Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Corona-vakantie in NL (Twente en Drenthe) - Forum Wereldfietser

Corona-vakantie in NL (Twente en Drenthe)

Toen we in april de overtocht naar Engeland annuleerden, was het Zeker: Dwars door Engeland ging het in 2020 niet worden, de eerste week van de vier weken vakantie in juni konden we ook bij de baas teruggeven, maar voor de andere drie weken zochten we een alternatief.
Twee opties: niks doen, afwachen, en hopen dat er nog iets mogelijk was als de vakantie zou beginnen. Vesoepelde regelingen zouden wellicht een trektocht door NL of DE mogelijk maken, maar ja, zo niet, dan zou boeken voor een alternatief wel eens ingewikkeld kunnen worden.
Dus maakten we de keuze om te gaan boeken. Kampeerplekken met sanitair waar mogelijk, en anders een kampeerhut oid met sanitair. Het heeft een paar mails en telefoontjes gekost, maar het is gelukt. Eerst een week in Twente, comaping met prive-sanitair, daarna 12 dagen in Drenthe, Gasselte, een studio met alles erop en eraan. En de overbruggende twee nachten konden later nog worden ingevuld op een natuurkampeerterrein waar ze en porta-potti op de kampeerplek konden plaatsen.

Kort gezegd: het is ons alles meegevallen. Het is natuurlijk anders dan een trektocht met alles op de fiets. Elke dag wat nieuws en wat anders, en bij regen ook gewoon opstappen, dat doe je minder gemakkelijk bij een standplaatsvakantie. En na een paar dagen ken je de omliggende km’s van de plek ook wel. Waar we bij een trektocht ‘s avonds altijd een rondje rondom de caming lopen, is dat nu de eerste twee avonden leuk. En de fiets- en wandeltochten die we nu uitzetten, zijn altijd rondjes, waarbij je dus na een keer of vijf de eerste en laatste km’s ‘bekende plekjes’ egenkomt.

Maar het heeft zeker ook voordelen. De afstand thuis-campings is voor ons te groot om met de fiets in 1 dag te doen. De fiets in de trein was de planning, maar mocht niet meer. Dus de fietsen op de dager achetop de auto. En ja, dan heb je een auto bij je. En dus ruimte. En dus grote stoelen, een iets grotere tent, een kleine skottelbraai...
en in de stuio is een koelkast. Dus hoef je niet meer dagelijks boodschappen te doen. En als het regent, kook je binnen. En zit je goed, en niet te krap. En er is een TV (nog niet aan geweest)...
Hieronder een paar fotootjes van de tochten van de de afgelopen weken. Niet alleen de mooie natuurfoto’s, maar de foto’ s van ‘onze’ manier van corona-vakantie.
AA9DD130-437C-4C3D-872E-B4EA30345868.jpeg
B5998A3F-A3B0-4B14-A641-BDA1F815C0E1.jpeg
3D1D2EEA-1AF6-4E87-8C8C-BDB005DF0B8F.jpeg
808A9358-975C-4174-999F-4636B0AC4963.jpeg
Polling schreef:
do 25 jun, 2020 23:09
[...] comaping met prive-sanitair,
Soort comazuipen voor ouderen? Wel handig, om dan privé-sanitair te hebben. ;)

Fijn dat jullie het, zo te lezen, naar jullie zin gehad hebben!

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
vr 26 jun, 2020 00:19
Polling schreef:
do 25 jun, 2020 23:09
[...] comaping met prive-sanitair,
Soort comazuipen voor ouderen? Wel handig, om dan privé-sanitair te hebben. ;)

Fijn dat jullie het, zo te lezen, naar jullie zin gehad hebben!

Groetjes,

Carl
Typen op de iPad...
Niets mis toch met een standplaatsvakantie in een niet-bekend gebied? OK het is "anders" (moeten we zeggen "burgerlijker" ;)) maar...
Minder gewicht meezeulen op de fiets
Niet dagelijks op- en afbreken (scheelt tijd)
Mee "luxe"
Minder "transfer-stukken" dus mooiere routes (OK uiteindelijk ken je het gebied ook wel weer natuurlijk).

Hmmm tijd voor een afsplitsing van de vereniging? :lol: :lol: :wink:

Maar mooi dat het goed bevalt :D
Op foto 2 zitten jullie (deels) onder een eikenboom (wel met lange mouwen). Geen last gehad van rupsen?
Nog niet, maar het is wat moeilijk te bepalen vind ik, alles prikt en ik zit onder de bulten, maar niet van de rupsen... met dit weer in een koel bos vliegen de prikbeestjes je om de oren, en insmeren doen we blijkbaar altijd te laat...
Het is ondoenlijk om de eiken te omzeilen, dan moet je heeeeeel creatieve routes maken.

In bijlage nog een paar foto’ s van de tochten, maar dan meer wat we hebben gezien ipv hoe we hebben gereisd. Het is een kleine selectie uit de 200 foto’s die ik heb gemaakt. ;-)
54F0DE31-25B3-476A-BF20-3B4E7BEF2846.jpeg
74359017-E9BB-4572-8DF2-FB5144701A95.jpeg
0830C15A-29E1-4EF4-BD7D-5131D79896B2.jpeg
6605D567-A4F1-4552-BDA0-DAAFEB4B2DAF.jpeg
7108A824-1AB7-4BC1-9F62-87DCE13A8786.jpeg
Polling schreef:
vr 26 jun, 2020 17:20
...maar dan meer wat we hebben gezien ipv hoe we hebben gereisd.
Zo fotografeer ik (vrijwel) altijd ;)

Mooie foto's, en meer bewolking dan in het zuiden (en met alleen blauwe lucht zijn de foto's toch wat saaier).
De foto’s met bewolking zijn van de eerste twee weken, de afgelopen week hier ook strakblauw.

En voor wat betreft de foto’s: pas nadat we de albunms van mijn ouders gingen uitzoeken na het overlijden, ben ik me gaan realiseren dat de mooie foto’s waar hij trots op was, niet de foto’s zijn waar je als (kelin)kind herinneringen aan hebt en die je wilt bewaren voor later. De foto’s van de tent met de mensen, gezellig samen eten, koken, bezig zijn, dat zijn de foto’s de we bewaren en die voor latere generaties leuk zijn. De foto van dat kerkje, die vogel, die berg, die zijn dus later niet meer interessant.
Dat is mijn ervaring ook.
Plaatjes van natuur of gebouwen verdwijnen snel uit beeld, je bladert er even door omdat je er was.
Plaatjes met de mensen die je lief hebt, die beklijven veel meer.