Additionally, paste this code immediately after the opening tag: FW: Ik ontdek net dat de eerste hotels weer open zijn - Forum Wereldfietser

FW: Ik ontdek net dat de eerste hotels weer open zijn

Ik plaats in dit draadje enkele berichten n.a.v. een mededeling van Wim in het draadje 'Post hier iets over je dagtocht tijdens de coronatijden' die uitnodigt tot off-topic reacties.

Wim schreef:
di 28 apr, 2020 18:40
Ik ontdek net dat de eerste hotels weer open zijn (met diner en ontbijt). Kamperen zou leuker zijn, maar zo kun je als je dat wil in elk geval weer een weekend weg in plaats van een dag.
jony schreef:
di 28 apr, 2020 19:31
Wim schreef:
di 28 apr, 2020 18:40
Ik ontdek net dat de eerste hotels weer open zijn (met diner en ontbijt). Kamperen zou leuker zijn, maar zo kun je als je dat wil in elk geval weer een weekend weg in plaats van een dag.
kamperen kan ook , https://www.campingsprivesanitair.nl/
Fedor schreef:
di 28 apr, 2020 19:49
willem.m schreef:
di 28 apr, 2020 19:34
jony schreef:
di 28 apr, 2020 19:31
kamperen kan ook , https://www.campingsprivesanitair.nl/
Mag dit svp in een nieuw draadje worden voortgezet?
Graag. Prijziger dan trekkersplaats natuurlijk (staanplaatskosten) maar toch heel interessant. Goed initiatief trouwens.
Eric op de Fiets schreef:
di 28 apr, 2020 23:28
Wim schreef:
di 28 apr, 2020 18:40
Ik ontdek net dat de eerste hotels weer open zijn (met diner en ontbijt). Kamperen zou leuker zijn, maar zo kun je als je dat wil in elk geval weer een weekend weg in plaats van een dag.
Hier op de veluwe zijn ook al hotels open, eten alleen voor de hotel gasten. Ik zag ook al een aanbieding uit Eupen, Limburg en Loppersum. Dat is toch een mooi tochtje tijdens deze covid-19 tijden. :D
Ruud-H schreef:
wo 29 apr, 2020 09:36
Eric op de Fiets schreef:
di 28 apr, 2020 23:28
Ik zag ook al een aanbieding uit Eupen, Limburg en Loppersum. Dat is toch een mooi tochtje tijdens deze covid-19 tijden. :D
Vreemd, een aanbieding uit Eupen, terwijl België nog op slot zit..... :?
In België mogen hotels open zijn, maar niet de bar, ontbijtruimte, restaurant.
Mogelijk willen ze dan wel iets om te eten naar je kamer brengen.

Ik zou ze toch eerst bellen om te weten wat je kan verwachten ter plaatse.
Maar ik weet niet of je de grens over geraakt als toerist....
Vrienden hebben ook gewoon de benb open, met mogelijkheden om te eten op de kamer. Kamer7 te Diever.
Hier nog een linkje over campings:
Marjan schreef:
di 28 apr, 2020 18:46
Natuurkampeerterrein in Wijnjewoude is open muv sanitair

Hier een lijst met campings met prive sanitair.
https://www.kampeermeneer.nl/camping-me ... -sanitair/
Blackbelt schreef:
wo 29 apr, 2020 10:27
In België mogen hotels open zijn, maar niet de bar, ontbijtruimte, restaurant.
Mogelijk willen ze dan wel iets om te eten naar je kamer brengen.

Ik zou ze toch eerst bellen om te weten wat je kan verwachten ter plaatse.
Maar ik weet niet of je de grens over geraakt als toerist....
Ik vraag me af of dit correct is. In België mogen mensen niet eens naar hun eigen buitenverblijf gaan, familiebezoeken zijn verboden en enkel essentiële verplaatsingen zijn toegestaan (woonwerk, hulp aan anderen en een frisse neus halen). Logeren in een hotel lijkt me niet compatibel met deze maatregelen.

Wel hebben enkele hotels hun infrastructuur beschikbaar gesteld voor mensen zonder woonplaats.
Ik zag dat mijn post in het andere draadje is verwijderd. Wellicht omdat het er daar niet in hoorde, maar dit nieuwe draadje hier dan wel de ruimte voor biedt. Dank je Willem voor het openen hiervan.

In onze omgeving (Hellendoornse berg) zit een hotel met een uitstekende keuken, waar wij nog wel eens in het restaurant een vorkje gaan prikken, of na een rondje fietsen op het terras wat gaan drinken en eten.

Afgelopen dagen kreeg ik van hun een e-mail met een aanbieding. Je kunt er twee nachten overnachten, incl. ontbijt en 3-gangen diner. Ook vertelden ze dat ze mooie wandelroutes en fietsroutes klaar hebben liggen voor hun gasten.

Het is dat twee overnachtingen met twee personen best een smak geld is, voor één nachtje zou ik het nog in overweging nemen. Kun je toch uit eten, heb je een overnachting in een prachtige kamer, 's morgens een heerlijk ontbijt en dat alles in een prachtige fiets- en wandelomgeving.

edit: De fiets- en/of wandeltochten zouden zich dan zelfs kunnen beperken tot het toegestane rondje om het dorp :wink:

Dat mijn vrouw lekker kookt, onze tuin aan het bos grenst en we de fiets zouden kunnen pakken in deze zelfde omgeving maakt dat ik er toch maar van af zie en de centen in mijn zak houd.
In veiligheidsregio's waar dat niet uitdrukkelijk verboden was, is veel accommodatie met eigen sanitair open gebleven. Zeker als je er ook een eigen kookgelegenheid had, zoals appartementen, studio's en vakantiehuisjes. Het is alleen een beetje zoeken naar de grenzen en regels van veiligheidsregio's. Zeeland was het strengst: daar mogen alleen zakelijke gasten in hotels overnachten. In Hollands Midden zijn naast campings ook B&B's en strandhuisjes gesloten.

Als het virus geen roet in het eten had gegooid, waren wij het afgelopen weekend met een veerboot vanuit Zuid-Engeland naar Noord-Spanje gevaren. Dat die vakantie niet door zou gaan, werd voor ons in maart al duidelijk. Lastig is wel, dat Corrie twee van de drie geplande weken niet naar een later tijdstip mag verplaatsen. Thuis blijven is voor haar geen optie, want dan gaat ze toch weer achter de pc zitten om allerlei dingen voor te bereiden. Bovendien is zij hard aan vakantie toe. Daarom zijn we op zoek gegaan naar overnachtingsmogelijkheden in Nederland. Afgelopen weekend hebben we 6 appartementen en natuurhuisjes in 5 provincies geboekt, waar we vanaf 2 mei steeds 1 tot 4 nachten door gaan brengen. Lastig is wel dat nogal wat huisjes alleen voor een weekend of midweek zijn te boeken. In ieder geval kunnen we zo weer een paar weken fietsen buiten de door ons platgereden contreien rond Leiden en Amsterdam.
Zo hbben wij het risico niet genomen en in juni een week een campingplek met prive-sanitair geboekt in Twente, en twee weken een soort kampeerhut met eigen sanitair in Drenthe. Die laatste kunnen we overdoen aan dochter, als de boel verder open is dan we nu verwachten en een fietstocht van camping naar camping weer mogelijk is. Ik verwacht dat niet in juni.
Ook bij ons geldt dat het opschuiven van geplande vakanties niet wordt gepropageerd. En tov collega’ s vind ik het ook geen goed idee, allemaal in september/oktober weg willen...
In Duitsland zijn een aantal hotels open maar voorlopig alleen voor zakelijke reizigers.
Het zou mij niks verbazen als die over een paar weken wel weer open gaan voor toeristisch verkeer. Een mooi overzicht staat altijd op www.spiegel.de

Vakantie verplaatsen heb ik gelukkig wel kunnen doen. Het is momenteel zo druk op het werk dat ieder uur dat iemand extra wil werken welkom is.
En wat te doen met het nog steeds geldende ‘blijf thuis’?
DeFiets schreef:
wo 29 apr, 2020 20:18
En wat te doen met het nog steeds geldende ‘blijf thuis’?
Ik ben bang dat dat snel weer terugkomt. Iedereen zit nu te fantaseren om absoluut het maximale uit de anderhalvemetersamenleving te halen waardoor straks quasi iedereen de hele dag op anderhalve meter van meerdere mensen zit, plus de nodige sorrykantochgebeuren-vergissinkjes. Ik denk, durf de gok te wagen, dat anderhalve meter dan niet voldoende is. Ik denk dat af te leiden uit de toch behoorlijk teleurstellende snelheid waarmee de epidemie in ons land en in en de ons omringende landen, B, D, teruggedrongen wordt. Laten we hopen dat het meevalt.
Leon schreef:
wo 29 apr, 2020 20:40
.... Ik denk dat af te leiden uit de toch behoorlijk teleurstellende snelheid waarmee de epidemie in ons land en in en de ons omringende landen, B, D, teruggedrongen wordt. Laten we hopen dat het meevalt.
Op basis van de berichtgeving over de cijfers valt mij die snelheid juist mee. Ga maar na: de uitbraak begon twee maanden geleden pas echt goed. Ik had half maart ook niet gedacht dat de meeste mensen zich blijkbaar zo goed aan de richtlijnen zouden houden. Ik ben wel bang dat de discipline minder wordt, zeker als veel mensen flink in de sociale en/of financiële problemen gaan komen. Nog even volhouden! En zo niet, dan wordt het (vele) maanden lang conditioneren op macroniveau. Maken we dat ook eens mee.
Het gaat lang duren. Totdat er een vaccin is zitten we grotendeels vast aan de anderhalvemeter - samenleving. Diverse deskundigen in de media stellen dat als de ontwikkeling van het vaccin meevalt, dit bijvoorbeeld volgend jaar zou kunnen. Als het zodanig tegenvalt dat een goed vaccin helemaal niet lukt (en die mogelijkheid is er) dan zit er niets anders op dan stukje bij beetje immuniteit op te bouwen, zonder de zorg te zwaar te belasten. Dan kan de crisis een aantal jaar duren.
Veel mensen hier spreken over een termijn van weken of maanden dat maatregelen van kracht moeten blijven. Die krijgen gelijk als er op die korte termijn al een vaccin bereikbaar komt, of goede medicijnen. Maar ik ben bang dat het er niet met een paar weken of maanden zal zijn.

Ik vang de stelling op: "als iedereen die dat zou willen naar buiten gaat, dan kunnen we ons niet aan de anderhalve meter houden." Nederland heeft volgens mij toch meer ruimte dan die mensen denken. Het gaat er om hoe we dat doen. Drukke plekken als ov, stations, toeristische hotspots, markten, sommige winkels, evenementen, concerten/theater, waar vroeger veel mensen dicht op elkaar zaten, die blijven te vermijden. Bij goede verspreiding is er buiten genoeg ruimte. Dit is op sommige plekken moeilijk, en op heel veel plekken makkelijk. Op de lastige plekken zal de overheid met maatregelen en handhaving op moeten treden. De burgers moeten hun best doen om te zorgen dat dit zo min mogelijk nodig is, door slim te zijn als ze naar buiten gaan. Hoe meer mensen er buiten zijn hoe meer we moeten opletten, maar er kan toch veel.

Natuurlijk denk ik ook dat buitenlandse fietsreizen voorlopig even een brug te ver zijn. Van de mensen die vinden dat je in deze crisis altijd thuis moet blijven horen we soms teksten als: "wat is er nu zo moeilijk om je een paar weken aan "de" regels te houden? Dan kunnen we er daarna weer op uit." Ik ben bang dat het niet om weken gaat. Op de langere termijn hebben we ook met andere problemen te dealen, daarom is er wat voor te zeggen om de maatschappij in een lage versnelling door te laten gaan tijdens de crisis. Niet alleen de noodzakelijke dingen maar ook behoedzaam familiebezoek en andere zaken die voor plezier in het leven zorgen, zolang de anderhalve meter daarbij makkelijk te handhaven is. (of eventueel normen die voor die anderhalve meter in de plaats zullen komen als er meer kennis beschikbaar zal zijn)

Altijd thuisblijven om alle mogelijke (ook de zeer zeer kleine) onzekerheden uit te sluiten, of uit solidariteit omdat patiënten ook niet naar buiten kunnen, zal een te hoge maatschappelijke, sociale en economische prijs van ons vragen als de crisis vele maanden of zelfs meerdere jaren zou duren. Zo ver is het nu nog niet, maar een behoedzaam blijven bewegen in de openbare ruimte lijkt me op de lange duur realistischer dan vasthouden aan een strenge lockdown, wat overigens ook een soort experiment is waar weer andere (en grote) onzekerheden aan vast zitten.

Hans
javb2812 schreef:
wo 29 apr, 2020 23:38
Het gaat lang duren. Totdat er een vaccin is zitten we grotendeels vast aan de anderhalvemeter - samenleving.
Voeren andere landen dit trouwens ook in? Ik lees er weinig over...

Mocht dat niet het geval zijn, en de impact blijkt gering, dan zal dat in NL niet houdbaar zijn (of de overheid moet het als een goede melkkoe gaan zien).
Mensen, voor algemene vragen en opmerkingen over corona is al een topic, namelijk: Corona: wel of niet fietsen.
Dit draadje gaat over hotels die weer over gaan, denk hier even om
moderator schreef:
do 30 apr, 2020 07:23
Dit draadje gaat over hotels die weer over gaan, denk hier even om
Accoord.

Premier Rutte benadrukte gisteren dat hotels bedoeld zijn "voor als mensen echt daar moeten overnachten".

Rutte: hotels niet bedoeld als dinerlocatie
Rutte vindt het asociaal als mensen in hotels uit eten gaan terwijl ze daar niet hoeven te slapen. "De hotels zijn bedoeld voor als mensen echt daar moeten overnachten en dus niet thuis kunnen koken. Dan mogen de hotelgasten daar wat eten." Dat mensen daar misschien misbruik van maken is geen reden voor het kabinet om andere restaurants dan de hotelrestaurants te openen. "Als Hugo en ik ieder loophole zouden moeten dichten dan zijn we een kinderspeelplaats aan het runnen. Ik denk dat we allemaal een beetje moeten blijven nadenken."

Bron: https://nos.nl/liveblog/2332115-rutte-n ... iveau.html