Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe en wat qua eten tijdens je trip - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Hoe en wat qua eten tijdens je trip

Bedankt voor diegene die een stukje terug “taboule” aanraadde in Frankrijk! Ik heb net
Mijn derde bakje op (in 3 dagen)
Ik fiets er goed op het houd de honger een lange tijd weg en het is geschikt voor vegetariërs.

Toptip!
Graag gedaan!
Ikzelf neem vaak een van de volgende dingen mee op trip:

- pakjes drinken; chocolademelk of pakjes alpro soyadrink (als je de laatste naturel koopt kun je er sochtends ook havermout mee maken)
- blikje rijstdessert
- Roggebrood: blijft erg lang goed en is voedzaam.
- kleine blikjes erwtensoep
- kant en klare pannekoeken
- snelle jelles met rozijnen (kruidkoek)
- vijgen/ dadels/ notenrozijnenmix
Als aanvulling:
Babybel-kaasjes blijven in normale weersomstandigheden vrij lang goed en zitten in een schil. Baton de Berger gedroogde saucissen is voor alles goed. Taboule met muntsmaak, aangevuld met geraspte worteltjes van de versafdeling gaat er ook bij ons vlot in.
Bolletjes met salami, chaussons Pommes, yoghurt en jus d'orange houdt Poppink op de been.
En natuurlijk kersen, bananen, appels, perziken, radijs, pruimen, wortels, net wat voorhanden is.

Wild kamperen en zelf koken, daar doet Popink niet aan.
Het hangt natuurlijk heel erg af van waar je rijdt. In Noorwegen en Zweden kunnen de afstanden tussen winkels best groot zijn en moet je dus plannen en opletten, en al helemaal als je er ook wijn of bier bij wilt drinken. In Frankrijk en Italië is het probleem meestal veel minder groot (en het eten lekkerder). Wij hebben wel altijd een zak pasta bij ons en wat pesto. Daarmee kunnen we dan toch in elk geval een noodmaaltijd bereiden. Voor het overige zijn wij niet zo van allerlei alternatief voedsel, en meer van het lokale aanbod, zeker in het zuiden.
Vast. Google op Taboulé of Tabouleh.

Wikipedia:
Taboulé of tabouleh is een salade uit de Libanese en Syrische keuken. Het wordt als voorgerecht of bijgerecht gegeten.
Het gerecht bestaat uit bulgur, gesneden tomaten, munt, peterselie met uien, bosui of sjalotten. Het geheel wordt overgoten met olijfolie en citroensap en gekruid met zout, chilipeper, komijn, ketoembar,


Je kunt het ook met couscous ipv bulgur maken. Er rul gebakken (lams)gehakt doorheen doen is ook lekker maar niet zo vega.
Er moet (officieel) in ieder geval stevig wat peterselie doorheen. Voor vier porties bv een hele plant.
Maar dat is niet de taboulé zoals je 'm de Franse supermarkt koopt; dat is namelijk een couscous salade:
https://www.parool.nl/nieuws/franse-tab ... ~bf48d214/
Flix schreef:
do 12 aug, 2021 00:08
Maar dat is niet de taboulé zoals je 'm de Franse supermarkt koopt; dat is namelijk een couscous salade:
https://www.parool.nl/nieuws/franse-tab ... ~bf48d214/
En dat is volgens mij ook wat ik bedoelde. K&K, Heel gemakkelijk, lekker en we fietsen er prima op.
Inge1 schreef:
wo 16 mei, 2018 06:51

Voor olie ga ik dit jaar ghee gebruiken, niet lekken en kan ook gebruikt worden naast bakken voor boter op brood oid..
Dat is misschien wel wat. Weet je of het in vaste vorm blijft wanneer het warm wordt in je fietstas?
Ik vermoed dat het enigszins stroperig wordt, bij warm worden wordt het automatisch vloeibaarder.
Het is per slot van rekening gewoon geklaarde roomboter.
Inderdaad. Volgens het voedingscentrum is ghee geen 'gezonde keuze'. Ik hou het bij een flesje olijfolie. Dat gebruik ik om te bakken. (Op vakantie hoeft op mijn brood geen boter.)
Aangezien wij in 2021 weer een rondje binnen de landsgrenzen hebben gedaan hebben wij ontdekt dat de appie en de Jumbo ook een heerlijke Couscous salade verkopen die enorme gelijknis vertoont met die versie in Frankrijk
Inge1 schreef:
vr 13 aug, 2021 08:54
Ik vermoed dat het enigszins stroperig wordt, bij warm worden wordt het automatisch vloeibaarder.
toch maar olijfolie.