Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen op de oude dag is heel gezond - Forum Wereldfietser

fietsen op de oude dag is heel gezond

Nieuw Brits onderzoek onder oude brevet fietsers laat zien dat zij veel gezonder zijn dan leeftijdsgenoten: http://www.bbc.com/news/health-43308729
Niet uniek voor fietsers schat ik zo in. Wel prettig voor ze. Nu maar hopen dat ze niet worden aangereden in al die levensgevaarlijk georganiseerde tochten zonder vergunning en zo :wink:
Nee vast niet uniek voor fietsers (en dat wordt ook niet gezegd), maar dit was een mooi omschreven en benaderbare groep die zich goed liet onderzoeken.
Er is overigens ook wel onderzoek naar de balans tussen gezondheidswinst en het risico om aangereden te worden. In Europa is dat heel gunstig voor fietsers. In de VS ligt het wat lastiger want de statistiek over fietsen daar is grimmige lectuur.
Is dit niet hetzelfde als een onderzoek dat aantoont dat piloot zijn heel goed is tegen epilepsie?
Is fietsen op de jonge dag ook gezond trouwens? Waar ligt het omslagpunt? :wink:

Voor wandelen zijn vast ook wel onderzoeken.
Travelmaster schreef:
vr 09 mar, 2018 11:33
Niet uniek voor fietsers schat ik zo in. Wel prettig voor ze. Nu maar hopen dat ze niet worden aangereden in al die levensgevaarlijk georganiseerde tochten zonder vergunning en zo :wink:
Daar zie ik geen verband tussen randonneurstochten en serieuze ongelukken. Wel een verband tussen het land waar je rijdt en serieuze ongelukken (serieus ongeluk definiëer ik hierbij als een ongeluk dat zorgt dat je niet meer als randonneur kunt fietsen). In Nederland en België kan ik me geen ongeluk tijdens randonneurstochten herinneren dat tot die categorie hoort. In Duitsland en VK wel.
Geen uniek onderzoek maar wel goed om het nog een keer te benoemen.
Door omstandigheden kan ik bijzonder goed meten wat duursporten met mijn lichaam doet. Toen wij in 1995 vertrokken voor onze eerste meer jarige reis werd dat door velen afgeraden (sorry, ik ga niet op internet de reden vertellen....iets teveel prive :oops: . Je kan altijd per mail contact met me opnemen als je meer details wilt weten). Mijn bloedwaardes voor de reis waren redelijk. Na twee jaar dagelijks meer dan 100 km fietsen (ok, sommige dagen niet 8) ) bleken mijn bloedwaardes extreem goed te zijn. Vele strakker, veel minder schommelingen, meer spiermassa, grote hartspier, enz. Ik merk aan mijzelf dat bij mijn reguliere werk dat niveau bijna niet te halen is. Dan kan je nog zoveel marathons lopen, Cyclo sportieven doen, het haalt het niet bij dagelijks een flinke afstand fietsen.
Bij mijn oudere fietsvrienden merk ik wel dat zodra het fietsen niet meer kan de achteruitgang des te sneller lijkt te gaan. Kortom: lekker naar buiten blijven gaan....fietsen, lopen, maakt niet zoveel uit. Zolang het maar langer duurt dan een paar minuutjes.
Mooi verhaal Marco. Goed om te horen dat het voor jou zo goed heeft uitgepakt.
geelfietsje schreef:
za 10 mar, 2018 07:51
Is dit niet hetzelfde als een onderzoek dat aantoont dat piloot zijn heel goed is tegen epilepsie?
:lol: