Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zorgverzekering bij wereldfietstocht - Forum Wereldfietser

zorgverzekering bij wereldfietstocht

Komende zomer vertrekken wij (mijn vrouw en ik) voor een fietstocht rondom de wereld. We zullen minimaal 2 jaar onderweg zijn, waarschijnlijk langer. Nu loopt het jaar tegen zijn eind en is het het weer tijd om stil te staan bij je zorgverzekering. Ik lees dat mijn zorgverzekering alleen voor zorg in het buitenland alleen vergoed als je niet langer dan 365 dagen in het buitenland verblijft. Ik weet dat er (ook) zorgverzekeringen zijn specifiek voor wereldreizigers.
Hebben jullie tips bij de keuze van een zorgverzekeraar voor wereldfietsers die 2 tot maximaal 3 jaar onderweg zijn?
Let ook op dat je zorgverzekering alleen de in Nederland kostende prijs vergoedt. De rest moet je bijverzekeren.


Ga je je uitschrijven in Nederland?(moet officieel geloof ik als je meer dan 9 maanden weg gaat, maar lang niet iedereen doet dat) Dan kan je je zorgverzekering gewoon opzeggen en bijvoorbeeld een Globetrotter verzekering afsluiten (max 24 maanden dacht ik)
Goede ervaring met Allianz, betaalbaar en veel keuze mogelijkheden. Maar.........20000 km nog niet een dag verkouden geweest.
bikeiteasy.wordpress.com
Ja, we gaan ons uitschrijven. Ik ga alvast googelen op Alianz en Globetrotter!
Mogelijk weet je het al maar laatst hoorde ik dat ieder jaar dat je niet in Nederland bent ingeschreven, er 2% wordt gekort op de uiteindelijke AOW uitkering. Voor mij was dat nieuw. Dat kan relevant zijn voor je keuze om wel of niet uit te schrijven. En dat staat natuurlijk los van de formele verplichting om je uit te schrijven, maar wat veel mensen niet doen. Maar wat is belangrijker, een mooi avontuur nu of straks meer AOW :D
Dat klopt. Je kunt je overigens wel vrijwillig bijverzekeren:

https://www.svb.nl/int/nl/vv/index.jsp