreef:
wo 01 apr, 2020 22:19
Merci aan Nicolevelo voor het mooie rondje! Verrassend veel mooie gravel in die contreien en misschien niet de juiste banden hiervoor maar dat moet b-c niet weten ;-)
En waar is dat dan? Gravel is iig een goede ondergrond om de meeste andere fietsers te vermijden.
Tochtje van gisteren: Merelbeke --> [langs Schelde] --> Dendermonde --> [Langs Dender] --> Denderleeuw --> Merelbeke.
Nog wat 'sexy kasseien', maar deze keer een Belgisch compromis tussen behoud van historisch wegdek en enig rijcomfort
Ook nog een molentje - maar deze keer niet voor Martin :wink:

Bijlagen

Sexy kasseien?? Ik noem dit wanstaltig lelijk! :shock: