Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lekker slapen. Wat gebruik je dan als kussen? - Forum Wereldfietser

Lekker slapen. Wat gebruik je dan als kussen?

Na vele jaren met het hoofd op een stapeltje kleding geslapen te hebben merken wij dat dit niet optimaal is voor de nachtrust. Helemaal niet als je 3 tot 4 weken 80 tot 100 km per dag fietst met volle bepakking.

Weet iemand een alternatief?
het moet licht zijn
niet te veel pakvolume innemen
en uiteraard een goede nachtrust bieden

Greetz Stijn

Een opblaasbaar kussen (geen foam).

Ik heb een lichtjes gevulde soort kussensloop van Demmenie. Die vul ik dan bij met wat kleren (fleece is lekker zacht). Je zou er ook een opblaaskussentje in kunnen doen, dan maakt de vulling van de sloop het net wat zachter.

Lisette

Wij hebben donzen kussentjes, kun je heel klein opvouwen. We moeten er nog wel steeds een trui onder leggen, maar het is wel comfortabeler.
Gekocht bij Bever.

Welterusten :)

El & El

Opblaaskussentje: Pocket Pillow. Gekocht bij Perry Sport. Je kunt er ook op zitten. Als kussen leg ik er nog een fleecetrui overheen.

Gaele

Hallo Stijn,

Mijn methode is simpel en goedkoop. Ik stouw mijn fleece jack in mijn broekspijp.
Het slaapt heerlijk zacht en je kan het zo mooi maken als je zelf wilt.

Een knoop in je pijp houd je jack in de broek. Desnoods dichtknopen met je riem.
Ook ideaal, mijn portomonee zit in de broek, heel dicht bij mijn hoofd. Een veilig idee.

Groeten, John.

Hoi,
(momentje, ik ga even wegen)
Ik heb bij Zeeman ooit een erg dun kussensloopje gekocht, waar je kleding in kunt proppen. Ook handig voor sokken en ondergoed. (P.s. slaap niet op gebruikt ondergoed :? :x ) Weegt 38 g.
Als ik het gewicht en de ruimte er voor over heb, neem ik een donzen kussentje mee van 314 g. Dat zat ooit in een decoratief kussentje dat ik ergens kocht voor f 5,95. Het sloopje was nogal uit de tijd maar het binnenkussen heerlijk. Het neemt wel veel ruimte in. Ik prop het bij de slaapzak in de tas.
Leon

idd het donzen Bever kussentje is super.
afgelopen zomer voor het zoveelste jaar mijn hoofd opgelegd en het sliep nog steeds fantastisch. 15 nachten achter elkaar met over dag veel fietskilometers. ik sliep weer perfect.
ik ben nu zover dat ik er ook thuis mijn hoofd opleg.

Gewoon m'n jas (alleen lastig wanneer het regent), opgevouwen onder m'n slaapzak.

Freek

ik neem altijd een gewoon kussensloop in, en vouw mijn fleecevest daar binnenste buiten in. Heb je ook geen last van de rits, en een kussensloop neemt ook amper ruimte in.

Anouk
Hoi, ik gebruik een kussentje uit het vliegtuig, lekker goedkoop haha.
Kussensloopje erom heen laten maken door moeders, slaap hier al jaren op !
Groetjes

ik doe het al jaren gewoon kussenloos als ik op vakantie ben. weegt niks ;)
of is dat te spartaans voor je?

tja, de beste oplossing is gewoon je thuis-kussen meenemen, zwaar maar wel ontzettend lekker ;)

maar natuurlijk snap ik dat niemand dat doet ---> ik ook niet. Ik slaap gewoon met een wolle/fleece trui onder m'n de capuchon van m'n slaapzak (3 á 4 weken, maar dan 150 tot 200 per dag ;) met volle bepakking)
hoi,

idee: wen jezelf aan zonder kussen te slapen. Doe ik ook.

j0p
j0py11 schreef:idee: wen jezelf aan zonder kussen te slapen. Doe ik ook.
Hoi Jopy,
Je hebt de oorspronkelijke vraag zeker gemist :? :wink:
Leon

Ik gebruik een kussentje dat je ook binnenstebuiten/dubbel kan klappen zodat het een soort theemuts wordt. Deze theemuts is enorm handig met koken. Je brengt het water met pasta/rijst oid aan de kook en zet de theemuts/kussen er over- en omheen.

Werking:
om te koken: 100%, net zo goed als doorkoken en net zo goed als slaapzak er overheen.
om te slapen: 70%, het is niet echt dik. Vaak gaat er dus toch nog een fleecetrui onder.

Ik weet niet of deze (volgens mij merkloze) kussentjes nog te koop zijn. In principe zou het met elk kussen moeten werken. Zorg er wel voor dat de inhoud los en beweegbaar is. Een dikke homp veren of schuim kun je niet makkelijk vervormen. Daarnaast moet de inhoud ruim in de hoes passen.

Dit lijkt me hetzelfde als mijn gevulde kussenhoes van Demmenie. Voor het slapen stop ik ook een fleece in de theemuts.

Lisette

Ik gebruik een kussentje van Therm-a-Rest wat je in zichzelf op kan vouwen.
Weegt weinig, neemt weinig ruimte in en slaapt prima.
Voor wat extra vulling kan je nog een trui toevoegen.

Dag zoete dromertjes,

Die fameuze 'theemutsen' heten Wollip (heb je 'em) en zijn nog altijd te koop bij AS Adventure, dus ik neem aan ook bij andere ketens. Best handig, maar naar mijn bescheiden mening veel te veel paklast. Mijn eigen methode: fleecevestje om mijn stuurtas gevouwen. Zacht, lekker dik en dure spulletjes veilig onder mijn hoofd.

Groetjes,

Astrid

Cubeman schreef:Ik gebruik een kussentje van Therm-a-Rest wat je in zichzelf op kan vouwen.
Avanher schreef:Die fameuze 'theemutsen' heten Wollip
Ik neem beide mee, Therm-a-Restje onder de grote Therm-a-Rest en die theemuts erboven, ligt lekker zacht.