Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen op Corfu, red ik dat? - Forum Wereldfietser

fietsen op Corfu, red ik dat?

Beste forummers,

Ik ben geen fietser en ik kom hier alleen maar binnenvallen met 1 vraag. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Eerdaags vertrek ik, vrouw van 50, samen met mijn man naar Corfu voor een 8 daagse fietsvakantie. Het gemiddelde aantal km is 40 per dag. Ik dacht dat 40 km niet zo ver was maar op de routeplanner zie ik dat het toch wel een flinke afstand is. Ik heb mij ook niet gerealiseerd dat het zo heuvelachtig is op Corfu.

Mijn lichamelijke conditie is wel goed te noemen (doe redelijk zwaar werk en wandel 2 uur per dag). Zou ik dat hiermee redden?

Groet,
Benq
Benq, 40 kilometer kan bijna iedereen wel, zeker als je er de hele dag over kan doen. Corfu is inderdaad niet vlak, ik denk echter dat als je een goede kaart of GPS (met hoogtekaarten) hebt je ook zonder al te grote inspanningen je hier prima zal kunnen fietsen. Nu weet ik niet of de routes al vast staan of dat je vrij bent in hoe je het eiland beleeft, maar als de heuvel toch te steil is kun je altijd gaan lopen, ik denk dat er weinig fietsers hier zijn die kunnen zeggen dat ze nooit eens afgestapt zijn omdat het toch even iets te veel was. Je bent tenslotte op vakantie, ik zou zeggen geniet en laat je door niets of niemand opjagen.

Peter
Ik denk ik dat het je wel gaat lukken. 40 km is niet zo heel veel. In Nederland doe je het in twee uur, maar op Corfu heb je er de hele dag voor. Bedenk dat gemiddeld de helft stijgt en de helft daalt. Die laatste helft gaat vanzelf, dus hoef je eigenlijk maar 20 km te fietsen. Zelfs al zou je moeten lopen dan zou je dat nog lukken. Ik denk/hoop echter dat je een fiets hebt met veel versnellingen want dat maakt het aangenamer. Als het warm is zorg dan voor genoeg water en verkoeling. Doe het gewoon rustig aan en geniet van de omgeving.
Leon
Bedankt voor de antwoorden. Dat moet gaan lukken, ik gen gerustgesteld.

Groet,
Benq
Ik ben ook gerustgesteld, omdat je schrijft "dat moet gaan lukken" :wink: .
Fietsen is namelijk in grote mate ook een mentale sport. Als je er zelf in gelooft, gaat het eens zo goed. Dat je een goede conditie hebt, is dan mooi meegenomen.
Je bent geen fietser, schrijf je, maar het risico bestaat altijd dat je er na deze reis eentje wordt... ook vrouwen van 50 zijn hier niet per definitie immuun voor 8) .
In de laatst uitgekomen "Op Pad" van de ANWB staat een artikel over wandeltocht op Corfu.
Het is wat anders dan fietsen maar misschien heb je er toch wat aan.
Een paar jaar geleden hebben we vanuit een vaste standplaats op Corfu en Kefalonië diverse dagtochten gefietst.
Vooral Corfu is prachtig fietsen. De meeste wegen zijn er heerlijk rustig. De klimmetjes vaak niet te lang en niet te stijl. (behalve de Pantokrator op)
Neem de tijd, neem wat te eten en voldoende drinken mee en geniet evan.