Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lekker slapen. Wat gebruik je dan als kussen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lekker slapen. Wat gebruik je dan als kussen?

Altijd last van nek en bovenrug, altijd naarstig op zoek naar reiskussentjes.

1)Deed eerst fleecetrui in normaal kussensloop; te hard en bobbelig.

2)Toen zo'n theemuts; een jaar mee geslapen op reis, fleecetrui erin. Inderdaad handig als themuts op je pannetje rijst of pasta, maar was toch vaak te laag...kramp in nek in de ochtend dus.

3)Nu leg ik mijn hoofd al 5 en halve maand (nu in Egypte) op zo'n therma-rest kussen (niet de opblaasbare maar de dikkere met stof erin met vrolijk hoesje erom) dat je met een aanrijgkoordje platter of dikker maakt. Is vrij groot vergelken met vorige oplossingen, maar mijn nek en rug zijn er erg blij mee!Neem wel een extra (zelfgemaakt?) hoesje mee want het hele kussen wassen gaat natuurlijk niet makkelijk en na een poosje lig je in je eigen kwijl, gatsie!

Iemand nog betere tips?

Heleen
fietst met Robin naar de horizon..
Ik kocht ooit bij een dumpzaak in Middelharnis een inflateble kussentje, net als die matjes, maar dan kleiner van formaat maar wel dikker. Slaapt erg goed. VEEL beter als een opblaasbaar kussentje, daar rolt je hoofd zo erg.
Toch neem ik 'm niet altijd mee, omdat ik zonder kussen ook wel kan slapen. Is wel zo handig qua gewicht. Kussentje is niet zwaar hoor, maar het telt.

Bedankt voor de Vele tips. Ik heb nu een kussentje van Black Bear gekocht. Het is er een met een synthetiche vulling en hij is heerlijk fluffy. We gaan hem uit proberen in Down Under Australie de komende weken. Ik laat jullie weten hoe het bevallen is.

We zijn weer terug uit Australie en we hebben 4.5 weken heerlijk op de kussentjes geslapen. Samen met wat kleding is het prima te doen. Het volgende probleem is de slaapzak. Daar gaan we nu over denken hoe dat lichter en comfortabeler kan.

Ik nam altijd een kussensloop mee en vulde die 's avonds met een handdoek, een fleecetrui enzo en altijd prima geslapen.

Vorig jaar heb ik een Ajungilak slaapzak gekocht en daar zat een kussentje bij. Opblaasbaar met een fleecedekje. Een week uitgeprobeerd en prima geslapen!

Afbeelding

Heb gewoon een normaal mini-kussentje (zoals vaak op een bank ligt). Kan die vaak klein genoeg comprimeren om mee te krijgen (vult mooi "de laatste tas" op ;)). Als ik geen plek meer heb houd ik het bij een stapeltje kleding.

Na een vliegreis nemen wij het sloopje mee van het kussentje dat op je stoel ligt. Weegt vrijwel niets, tijdens de fietsreis wat kleding erin en voila...

Ik las in de Outdoor Magazine dat de kussentjes van Ajungilak nu ook los verkrijgbaar zouden zijn, voor 14,95. Kijk voor meer informatie op http://www.mammut.ch/. Weet iemand of/waar je ze in Nederland kunt kopen?

Tot nu toe gebruik ik gewoon een stapel kleren of een klein canvas opblaaskussen met wisselend resultaat.

Die Wollippen (Wollips?) zijn er volgens mij in twee groottes, waarvan de grootste inderdaad vrij zwaar en volumineus is. Ik heb dus de kleinste. Het gewicht valt erg mee (200 gr.?) opgerold is 'ie niet groter dan een,.... eh courgette, hij is handig bij het koken, en ook nog om kwetsbare zaken in te pakken. Ik heb 'em zelfs een keer werkelijk gebruikt als muts toen we 's avonds een beetje overvallen werden door ijskoude wind (en mijn haar is errug kort :D )

Het slapen blijft een probleem, en het wordt met de jaren moeilijker. Vroeger lukte het op een matje van minder dan 1 cm, en zonder kussen. Nu niet meer. Ik ben erg tevreden over het Ajungilak kussentje. Het heeft precies de goede vorm.
Wim

Lisette schreef:Ik las in de Outdoor Magazine dat de kussentjes van Ajungilak nu ook los verkrijgbaar zouden zijn, voor 14,95.
Ja, je kunt 'm ook los bestellen voor 14,95


Hier

Maar uiteindelijk verlang ik wel naar het lekker dikke zachte kussen thuis... :wink:

De slaapzak van Ajungilak heb ik bij Bever gekocht en wie weet verkopen ze het kussen nu wel los.

Ik heb m'n ajungilak-kussentje vorig jaar al bij de Zwerfkei gekocht. Voldoet prima en neemt minimale ruimte in doordat het een opblaasverhaal is.

Ik gebruik een klein te maken kussentje van Coleman. Dat vind ik een stuk lekkerder slapen dan bijvoorbeeld m'n fleecetrui.

Afbeelding

kussensloop met een Fleech-shirt erin: kussensloop weegt niets en een fleecheshirt heb je altijd nodig.
Ik schop dit topic weer ff ophoog. Sindsdien helaas 10 jaar ouder (en strammer ;)) geworden en zoek nu toch een lekker kampeerkussentje. Slapen op een fleecetrui gaat minder en ik wil ook nog wat gewicht op een los kussen besparen.

Twijfel momenteel tussen de Sea To Summit Aeros Premium Large (vrijwel alleen opblazen) en de Nemo Fillo (opblazen gecombineerd met schuim, dus zwaarder en meer pakvolume.

Linkjes er bij:
https://www.bever.nl/p/sea-to-summit-ae ... olour=4309
https://www.bever.nl/p/nemo-fillo-kusse ... olour=2998

Mensen ervaringen hiermee? Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
Wij hebben de Sea to Summit Aeros. Ik vind hem zeer comfortabel slapen, met afstand het fijnste kampeerkussen dat ik ooit heb gebruikt. De truc is om het kussen net niet helemaal op te blazen. Wij hebben overigens de Regular-variant, die vind ik al heel groot en ik heb geen idee waarom iemand de Large zou willen hebben. Misschien eens proefliggen ergens, als dat mogelijk is?
Ik gebruik tegenwoordig een opblaasbaar kussen van exped en een vintage birdland donskussen en een fleecetrui. Ja zeg ik wordt ook een dagje ouder... :wink:
De Sea to Summit slaapt heerlijk! Perfect op de juiste hardheid op te blazen. En zeer klein op te bergen in het bijgeleverde zakje. Top!
Gebruik momenteel de Exped Downpillow http://www.exped.com/switzerland/en/downpillow-l-0.
Soms met een fleece of donsjas er onder om hem nog wat hoger te krijgen. Ook bij mij beginnen de jaren te tellen.
Na lang geïmproviseerd te hebben met kleding die ik in een T-shirt of zak stak ben ik een jaartje geleden toch overstag gegaan en geniet nu van het comfort van mijn Cocoon-kussen: https://www.cocoon.at/products/index.php/p/kissen en specifiek het Travel Pillow mit synthetischer Füllung und Nylon/Mikrofaserhülle in medium-formaat (dus 230 gr). Misschien zijn er nog betere opties voor mij, maar ik ben er voorlopig in ieder geval erg tevreden over.