Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Light is niet meer alleen Light als er Light op staat - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Light is niet meer alleen Light als er Light op staat

Leon schreef: Maar - even droog oefenen in redeneren - waarom zou ik jóu geloven boven vele anderen?
Gewoon niet doen, gewoon zelf gaan onderzoeken. Ik geef alleen aan dat er andere opties(edit:meningen*) zijn dan de gevestigde idee dat je veel koolhydraat nodig heb bij sporten 8)

Verder kan ik me goed vinden in je oefening :wink:

En verder: Volgens de wetenschap is de aarde plat, maar ik hoor links en rechts wat geruchten dat het misschien rond is. Wat doet Shane ? Hij gaat lekker fietsen om te kijken of hij eraf valt .......
Je kan maar eigenwijs zijn hé 8)
ALL IN schreef:Om hypo- en hypertonie te voorkomen...hoezo geen isotone dranken nuttigen bij langdurige inspanning? Deze kun je vrij simpel zelf maken.
Dat doet iedereen proefondervindelijk zelf:
* Suikerhoudende drank
* Water uit de bidon
* Zout uit de droogwordt op je brood

Als je dit in de juiste verhouding eet is het isotoon in je maag.
Ik wil wel waarschuwen voor de combinatie van eerdergenoemde "rocket science" met wereldfietsen. Wil men hier toch beslist aan beginnen zou ik zeker een helm overwegen.
Wanneer gaan we weer fietsen? :roll:
Dirk
Leon schreef:Als je dit in de juiste verhouding eet is het isotoon in je maag.
Bij onze oosterburen hebben ze daar een leuk spreekwoord voor: "hätte, wäre, wenn" :wink:
dik5 schreef:Wanneer gaan we weer fietsen? :roll:
Dirk
Zodra we over dit dipje heen zijn. Kan niet lang meer duren nu.
ALL IN schreef:
Leon schreef:Als je dit in de juiste verhouding eet is het isotoon in je maag.
Bij onze oosterburen hebben ze daar een leuk spreekwoord voor: "hätte, wäre, wenn" :wink:
Inderdaad, maar als je isotone drank drinkt en je drinkt er water bij en of je eet er iets anders bij dan weer je zeker dat het in je maag NIET isotoon is. Dus mijn methode heeft tenminste nog kans van slagen :D
Leon schreef:
ALL IN schreef:
Leon schreef:Dus mijn methode heeft tenminste nog kans van slagen :D
Whatever works best for you!
Zodra je urine naar ammoniak ruikt of eruitziet als een vloeibare terracotta pot, kan het een eerste indicatie zijn voor een sub-optimaal voeding-/hydratiebeleid :wink:, maar ik geloof dit is alweer lichtelijk off-topic. Excuus.
stef.l schreef:Ach, ik kan de ontwikkeling alleen maar toejuichen. Het aandeel aan frisdranken met gigantische hoeveelheden suikers kan voor wat betreft de volksgezondheid niet snel genoeg slinken.
Yep, helemaal mee eens.
Suiker is de grootste veroorzaker van obesitas en diabetes en als je kijkt hoeveel mensen daar alleen al in Nederland aan lijden en sterven (dus ook via de gezondheidszorg meebetalen) begrijp ik dit geneuzel over Sprite/Light ook niet. Daarbij wordt suiker door de voedingsindustrie bijna overal ingestopt: naast frisdrank, koek, snoep en andere zoete zooi zit het belachelijk genoeg ook in brood, vleeswaren, pindakaas, ketchup, muesli, chips, borrelnootjes, mayonaise, blikvoer, de meeste kant en klare sausjes, maaltijden, soepen etc, ook bv in kattevoer .. je kunt het zo gek niet bedenken of er is suiker aan toegevoegd. Logisch, want het is spotgoedkoop en erg verslavend dus we willen steeds meer en meer en dat is goed voor de fabrikant. Dus je hoeft je echt niet druk te maken over een suikerdipje, zou me eerder zorgen maken over al die kids die door hun ouders 'zoet' worden gehouden want de toekomst van hun gezondheid is verre van rooskleurig. Schrikbarend als je de cijfers ziet van de hoeveelheid suiker die een kind per dag binnenkrijgt.
Leon schreef:Piet, waarom krijg ik altijd zo'n rotgevoel van jouw bijdragen?
Mss omdat je het slecht kan hebben dat iemand een andere mening dan jij hebt?

Ik lees Piet altijd met veel plezier, juist omdat hij niet domweg met de meute meefietst. 8)
Ik krijg het vermoeden dat een aantal mensen niet gelezen hebben wat ik geschreven heb maar denken te lezen wat ze verwachten en daar hun furieuze antwoord op baseren.
Ik laat me nergens uit voor de suikerindustrie of iets dergelijks.
Ik wil alleen weten wat ik te eten krijg.

Ik heb zelf drommels goed in de gaten of ik een suikerdip heb. Andermans mening daaroverover heb ik niet nodig.
Ik heb zelf drommels goed in de gaten of ik een suikerdip heb. Andermans mening daaroverover heb ik niet nodig.

Misschien toch wel kan je er zelf iets aan doen door dextrose bij je te houden? In plaats van willen dat op terras suikerhoudende drank verkrijgbaar is? Hele volksstammen weten er helaas 'niet zo goed mee om te gaan', de uitzondering daar gelaten.
Op een terras krijg je helaas niet altijd een flesje waar je de tekst kan bestuderen; of een vergrootglas bij je moet hebben om de kleine lettertjes te ontcijferen.

De maatschappelijke realiteit is dat niet iedereen drommels goed in de gaten lijkt te hebben dat we suiker opgedrongen krijgen in vrijwel elk bewerkt product in de supermarkt en op terras/restaurant verkrijgbaar; iets waar ik niet om gevraagd heb! Suiker lijkt gewenning te veroorzaken. Ouders hadden dat al snel door om hun kind 'zoet' te houden.
Doe mij maar gewoon een volkoren boterham besmeerd met boter en belegd met plakje kaas. Een banaan en een pakje chocolademelk voor de dip. Neemt ook niet veel plek in.
Ik hou zelf drommels goed in de gaten of ik geen glucose dip krijg. Andermans mening daarover heb ik niet nodig. :lol:

Ik ben veganist en krijg meer dan genoeg binnen uit groenten, fruit, granen en peulvruchten. Water is bijna mijn enige dorstlesser. Appelsap lust ik niet. Voel me topfit. Heb nooit fietsklachten of -pijntjes gehad. Vaak fiets ik een rondje van 60 km zonder ontbijt. De afgelopen 60 jaar nooit een dipje gehad. Haal meer dan genoeg glucose uit spijsvertering, aangevuld met glycogeen en een voorraad van 16% lichaamsvet. Ademhaling onder controle en gaan met die bananen. Lees het boek “Zuurstofwinst” eens. Voor de betere fietser.

Bewegen is gezond, sporten geeft ongemakken en topsport is ongezond. :wink:

Fiets rustig en zonder glucose zorgen
Kom je er vandaag niet, dan wordt het morgen
Hou het lijf altijd in ere
Alleen een gek fietst zich de kolere

Onze liberale overheid doet niets aan de preventieve gezondheidszorg. Het is ieder voor zich. De AOW moet ook betaalbaar blijven.