Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lekker slapen. Wat gebruik je dan als kussen? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Lekker slapen. Wat gebruik je dan als kussen?

Volgens mij nog niet voorbij zien komen: Een (half) opgeblazen waterzak? Meestal gebruik ik gewoon een stapeltje kleding maar als ik een 4-6l waterzak mee heb dan is dat een mooie basis 8)
Ik neem een compressible pillow mee van Thermarest. Die gaat in een kussensloop met m'n fleecetrui eronder en ik slaap heerlijk! Lekker comfortabel, en doet nauwelijks onder voor mijn kussen thuis,

groet, Corine.
Ik heb ook wel gekampeerd en ik gebruik opblaasbare kussens, van hetzelfde materiaal als luchtbedden. Ik heb gedurende zowat ruim anderhalf jaar aan jeugdherberg-overnachtingen mijn hoofd te ruste gelegd op ontelbare kussens in tal van soorten afmetingen dikte of comfort. Dus je weet niet wat je op de plaats van bestemming verwacht, wat voor kamer, wat voor sanitair en wat voor bed....
Hier een foto van mijn slaapkamer in de youth hostel van Dublin in Ierland (2014). Midden in de nacht werd ik wel gewekt door laat aankomende gasten, die net van het vliegveld kwamen! Deze youth hostel heeft drie eigen shuttle-busjes voor vervoer naar en van het vliegveld, wat een service! Ik deed het gewoon op mijn fiets.

Afbeelding
Afbeelding

Een bijzondere foto uit 1981 met mijn bed (met de rode stuurtas erop) in Polen. De Poolse jeugdherbergcentrale PTSM (Polskie Towarzystwo Schronisk Młodziezowych) onderhield in 1981 meer dan 160 jeugdherbergen. Naast de vaste jeugdherbergen (in het Pools: schronisko’s) in de grotere plaatsen waren er tijdens de zomervakanties in veel scholen klaslokalen ingericht als tijdelijke jeugdherbergen. Op mijn fietstocht ben ik enkele dergelijke scholen tegengekomen. Men moest wel erop bedacht zijn dat de accommodaties hier sober zijn.
In Oswieçim lag de jeugdherberg aan de noordkant van het dorp. Dit was een skolne-schronisko. Op de plaats waar normaal schooltafels stonden, waren er stapelbedden opgesteld. Vijftig in totaal, verdeeld over drie klaslokalen. Zoals overal in Poolse scholen hing het staatswapen van Polen prominent boven het schoolbord. Een overnachting kostte hier 35 złoty’s, wat neerkwam op 2 gulden en 77 cent. Dat was zowat een tarief uit de jaren vijftig! Het was wel heerlijk slapen.
In de keuken je eigen maaltijd zelf koken. De andere gasten waren Poolse jongeren, wat wel erg gezellig was. Er was geen enkel toezicht en de schooldirecteur, die ook als vertegenwoordiger namens de PTSM optrad, woonde elders in het dorp en hier alleen langs kwam om het geld te innen. Daardoor konden zowel jongens als meisjes hier gemengd slapen. En dat in het vroom katholieke Polen! Er werd een groepsfoto van ons gemaakt, die ik later van ze heb ontvangen, heel aardig!
Het is dit hier: https://www.google.nl/maps/place/Szko%C ... 19.1922911
Ik ben net terug van een fietstocht van 3 weken en ik heb heerlijk geslapen op een exped airpillow lite, die ik halfvol blies. Dat kussen pakte ik in een fleecetrui of handdoek. Wel was ik een deel van het ventiel snel verloren, waardoor hij minder makkelijk op te blazen is.
Op advies van Exped (jaja stond in de handleiding) heb ik vannacht een trui in het zakje van de mat gepropt en daarop geslapen, heerlijk!
Zoals hiervoor al eerder gemeld hadden mijn vrouw, zoon en ik alledrie een Cocoon Air-Core kussen. Ze zijn allemaal lek geraakt en vervangen door een me*ru’ Air-Core Travel Pillow, een kloon van de Cocoon.
Ook daar is er nu eentje lek van geraakt.

Naast dat ik deze kussens niet zo comfortabel vind laat de kwaliteit dus ook wat te wensen over.

We hebben nu de Exped Ultra Pillow L en die bevalt tot nu toe erg goed. D.w.z. deze vind ik dus wel comfortabel en hij is ook nog eens erg licht in gewicht.
Ben benieuwd hoe lang deze mee zal gaan.
Big Agness AXL Air pillow. Waarom: Kampeerwijzer.
sea to summit aeros premium die vastkleeft aan sea to summit matje.
Ik stouw mijn Buff vol met kleren. Slaap als een roos. Heb ook een Ultra Pillow mee van Exped. Weegt 50gram.
Ik gebruik het hoesje van mijn slaapmat en doe daar mijn donsjack in. Slaapt heerlijk en je hoeft er niets extra voor mee te nemen.