Additionally, paste this code immediately after the opening tag: warmte uitslag - Forum Wereldfietser

warmte uitslag

hallo allemaal
gisteren heb ik een stuk gefietst en wat ik vaak heb met dit weer warmte uitslag wat doen juli er tegen en kan je er wel iets tegen doen.
gr marcel
Elke dag een schone fietsbroek.
Zweetzadels vermijden. Gelzadels zijn berucht omdat die waterdicht zijn en zich precies vormen naar jouw vorm.
Na het fietsen douchen en schone kleren.
Vooral: alles goed droog laten worden. (Dus niet na het douchen weer lang op een plastic terrasstoel gaan zitten of zo)
Mijn vrouw en dochter hebben dit ook altijd(op de bovenbenen). Maar niet door een vieze broek Leon :wink: . Bij hen komt het puur door de combinatie direct zonlicht, hoge temperatuur en hoge luchtvochtigheid. Huid uit de zon halen met beschermende kleding helpt het beste.
Maar ieder mens is verschillend, dus bij jou kan het wel heel iets anders zijn. Bij twijfel ga je naar de huisarts, daar is zo'n man/vrouw voor.
Bij echte hitte inderdaad beschermende kleding. Ik heb op vakantie ook altijd een licht overhemd bij me, omdat het kraagje en de lange mouwen extra bescherming tegen de zon geven. Op hete dagen heb ik liever een wijde korte broek en een blouse aan dan strakke zwarte (race)fietskleding.
ik heb het op de rand van mijn fietsbroek maar dit x zijn de plekken wel heel groot na verloop van tijd gaat dat wel weer weg,en koel ik het na het fietsen met perskindol cool gel
Lichte overhemd met lange mouwen, fietshandschoenen, gewone lange broek met klemmetjes om de pijpen (tegen de ketting) en een wit hoofddeksel met wat brede rand, goede zonnebrandolie van hoge factor. Sandalen aan je voeten om je voeten prettiger te ventileren. Ik heb zo op die manier vier dagen door de Arabische woestijnen gefietst zonder maar één schaduw bij 41 graden tot wel 100 km per dag. Veel water meenemen: aan de bagagedrager hing een watertank van 5 liter, die onderweg ook weer bijgevuld moest worden.

Afbeelding